Via Gianleo IV/Paret sud-oest-Croda Negra-Dolomiti 9/14

Aquesta és la primera via que vam poder fer juntament amb la Lu, la Viki, en Pere. El dia anterior ens va ploure!! La via és entretinguda i amb unes vistes impressionants, fora de les massificacions turístiques de Cortina... val la pena fer-la sols per la tranquil·litat que es respira, tant en la via com en les aproximacions.

Veure el relat dels diferents dies a les piulades : Pere-dolomiti

Aproximació: Des de Cortina, direcció al Passo Giau (10-15km) i passat aquest arribem en 1km al Refugi Averau. D’aquí podem agafar “telesilla” o pujar caminant fins al refugi Fedare. D’aquí direcció oest, agafem el camí 441 en descens, no direcció al coll Averau... Anar baixant fins deixar una agulla i una paret groga a la nostra dreta, després sortirem del camí cap a la dreta, per un pedregar, on s’intueix un antic camí de guerra, fins al coll, pocs metres passat el coll trobarem l’inici de la via... i si mal no recordo està el nom ratllat.

Via Gianleo Croda Negra 2518m

La via:

Son 192 metres d’escalada, amb una dificultat màxima de IV+, està semi equipada i és en cara sud-oest.
Com de moment tinc el croquis en edició, us enllaço el de en Pere

Material: La via està semi equipada, cal portar cintes exprés i algun cordino per gendarmes, friends i tascons.
NOTA GRADUACIÓ: Comentat amb altres companys que han escalat vies a Dolomites, coincidim en que la graduació es lleugerament inferior a la nostra, de manera que un IV- a dolomites es per nosaltres un IV o IV+ i que un IV+, pot representar per nosaltres un V o si està gastadet un V+....
Llarg 1: (IV-) 18 m S’inicia per un diedre, a la base en veurem dos... en Pere va pujar per un i jo per l’altre, tots son iguals de difícils, però el de l’esquerra està més net.

Llarg 2:(IV-) 34 m Potser la tirada més vertical junt amb la penúltima, puja pel diedre-fissura de l’esquerra, després recte amunt per diedres enllaçats fins arribar a una zona més ajaguda.

Llarg 3: (IV-) 20 m Sortim pel diedre de l’esquerra i recte amunt per l’esperó fins trobar un clau on muntarem reunió.

Llarg 4: (I) 50 m. Pujar recte amunt fins la base de la paret, i després buscar a l’esquerra la reunió.

Llarg 5:(IV) 40m. Força dreta, en tendència a la dreta, enllaçant un parell de ponts de roca visibles des de la reunió a buscar una serie de parabolts!!!! Els seguirem fins trobar una reunió en un pont de roca i una merdeta....
jo fent la 5 tirada....quina d'spits!
Aquí veníem la 5 reunió.....en un pont de roca......

i aquí la Lu, la Viki i en Pere penjats de la 5 reunió....semblen contents i tot!!!!

Llarg 6: (IV-) 30m. surt en tendència a l’esquerra a buscar el diedre més evident de sortida de la paret, (s’hi veuen unes bagues). Un cop al cim cal fer reunió en la pedra que vulguem.
L'Antxi enllestint l'última tirada....

Descens: Un cop al cim i mirant al nord, baixarem cap a l’esquerra, a buscar un camí que agafarem cap a la dreta i que ens portarà fins al coll Averau i d’allí al Refugi Fedare, i seguim el “telesilla” fins al 'aparcament.

Participants: Lu, viki, Antxi, Pere, Llorenç

Preciós el penúltim llarg.... uan via de visita obligada.... ideal per iniciar-se en l'escalada dolomítica....
Tu neng.... què tens alguna secretària que t'ajuda amb el blog?.... quina feinada!

Cert!!! el penúltim lalrg es per disfrutar de l'escalada....es molt vertical i no passa de IV+/V amb molt de canto....la ressenya li donen IV però he trobat alguna ressenya on li donen V-....i crec que es mes acertat.....

La vista desde la via es espectacular!!! i zona molt tranquila!