Roca Regina, Aresta Ribes-Vidal 345m/V+

Seguint amb el fred per terradets, i després les vistes sobre Roca Regina que vam tenir dalt de tot de la via "La festa del Paca", vam decidir anar a fer l'Aresta Ribes-Vidal a Roca Regina. La via es una mica rara en el sentit que tens llargs alternats de caminar-escalar-caminar...al principi, però aixó no li resta interés, i els darrers llargs son prou espectaculars, amb tot el pati de la Roca Regina a sota!
Aproximació: pujant cap a Tremp, i passada la paret de les Bagasses de Terradets, arribem a un tunel, que no hi entrem, sino que sortim per l carretera que sut per la dreta fins arribar a la presa, sense sobrepassar-la. Aquí deixem el cotxe, a sbre ja veiem l'aresta!.
Agafem caminet que ens porta cap a sobre del tunel i en direcció a la paret sud, de camí trobarem una fita que ens desvia cap al pincipi de l'aresta. Fixar-se que s'inicia casi a la part més baixa, a l'esquerra d'un cuadrat vermell molt evident.

Material: Tascons i friends, reunions en arbres menys la R8 i R10.

Llarg 1(IV): Per localitzar-lo nosaltres busquem el parell de parabolts que hi han al primer llarg. També hi ha dos caps de buril..però aquests no els veurem fins tenir-los davant del nas! Es po començar del terra mateix entre arbres, però nosaltres vam pujar a una feixeta, on s'està millor, amb el primer buril als morros. Fem reunió a l'alsina de sobre quan arribem ala zona on es pot caminar...

Llarg 2,3,4: Aquests els fem tots tres seguits encordats...el 2 es caminar, el 3 entrarem per la dreta per una rampa fàcil de III, i el 4 torna a ser caminant...en la foto estic en el 3llarg en la zona de III....je je je...a veure qui hem troba entre tanta herba!

Llarg 5 (IV+): Llarg guapo, surtim pel diedre, tot seguit un tram d'aresta amb el pati, fins arribar a la zona de blocs, aparenten poca estabilitat, però de moment aguanten! pujem pel deidre guapo, fins una feixeta...del parabolt anem e "flanqueio" cap a la dreta....fins un diedre que ens deixa a sobre fent reunió en alsina.
Llarg6(I) Caminar fins sota del proper pany de paret, curtet.
Llarg7(IV) Superar un petit muret on hi trobarem 2 claus, sortim per la dreta, i a caminar fins sota del propr pany de paret. Fem reunió en una alsina just quan la paret comença a possar-se dreta. (veurem a terra marques de descens cap a la dreta)

Llarg8(V+)Per nosaltres el llarg més complicat de la via, sense ser-ho massa tampoc....pujem per fisura cap ala dret, un tram més vertical però molt protegit, que li donen V+, i tot seguit un tram fàcil pero no facil de protegir fins sota un sostret que evitarem per la dreta, fem reunió. es llarg! 50m.

Llarg9(III+): Sortir recte, a buscar terreny fàcil, fins uns diedres més verticals fàcils, que ens porten entre unes sabines, superades, anem a una sabina de l'esquerra(l'última, on fem reunió reforçant amb un friend. Es llarg 50m!

les vistes a sota son impresionants!!!

Llarg10(V): Aquí hi ha dues opcions, seguir l'original, cap a la dreta, i pujar per un diedre amagat de IV+/A0 o 6b en lliure....(si feu esta opció porteu navalla i cordinos, ja que ho vam veure el diedre ple de cordinos podrits...)
Nosaltres sortim per la variant, molt maca, cap a l'esquerra, bona roca i tot el pati de roca regina sota els peus, protegit amb parabolts....un luxe de llarg, llestima que sigui curt!

Llarg 11(IV+) tornem cap a l'esquerra, a buscar una vira ascendent o com vam fer nosaltres, recte amunt, hi ha mot bon canto i es deixa protegir bé i queda més bonic que pujar per la vira cap a l'esquerra que es més herbosa.

El descens: Del cim, on trobem una gran fita...baixem per un cable que ens feixa en un primer rapel de uns 25m. Fer-lo amb una sola corda, ja que es molt fàcil que el nus es quedi enganxat! el segon rapel es d'uns 45m volat. D'aquí baixem recte pel caminet que s'intueix fins un camí més marcat que marx cap a l'esquerra que seguirem....semblarà que marxa massa, però es que va a passar per sobre del segon tunel per deixar-nos a l'altra banda de la carretera i poder tornar caminant sense tenir que creuar la via del tren ni la carretera.
Si aneu ara, podreu disfrutar del munt de cireres de pastor que trobareu de baixada!!!! n'hi ha moltes!

Mira, una via de les que m'agraden, ben irregular!

No feia molt aire?

Ostres pensava que aquesta via ja no es feia i pel que te llegit hi ha fins i tot parabolts.
Enhorabona per l'activitat, molt ben aprofitat el cap de setmana en relació amb l'escalada.
Les reunions que no es fan als arbres estan be?, es pq potser m'hi atanso jo solet.
Salut parella

Bones!!Joan, aquesta si que pot ser de les teves! está prou bé i es bastant irregular, sobretot al principi!
Mingo, totes les reunions son bones, les que no es fan sobre arbres son sobre parabolts, tens multiples opcions per montar reunions. Es una bona opcó per fer-la en solitari.

Joan Baraldes ha dit...

Felicitats parella,
Ja fa temps que tinc aquesta via a la llista per tal de coneixer Roca Regina.
Ara encara tinc més clar que hi aniré

salut i a tibar

Merci Joan, es irregular però et permet disfrutar d'una nova paret que de moment per nosaltres està per estrenar!