Via Nuvolau IV-/Torre Grande Sud 5 Torri-Dolomiti 6/14

Torre Grande Cima Sud Via Nuvolau

Aproximació: El punt de sortida és el refugi 5 Torri, on es pot arribar en cotxe des de la carretera que uneix Cortina d’Ampezzo amb el Passo Falzarego. Aquesta carretera està tancada durant el mes d’agost. Llavors ens podem apropar caminant o amb telesilla fins al refugi Scoiattoli que es troba a l’altre costat de les torres, amb el mateix temps d’aproximació. Dels refugis a les vies hi ha 10 minuts amb aproximació evident! s'entra per la fisura que hi ha entre la "cima nord" i la "cima oest" de la torre grande.

La via: Son uns 170 m d’escalada desequipada, amb dificultat màxima de IV-, (atlètic i que tira enrere). S’inicia en cara nord, i s’acaba per cara sud.

Material: La via està desequipada, sols reunions, sols cal portar cintes exprés i algun cordino per gendarmes, friends i tascons.

Llarg 1: (III) 20 m S’inicia la via a la cara nord, per terreny fàcil fins entrar en una cova, hi ha un parell de “clavijas” i pugem amunt per una mena de túnel fins sortir per la dreta, a sobre d’una llastra hi ha la reunió

Llarg 2:(III) 70m Sortir a l’ensamble o desencordats, al màxim a la dreta possible, a buscar la base de la pared, però on puja un caminet, que ens porta fins la cara sur. Aquí anem a l’esquerra en lleugera baixada fins un bloc encastat.(es veu el pati a sota....)pas de III
Pujar-hi a sobre i anar cap a la dreta, a l’esquerra veurem un tram de ferrata que porta a la cima Nord. Pujarem per una vira(pas de III) i per terreny pla cap a l’esquerra trobarem la reunió....(ja en cara sud)

Llarg 3: (IV-) 20 m seguim la vira cap a l’est, pas protegit per un clau fins arribar a una xemeneia molt vertical, (no hi ha res, atlètic i que tira enrere) pujar empotrat i al tancar-se sortir per l’esquerra fins poder tornar a sobre de la xemeneia on hi ha la reunió.

Llarg 4: (III) 20 m. Puja un pel a l’esquerra i recte cap a dalt, sempre per terreny mes fàcil a buscar dos parabolts!!!! A un metre i mig del cim. Fins al cim es una grimpadeta fàcil.

Descens: Desde l’ultima reunió vam fer un rapel de 50metres fins on hi ha el bloc encastat. D’aquí desgrimpada fins la R1(fàcil) i un rapel de 25 m

Participants: Antxi i Llorenç

Ja trobava a faltar la continuació de les històries dolomítiques.

Veig que vau estar de sort a les Cinque Torri i vau poder-hi fer un intensiu. Nosaltres no vam ni poder arribar al refugi: nevava a tota pastilla !

je je je!!! es que se m'acumula a feina!!! amb el que vam fer a dolomites, el que estem fent ara, em falten hores per penjar-ho!

En el fons a Cinque torri vam estar-hi dos dies! un dia vam fer tres vies i l'altre dos. Com està tot molt proper pots fer-ne s les que vulguis! i es un lloc espectacular! però també amb algunes vies un pel pulides!