Cavallers I part: Mundos de Édena 700m/6a

Cap de Setmana de Sant Joan, tot es presenta molt bé!!!
Fa bon temps, les parets estan seques, i la gent te moltes ganes d'escalar!
Finalment coincidim una bona colla, després d'una setmana amb 50 millons de mails, ens trobem divendres a ala nit a la presa de Cavallers on montem el campament.
som molta gent, i més que aniran arribant.....Lu, Raquel, Antxi, Adrien, Blai, Siscu, Pekas, Oscar, Mariana, Clara, Oriol, Marc, "el Pollo", Gil, Analisa, Joana, Albert, Manu, Felix, una parella que no recordo el nom!, Soepe, Xicu, Pere, Anna, jo.....i segur que em deixo algú!!!
En fi, que hi havia gent per tot, gent forta, gent valenta i nosaltres....
Després de les presentacions de rigor, i l'esmorsar contundent...La Lu, l'Adrien, L'Antxi i jo, ens dirigim a "Los Mundos de Edena" son uns 700 metres, completament equipats..... i realment estan completament equipats!!! no fa falta res! sols alguna baga en tota la via!
Aquí us penjo la foto del Luichy, on es veu el recorregut......
Per fer l'aproximació hi ha dos camins, per tots dos cal pujar a sobre de la presa per la dreta, una primera opció es seguir per la dreta de la presa fins al final on creuarem el riu gairebé en el punt on el riu entra a la presa i anirem a buscar la via, l'apoximació es evident ja que haurem vist les la foto anterior en l'aproximació....(opció indiciada en el croquis de Luichy)

La segona opció, i es la millor quan baixa molta aigua pel riu es la de creuar per sobre de la presa i fer l'aproximació ja per la riba on tenim les parets.... passarem per una placa equipada....
..i seguirem endavant fins una tarteda de grans blocs, seguirem creuant-la, fins el punt on les plaques arribent més baixes, tot seguit, i quan comença a pujar la línea de roca, trobarem dues línees de parabolts, la primera es la indirectissima, va per sota, i la segona Los mundos de Édena, que va per sobre a buscar la paret trencada del tercer llarg.....
En definitiva, una hora triis la opció que triis per arribar a peu de via desde el Parking.
Us penjo la ressenya de Luichy que també es molt bona!!!!

Com a material no cal portar més que cintes exprés i alguna baga, els friends els vam arrastrar per res.
El primer llarg s'inicia en tendencia a l'esquerra, en placa tombada, cap problema, i ja veiem quina es la tònica, l'equipament i el grau.
El segon llarg segueix a l'esquerra a buscar la part més baixa del desplom que tenim al davant i el supera per quedar-se a sota del següent desplom...
El tercer llarg, surt cap a la dreta a buscar el punt més dèbil de la paret vertical que tenim...està mullat però hi ha molt equipament i es fà molt tranquilament....
aquí tenim la vista desde la reunió....realment la prespectiva és molt diferent!

El quart llarg segueix en placa, acaba el petit resalt, i va a buscar una nova placa més difícil fins montar reunió.
El cinquè llarg, en teoria es el més difícil...surt en placa molt fina, per continuar superant una resalt curt amb un pas d'equilibri (6a)
la vista de la placa de V+ desde la reunió.....
El sisè llarg, surt per la placa de l'esquerra, un parell de passos finets, passem pel costat d'un gran arbre, anem una mica a la dreta en una nova placa, que creuarem de dreta a esquerra fins uns arbres....
El setè llarg es el més fàcil...una rampa de III+, que pujem una mica cap a la dreta.....pocs paraboolts i poca dificultat.
El vuitè llarg te més gracia, surtim en travessia cap a la dreta i un pas molt vertical, segueix placa tombada, i un nou resalt...llarg molt guapo.....fem reunió en un arbre al acabar-se la placa
El novè llarg, no te res més que la funció de treure't del mig del bosc, segueix recte entre la vegetació fins que fem reunió en un altre arbre.

Ara anem caminant cap a la dreta i amunt a buscar unes plaques que veiem de perfil....on trobarem una nova línea de parabolts....
El decè llarg, un primer parabolt lluny i una sortida de placa interessant caracteritzen el llarg....
Tornem a caminar un altre cop cap a la dreta i cap amunt, ara anem a buscar unes grades,
El 11 llarg, placa-resalt-placa -resalt...mot guapo també!
l'Antxi va trobar el seu cocodril particular.....
Ara tornem a caminar una mica més, aquest cop pujem recte amunt! fins les plaques que tenim al davant...el primer parabolt està molt alt, el veiem per que hi ha un cordino, i el deixem per que ajudi a la resta de cordades...
El 12llarg, es una placa, els parabolts allunyen però amb molt més canto i fàcil!Ara tornem a caminar, una estona més que els altres cops, anem igualment cap a la dreta a buscar l'esperò de l'últim tram de paret que ens falta....anirem bastant a la dreta.
El Llarg 13, l'iniciem sobre la neu......
veiem un parabolt una mica altet cap allà que ens posem, en aquest llarg la roca ja es diferent, es més fragmentada i de superar blocs, més similar a l'escalada en cresta, també es més vertical
El 14 llarg, i últim!!! te la seva gràcil, li donen IV+, tot i que si seguim els parabolts recte com si fos deportiva, seria molt més!! cal anar buscant els passos fàcils per superar els diferents resalts.....
El descens...el fem per la dreta, anem a buscar el coll del darrera del cim i cap a una canal, que encara que no ho sembli es per allà el descens..si en lloc d'agafar la canal seguim baixant cap a la dreta per la part més planera ens trobarem tallats per unes grans cingleres....nosaltres vam trobar neu a la canal......
i molta aigua per tot arreu.....en total casi 2 hores de descens.......
Tot i no semblar-ho es una via molt ràpida de fer! son 700 metres repartits en 14 llargs de entre 50 i 60 metres.....amb una dificultat poc exigent. Molt recomanable per coneixer la zona i fer molts metres!!!!

XICU ha dit...

Hola kutres!
Encantats d'haver-vos conegut i de fer petar la xerrada una estona.
Segur que coincidim enalguna altre ocasió!
Salut i grimpades!

Veig que la via és tan maca com ho semblava a la ressenya...

Quina enveja, brrrr !

Felicitats Antxi i Llorens, la via esta força bé i el trosset de dalt malgrat hi ha trossos caminant els llargs són molt macos. L'últim llarg estic d'acord amb tu de IV+ res de res jo ho vaig trobar més difícil. Tenia intenció de venir, però no vaig poder convencer els colegues, si hagués sabut que la meitat dels bloggers estaveu aki hagués vingut sol. A reveure

PGB ha dit...

Hey, interessant escalada no?! Això si que se'n diu fer metres!!! :D

Me l'apunto a veure si tinc ocasió d'anar-hi!

Raquel ha dit...

I el somriure amb el que veu arribar al camp base? Je, je...
I la compra de xibeques posterior...

Veig que realment la via valia la pena!!

flx ha dit...

Moolt bona, apuntada queda per si alguna vegada tinc oportunitat d'escaparme per allà.
I amb la vostre piada/explicació/fotoreportatge...es que un es fica a la vía vulguis o no ;-)

salu2
flx

marc ha dit...

Quina enveja,ja m' heu fet ganes de tornar a cavallers, felicitats.

On heu comprat aquests peus de gat amb grampons incorporats?

un petonet per la Vicky i l'Albert!!!!
son aquest algú que ens hem deixat!!!!!
antxi

Gràcies, Antxi!

Uns dies molt ben aprofitats(amb el permís de la calor)amb uns companys molt agradables i hospitalaris!

A reveure i molts kutrepetonets!

bones Xicu!!!
igualment! llestima que vma poder parlar poca estona! segur que ens seguirem veient per les parets...o pels bars....
Felicitats Joan! la via es molt entretinguda i maca, i els dos últims llargs molt alpins...igual que el descens!! segur que t'agradaria! a recuperar-se!
Mingo, el darrer llarg es molt extrany, però si vas esquivant el grau si que passa a ser IV+! llestima, vam ser molta gent, més dels que ens pensavem! un altre cop serà!!

PGB, aquesta val la pena, fas molts metres i en poc temps! sols cal una mica d'orientació entre placa i placa quan cal caminar!!!

Uf!!! Raquel!! va ser lo millor!!! arribar al campament i no trobar birres!!! l'Antxi ni s'ho va pensar! directament a Barruera a compar-ne!! no em va deixar ni seure a terra!!! Més que la via, que si que s'ho val, es tot el conjunt, aproximació, via, descens, l'ambient alpí...molt guapa!

Flx, tot i que està lluny, val la penar anar-hi un cap de setmana llarg, hi ha més cosetes guapes per fer...encara em queden dues piades més per fer!

Ep! Marc, i jo que pensava que també et trobaria per Cavallers! Nosaltres hi tornem en dues setmanes que nes vam deixar feina pendent!
Anonimo! ja m'hagués agradat creuar amb crampons.....quan em vaig posar a la paret...l'adherencia no era la mateixa i el parabolt no estava massa prop, ara quan vaig veure que la caiguda era sobre la neu vaig escalar més tranquil!
Antxi! ara ho arreglo!!! quin lapsus!!! i pensar que vam fer cordada amb ells el segon dia!!

Viky,Albert, va ser tot un plaer poder compartir cordada! a veure si ho repetim!

Bones!!

Una bona via de les que m'agraden a mi..ben llargues!!!

Com sempre un plaer compartir via amb vosaltres i moltes gracies!!! per la paciència quan els meus pulmons van començar a entrar en mode OFF

una abraçada ben gran!!

QUIMI ha dit...

Hola!
Que tal la calor per alà dalt?
es pot trepar a gust?
Enhorabona per el viote!

Pekas ha dit...

Es una vía molt guapa... val molt la pena.. si senyor.. al igual que compartir tertulia.. gots de vi... i molts riures en el CB del parking 3... :-)))))

Un plaer conocer ( per fi.. ) als kutrescaladors... ) :-))))

Ep! Lu! on et preocupis que encara ens queden motles vies per fer junts! per un dia que fallis no passa res!

Quimi, el clima era molt bo! tot i aixó es alta montanya, i al sol feia calor i a la sombra feia fresqueta....cal anar amb previsió de que el temps pot girar-se a la més minima.
Tot i aixó la major part del dia feia molt bon temps!

Pekas!! lo mismo digo! todo un honor conocer al PEKAS!

Nos vemos en la próxima o en algún bar!