Via 27 i més V+/250m, Estrets d'Arnes, Els Ports

Aquest cap de setmana ja es el segon que podeme escalar! amb els nens colocats a casa els iaios! Fot molt fred pels ports, així que decidim fer una vieta pels estrets, una relativament nova oberta al juliol del 2016 per Koki Gassiot I Concep Miró. Donat que no tinc molt temps deixo la seva ressenya, el predre temps per fer ressenyes ho fare quan torni a tenir temps!!! de moment escric!

Com a via, juntament amb l'esperó de la lluna plena, per mi son les dues vies que ofereixen alguna cosa diferent a la resta de vies de la paret, totes per plaques i més monónotones i semblants. En aquest cas la 27 i més intenta pujar per totes les fissures i diedres possibles i l'esperó de la lluna plena busca els esperons. Les dues pugen paral.leles i amb prou ambient.
La via m'ha agradat, ja que es molt tot i estar en un grau per no patir, hi ha llargs molt nets on et demana anar posant ferros amunt i avall, ja que les xapes son les justes per no passar por, pero no en sobra cap ni una, si hi entra ferro o hi ha sabina(no sabineta), no hi trobaràs cap xapa.

Aproximació: D'Horta de Sant Joan, ens dirigim als Ports, entrant per la carretera, i deixant les Roques de Benet a l'esquerra s'inicia una forta baixada al final d'aquesta trobem un desviament a la dreta que ens deixa en pocs metres en una bona zona d'aparcament. Aquí baixarem cap al riu i agafarem el caminet que marxa per sobre del pontet de fusta cap als Estrets, ara ja dintre als Estrets per la bora del riu ens trobarem de cara la paret. Pujar cap a peu de via per terreny evident per sobre les plaques.(25 minuts)

Material: trobarem parabolts de 8mm als llargs i 10mm en reunions i algun clau i algun tac de fusta, però caldrà portar friends fins al nº1 i bagues per sabines i algun tascó si voleu.

Llarrg 1(IV/55m): aquest llarg puja a la dreta del marcat diedre, i es va posant dret fins just abans d'entrar a la fisura, on hi ha la xapa, i on tenim el passet, després fàcil fins reunion, uns metres més amunt.

Llarg 2 (IV+/45m): Llarg amb ambient per fisura, on el passet el tindrem al sortir de la xapa, raro per colocar-te però sobre roca molt bona, els dubtes els tindrem per sortir de la fisura cap a l'esquerra, on mai trobem el moment per fer-ho com més amunt, pitjor roca, pero més fàcil de protegir...sortir al gust...per entrar a reunió un passet de placa ens farà pensar per que no em posat més ferros mes avall...

Llarg 3(V+/35m): Llarg clau de la via, sobretot la sortida de reunió, un tac de fusta ens fa mirar-ho dos cops, fissures generoses per posar friends ens fan perdre la por per tirar amunt. Sortint de les fissures, encarem dues plaques seguides finetes sobre roca molt bona la primera i un tram delicat en la segona on cal mirar-s'ho bé.

Llarg que et deixa amb molt bon sabor de boca, i on escales.

Llarg 4(IV+/50m): Llarg variat i canviant, s'inicia en placa sortint per l'esquerra de la reunió per tornar a la dreta per anar a buscar la canal,(aquí trobarem una xapa més de les que diu la ressenya) sense entrar en fisura, seguir per esperonet fins una altra xapa i ara ja si, entrar a fisura, i amunt fins trobar reunió. En aquest tram de fisura ens ho passarem bé escalant tranquils posant els ferros....
Llarg 5(IV/20m): Cap secret, seguir fisura, evitar pringar-se de ressina amb el pi, i en arribar a dalt, fer servir la reunió de la Esperó de la lluna plena.

Les vistes cap avall lo millor del llarg...
Llarg 6(IV/50m): aquest anem a buscar l'esperó de l'esquerra, on trobarem les 3 xapes que diu la ressenya, i on tindrem les máximes dificultats, trobar les xapes. Tot seguit, en arribar al collet trobareu un rapel que també podreu xapar, i seguir per esperó i un cop a cim un spit antic i una mica més endavant ja trobareu reunió de cim.
El descens com totes les vies de la zona, anar al collet de l'esquerra, i anar a buscar la sabina(on abans hi havia uns cordinos per rapelar, ara ja no hi ha res, nosaltres hem Passat la corda per la sabina i avall va, en 30 metros i desgrimpadeta a terra, ara ja sols queda resseguir el caminet direcció als estrets que ens retorna al cotxe en 45/50 minuts.

En resum, una via diferent al que podem esperar per les gronses, poca placa, poca xapa, bones possibilitats d'autoprotecció, i ambient variat, de roca molt bona a dolenta. Per gaudir del dia.

Molt be Llorenç i Antxi! ja tocava trèure la pols al bloc i als gats ha ha ha.
Per fer temps que no escaleu una via per treballar el magí així m'agrada. Queda apuntada aquesta i la veïna per quan baixem per aquí.
Gràcies per la informació.

Bones Jaume!

gracies! ja tovaca! tenim feina atrasada, tant de vies repetides com d'alguna aperture que tenim fet I que no hem publicat!
a veure si aquets nadals ho poso tot al dia!
Poc a poc anirem tornant al mon dels vius!
salut!

joan asin ha dit...

Ei Llorenç ben retornat a la vertical...tenim feina pendent, je,je.

Joan Baraldes ha dit...

Hola Llorenç,
Ja ens haviem acostumat a no saber res de vosaltres i aquesta piulada ha sigut una molt bona sorpresa. !!
Trobem a faltar les teves ressenyes i les vies que obriu,

Salut i a escalar

Xavi ha dit...

Ei, li heu tret la pols al blog, que bé!! Benvinguts de nou.