Roca Narieda, Via postres de músic 615m/V+

Aquest cap de setmana ens vam dedicar a fer vies que teniem pendents i que crec que tothom ja ha fet! Avui li toca a la postres de music a Roca Narieda.
Després de passar la nit a l'aparcament davant la paret, on vam disfrutar d'un esltel fugas impresionantment gran! ens llevem ja tard i ens dirigim cap a la paret....

La via, semiequipada, caldrà portar tascons, friends i bagues per sabines, amb assegurançes que allunyen a les plaques i en els trams fàcils, les tindrem molt properes en els passos difícils, sobretot al primer llarg (no parlem del llarg 10..on si que el V+ es expo)
Per arribar-hi sortim de Coll de Nargó, i agafem la carretera cap a Sant Llorenç de Morunys...creuant el riu arribarem al trencall cap a l'esquerra cap al poble de Canelles, en poc trobem un aparcament a l'esquerra i ja tenim al davant la paret. baixarem per un cami trinxat fins una masia i encararem per petits i variats caminets fins a peu de paret. (45min) A peu de via "PM" i el primer parabolt bastant amunt. just a sota d'un diedre.

Llarg 1(V+): Pujar per placa d'esquerra a dreta a buscar la base d'un diedre, trobarem un clau, un parabolt i el diedre net però fàcil d'equipar, tot seguit un passet finet de V+ que també es pot fer en A0 i un altre diedret una mica herbós. Es el llarg més vertical de la via.

Llarg 2(V+): es el segon llarg més vertical de la via. Superar una pas atlètic, bavaresa fàcil i un parell de passsos de V+ protegit amb 3 claus, i placa fina cap a l'esquerra, a l'esperó a buscar reunió en un espit i un clau.

ara baixem uns metres i ens recoloquem en la propera paret.....

Llarg 3(V) ara ja s'inicien les plaques i ladherència, les assegurançes allunyen més...aquí trobem una cordada que arribant tard, s'han saltat els dos primers llargs....tot i axó s'esperen a que passem nosaltres!!gracies!!

Llarg 4(IV+)
passar a sobre de les sabines que tenim a sobre i encarar un diedret que tenim per la dreta a protegir molt fàcil per sortir en placa molt guapa fins a reunió. Més espectacular que difícil.

aquí veiem la cordada del darrera intentant protegir la sortida del diedret per encarar la placa...

Llarg 5(V)una nova placa amb un pas més fi a la meitat...la resta es per disfrutar de l'adherència!! ja es veu com les xapes no estan a tocar i tots els passos passen a ser obligats...

Llarg 6(III+) ara entrem en la serie de llargs més cutres, i aburrits, i on pots tenir més problemes, poques xapes i sabines intermitges fan que no sigui tribial fer-los i es fàcil despistar-se i anar a parar a campistraus! aquest llarg puja recte per passat les sabines anar en tendència a la dreta ....

Llarg 7(III+): igual que l'anterior...en tendència a la dreta, encarant la linea més evident....al final es quan es posa una mica més dret....

Llarg 8(IV): Cap a la xapa que veiem a sobre a la dreta, fins l'esperó i saltar a la dreta, pujar per un diedre raro, just a sobre, caminem cap a unes sabines de més a la dreta (rostollet) fins una vira on trobem la reunió

Llarg 9(III+) sortim cap a la dreta, i pujem per la rampa, i tot seguir encara més rostollet fins a sota d'unes grans plaques.

Llarg 10(V+) es el llarg que ens feia més por....surt en molta tendència a l'esquerra, en la foto estic a la primera xapa, tot seguit amunt, fins que arribem a dues xapes molt allunyades i en el tam més vertical, ho intento i ho podem fer...però la por a una caiguda apareix a meitat de l'excursió quan mirant cap a baix veus que en cas de caiguda, molt provablement arribes a les alsines de sota.... es llavors quan penses...per que no he fet el pas per "l'escaqueo" de la dreta!

Llarg 11(V) un pas finet fins una sabineta seca, pujar a sobre i ja tenim el parabolt!!!! ara a escalar per terreny fàcil recte amunt, on l'adherència va perdent presència....

Llarg 12(V): Uns quan passos en tendència a la dreta, ens deixen en terreny fàcil i amb més vegetació...fins arribar al pas més dificil del llarg, una placa llisa, vertical amb un clau al mig....si ets alt, arribes a la mà bona, sino per la dreta a fer una mica mico....

Ja estem al cim...ara sols queda el descens...anirem cap a la dreta, fins al segon collet, d'aquí ja seguirem fites, canals, tarteres, fins a peu de paret i per caminets indefinits arribem al cotxe en 1h i pico.....

En fi...una via entretinguda, però encara fa massa calor!!!! les llargs del mig, son raros i et deixen un regust estrany ja que son massa fàcils i on l'horientació queda com a protagonista....aixó si, les plaques espectaculars i l'equipament ajuda a disfrutar molt la via!!!!

Xavi ha dit...

Ja tardaveu a repetir aquesta gran clàssica! No podia faltar a l'historial d'uns exploradors com vosaltres....

PGB ha dit...

Jo tampoc la tinc feta... ;/

Eiii!
doncs si que feia calor aquest cap de setmana ..perque a la tanger a l'ombra al final vaig acabar amb maniga curta! en aquelles plaques! al sol..ufff...

ami em va agradar molt la vegada i 1/2 que l'he fet..en tinc molt bon record! i dels llargs del mig ...a mi a vegades ja em va bé una mica de repos en aquestes vies més llargues! baixar una mica la guardia sense parar..

ara a entrenar per la sal de fruta ;)

Eduard ha dit...

Mira si feia calor que me'n vaig anar a la platja :P Nosaltres la vam fer a principis d'abril i vam acabar en màniga curta. Per mi el millor l'slap de la 10a tirada, clar que a mi l'adherència em va.

Doncs possiblement ereu dels últims que quedaveu per fer la via.
Felicitats

Si, em sembla que ara ja només queda algun cafre per fer-la...

Ja us tocava, eh! És un bon tip d'escalar!

Per cert, PGB, si vols anar-hi algun dia, fa tan temps que no hi vaig que ja torno a tenir-hi ganes!

Xavi! ja portavem temps pensant en pujar a fer-la, però el temps, la calor o escuses varies vna fer que no hi anessim! ara que n'han obert de noves no tardarem tant en tornar!

PGB, hi ha més vies! consulto l'agenda i mirem quin cap de setmana hi anem plegats!

Lu,mentre escalavem anavem recordant les diferents historietes que hi heu passat, uns amb pluja, altres que es fa fosc, altres que es mig perden...però el pitjor va ser la falta d'aigua! 2 litres per als dos i vam arribar justets al cotxe!!

Edu,tu vas fer una bona elecció! tal com va comentar-nos en Marcel Millet que l vam trobar repetint per enessima vegada la Cafe, copa i puro, la millor època per escalar-hi es quan a la resta del pais fa fred!

Mingo! pels pèls! casi som els últims!! sort que al darrea portavem una cordada!! je je je

Joan, agurem d'agafar aquest cafre i emportar-mos-el a fer alguna de les noves apertures! cal buscar un cap de setmana!