Via Normal - Esperò Remacha 75m V+ -Sant Llorenç de Montgai

Aquest cap de setmana vam tornar a Sant Llorenç de Montgai, la primera intenció era escalar a la Pala Alta, però el mal temps ens va fer canviar de plans..i finalment vam anar a fer la normal al esperó Remacha. Amb l'Antxi ja l'havíem fet, teníem bons records, i era el re-bateig en l'escalada de la Núria, mare del Martinet, després de 10 mesos sense escalar!! Be, el Pere, el dia abans va fer de les seves i no va poder escalar....

Aproximació:

Cal arribar fins al poble de San Llorenç de Montgai, es pot arribar des de Camarasa, direcció sur, a uns 5 km, o des de Balaguer, direcció nord, travessant el riu. La via es troba gairebé a peu de carretera, sortint de Sant Llorenç de Montgai, trobem a ma esquerra una primera pared que es el cilindre i desprès la pared de l’os, entre les dues parets està l’esperó Remacha, fàcilment identificable per que hi ha una placa al peu de l’espero, be esperó-placa.
Dificultat: V+
Material: cintes expres. La via està totalment equipada amb parabolts, spits i algun clau.

Descens: El millor es baixar caminant pel darrera de la pared, en tendència a la dreta(múltiples corriols), hi ha fins trobar el camí principal que et retorna a la carretera, i per tant a peu de pared. Un cop al cotxe, dirigir-se a Sant Llorenç de Montgai i para al Bar d'en Jaume, i demanar dos cerveses fresques, (opcional Estrella o Sant Miquel), cal sortir a fora la terrassa o muntarem l'ultima reunió de la cordada.

Descripció de l’itinerari:
Llarg1: (IV+) Aquesta tirada pujar just per sobre de la placa. Veurem el primer parabolt a uns 4-5 metres del terra. Punt mes crític de la tirada, després segueix buscant el camí mes fàcil fins dos claus junts, pujar a sobre on trobarem un parabolt, i a uns tres metres a la dreta, passant el darrera de la llastra, trobarem la reunió.
La Núria en el primer llarg.....

Llarg 2: (V+) Surt en tendència a la dreta i desploma una mica però les xapes estan properes, hi ha molt de canto, un cop superada la zona desplomada o molt dreta, en tendència a l'esquerra, trobarem una primera reunió que no farem(queda sota un sostre), ja que es de la via de la dreta, i farem una travessia de III+ mes a l‘esquerra, on trobarem la nostra reunió (queda en una bona feixeta, i amb sortida mes evident.)

Llarg 3: (IV+) Surt de la reunió recte(IV+), i per terreny fàcil, (II+), esquivant el sostre que et trobes després de fer el primer pas de la tirada, fa travessia a la dreta fins trobar una anella gran, tot seguit continuem per la línia de spits(corresponen a la via de la dreta, comparteixen recorregut) fins una sabina on hi ha un pas de IV+ amb molt bon canto.

Participants: Núria, Antxi, Llorenç i com a reporter gràfic en Pere

Quines fotos més xules! ... qui les va fer?
Cony!..... l'Antxi està "ksesale" ... quina tirada més maca es va currar i amb quina facilitat.
Felicitats a tots 3.... bona "re-entré" de la Núria.... aquesta noia en dos dies es possa les pil.les....

Ep!! hi ha fotos molt xules!!! estic pensant en portar més sobint aquest amic i que es quedi a peu de via per fer fotos!!!es un crak!
je je je!!!
i l'Antxi està sobradissima!!!! el pas tenia la seva gracia...i el va fer en un plis plas!
haurem de tornar a les vies desequipades que als parabolts ens maxaca!