Via Normale IV-/Quarta Bassa/5 torri Dolomites 2/14

Torre Quarta Bassa a 5 torri

Aproximació: Punt de sortida es el refugi 5 Torri, on es pot arribar en Cotxe des de la carretera que uneix Crotina d’Ampezzo amb el Passo Falzarego. Aquesta carretera està tancada durant el mes d’agost. Llavors ens podem apropar caminant o amb "remonte" fins al refugi Scoiattoli que es troba a l’altre costat de les torres, amb el mateix temps d’aproximació. Dels refugis a les vies hi ha 10 minuts amb aproximació evident!

La via:Son 68 metres d'escalada en cara sud amb roca bona un pel polida al primer llarg però amb bon canto.

Material: La via està pràcticament equipada, sols cal portar cintes exprés i algun cordino per gendarmes...tot i això donat que els alejes en algún cas son importants es recomanable portar algun friend mitjà per si les mosques! Amb una corda de 60 doblada (30+30)en tenim suficient per fer la via ja que les tirades no passen de 30 metres.

Llarg 1: (III+) 20 m S’inicia la via a la cara est, per una placa i pujarem per una fisura en diagonal a l’esquerra, seguirem els diferents claus, per roca bastant polida però amb bon canto fins el sostre de l’esperó.

Llarg 2: (III) 28 m Sortir per l’esquerra de la reunió i anar creuant cap a l’esquerra del tot de la placa, sempre amb lleugera pujada fins troba la reunió (en veurem una mes avall a l’esquerra que ens serviria per anar cap a la normal de la Quarta Alta...

Llarg 3: (IV-) 20 m. Puja un pel a l’esquerra i recte cap a dalt, tot hi que hi ha corrent d'aire entre xapes, els cantells son molt bons.

Descens: Des de el cim anirem desgrimpem cap a la cara nord, fins l’extrem, uns 10 metres on hi ha l’instal.lació de rapel, de 25 metres.