Via Parete Nord IV/Torre Luzy 5 Torri-Dolomiti 5/14

Torre Luzy a 5 torri

Aproximació: Punt de sortida es el refugi 5 Torri, on es pot arribar en Cotxe des de la carretera que uneix Crotina d’Ampezzo amb el Passo Falzarego. Aquesta carretera està tancada durant el mes d’agost. Llavors ens podem apropar caminant o amb "telesilla" fins al refugi Scoiattoli que es troba a l’altre costat de les torres, amb el mateix temps d’aproximació. Dels refugis a les vies hi ha 10 minuts amb aproximació evident!

La via: Son uns 122m d'escalada pràcticament equipada en cara nord, amb un grau màxim de IV.

Material: La via està pràcticament equipada, sols cal portar cintes exprés i algun cordino per gendarmes...tot i això donat que la distancia entre xapes en algun cas son importants es recomanable portar algun friend mitjà o petit!

Llarg 1: (IV-) 22 m Puja recte en placa fins sota del forat característic de l’agulla, sense entrar-hi anirem per l’esquerra, per l’esperó fins sota d’un sostret, per on tornarem a la cara nord per una vira fins l’anella de reunió.

Llarg 2: (III) 22 m surt en tendència a la dreta per una vira molt marcada per empalmar-ne una altra que ens porta cap a l’esquerra, fins l’esperó de l’esquerra, uns metres recte amunt per l’esperó trobarem la reunió.

Llarg 3; (IV) 20 m Surt cap a la cara est per una vira horitzontal fins un parell de claus, d’aquí pujarem recte amunt, pujar 4 metres (dos claus) i tornar cap a la dreta a l’esperó i cara nord per muntar reunió-

Llarg 4: (III+) 23 m Des de la reunió no sembla III+ ja que tota la paret desploma... cal anar en travessia i pel terreny mes fàcil fins l’esperó de la dreta, a sobre tenim un clau, el pas es pel mateix fil de l’esperó, es dret però bon canto..fet el pas tornar cap a l’esquerra per placa tombada fins a la reunió.

Llarg 5 (IV-) 20 m Surt per la cara est de l’agulla, on trobarem un clau i puja recte amunt fins la terrassa superior....podem muntar reunió sobre una pedra gran que hi ha o si seguim la terrassa cap a l’esquerra trobarem una anella. A la foto la terrassa del 5 llarg

Llarg 6 (III) 15 m. Seguim la vira en direcció sud fins una canal que ens deixa pujar mes fàcilment, i anem al cim de la dreta(nord) muntant reunió sobre un pinet i alguna pedra propera.

Descens: anirem cap al cim sur(amb un abret al cim a la foto), per una vira molt descomposta que dona a la cara oest, un desgrimpada aeri de 3 metres i ja estem al rapel. Rapel 35 metres am 25 volats!!!