via normale IV/Quarta Alta/5 Torri Dolomiti 3/14

Torre Quarta Alta a 5 torri

Aproximació: Aproximació: Punt de sortida es el refugi 5 Torri, on es pot arribar en Cotxe desde la carretera que uneix Crotina d’Ampezzo amb el Passo Falzarego. Aquesta carretera està tancada durant el mes d’agost. Llavors ens podem apropar caminant o amb telesilla fins al refugi Scoiattoli que es troba a l’altre costat de les torres, amb el mateix temps d’aproximació. Dels refugis a les vies hi ha 10 minuts amb aproximació evident!
La via:Son 94 metres d'escalada en cara sud-est amb roca bona un pel pulida al primer llarg però amb bon canto.

Material: La via está practicament equipada, sols cal portar cintes exprés i algun cordino per gendarmes...tot i aixó donat que els alejes en algún cas son importants es recomanable portar algún friend mitjà per al 3 llarg! Amb una corda de 60 doblada (30+30)en tenim suficient per fer la via ja que les tirades no passen de 30 metres.

Llarg 1: (III+) 20 m S’inicia la via a la cara est, per una placa i pujarem per una fisura en diagonal a l’esquerra, seguirem els diferents claus, per roca bastant pulida però amb bon canto fins el sostre de l’esperò.

Llarg 2: (III) 28 m Sortir per l’esquerra de la reunió i anar creuant cap a l’esquerra del tot de la placa, sempre amb lleugera pujada fins troba la reunió, en veurem una altra uns metres mes avall a l’esquerra que ens serviria per anar cap a la normal de la Quarta Alta...

Llarg 3: (IV-) 26 m. Pujar en diedre entre les dues agulles fins poder saltar a l’esquerra a la quarta alta, on hi ha un clau, tot una mica expo, seguirem la fisura que puja d’esquerra a dreta per la placa, fins una petita vira un pel a la dreta trobarem la reunió. (sols dos claus)
Seguit de fotos del canvi de torre....primer amb tot el pati entre les cames.....

dreprés amb el pati per la dreta, per l'esquerra, i encara no em arribat al clau....

Finalment em decideixo a canviar de torre.....ejem ejem....una tercera cama vindria prou be!..

Llarg 4: (IV) 20m. Pujar recte fins el diedre que porta a cim, lloc on es troba el pas clau de la via, protegit amb un clau.... el dificil no es fer el pas sino arribar al clau!je je je.

Vista del cim de la Quarta Bassa desde el cim de la Quarta Alta, atenció a la reunió, en forma de "J", interessants i semblen segures!!!

Descens: el farem amb tres rapels, dos de 20 fins la R-2 i l’altre entre de 18m entre les dues torres fins al terra.