Peladet, Via Festa del Paca, 180m 6a/Ae

Ja feia molt temps que teniem ganes de fer una via del Paca, evidentment, sense vivacs, i A4 ni coses rares....nosaltres no vem escalada extrema...com diria l'àmic del Kletterer..fem "sederismo extremo". Així que decidim anar a fer la Festa del Paca al Peladet. Aproximació: Arribem a la font de les Bagasses, sota la paret més visitada de Terradets, un fred que pela ens dona la benvinguda!!!! d'aquí caminem per la carretera fins al cartell de "Pallars Jussà" per on pujarem per una corda fixa, seguirem peu de paret, s'acava un primer tram de sostres baixos, segueixem unes grans panxes, tornen uns grans sostres i casi al final "FP" escrit a la paret, i uns spits que creuen un sostre....ja hi som, 30 minuts.

Material: Friends,del alien verd fins al camalot nº2, tascons, xapes recuperables.
Llarg1(V/Ae) Curt però intens, una placa de V(je je je si diuen V+ també t'ho creus) fins sota el sostre. Uns quans passos d'artificial, per sortir en lliure poc abans de la reunió. Aquí ens vam penjar d'agun tascó i algun friend, ja que els ponts de roca ja son una mica dubtosos....
El fred es inaguantable!!! l'Antxi s'ha congelat a peu de via, i jo estic tremolant com un cuc a la reunió!!!! collons que fotem aquí!!! sort que el solet ens ve a donar el bon dia(son les 12 del matí!!!)
Llarg 2(V+) sortim cap a l'esquerra a buscar una sabina i una placa, un pas finet i dist gelats, per seguir per unes noves sabines (una mica rostollet) i encarar una placa preciosa amb uns cantos i roca bonissima!!! oh!! que rapit que s'acaba!
Llarg 3(V)Sortir recte amunt, canal herbosa de la dreta o de l'esquerra...triem dreta(més a la dreta veurem una reunió però es de la revolta dels nyerros...) nosaltres seguim pel diedre, ara la cosa millora, però no hi ha res, tot net, fins un clau caducat que ens marca el pilar que tenim a l'esquerra on hi trobarem un spit i dos ponts de roca.Cuidadin amb la llastra de l'esquerra!.

Llarg 4(V+) El Sortir de reunió, un parell de passos bonics...i en diagonal cap a l'esquerra a buscar la base del gran diedre rogenc final....
Llarg 5(6a) El diedre, impresionant! vertical, i amb passos durs...però millor que l'aneu a fer!! disfrutareu molt!!!!

Es molt llarg! i el pati no te desperdici! fins al final!

El descens el fem per la revolta dels Nyerros, uns 40 metres més amunt pel fil de la paret. Son 4 rapels molt ben equipats, el 3 es el més fotut ja que va molt en diagonal cap a la dreta....també podeu baixar pel fil de la paret, uns metres més i rapelar per la Destellos en tres rapels.

En fi, una via que fam disfrutar molt! tot i el fred que vam patir sobretot als primers llargs, la via es deixa fer i els ferros entren de maravella!

Joan Baraldes ha dit...

Felicitats per la via, esteu fets uns cracs.

Cal portar molt material ?

Quin és el grau obligat ?

salut i a tibar

Eduard ha dit...

mmm!! Què bé, què bé!! té molt bona pinta!! I a demés sembla que s'ha de treballar una mica :) Me l'apunto!!!
Llàstima que passéssiu fred, que talla molt el rotllo

Quand fa fred, al Peladet ni fot molt i el sol es fa esperar. Enhorabona, per la via, jo aquesta no l'he feta tot i que ens hi vam fixar el dia que vam anar a la revolta.
Què valents baixar per la revolta, jo abans pujo fins la Jordi Jutgar i baixo a peu o per la Destellos que diuen que els ràpels baixen recte.
Felicitats de nou, el Peladet té un plus que no tenen altres

marc ha dit...

Felicitats per la via!
Un comentari; els ràpels de la Destellos son baixant (mirant la paret a l' esquerra). Una bona opció son els ràpels de l' Avi de la mel+Absurdistan, que van molt rectes. En aquest cas no estaria de més portar algun mallon, doncs encara hi ha algun cordino. En tot cas molt millor que els de la Revolta (i ho dic havent-los patit...)
Apa, a seguir tibant.

Anar al Peladet amb aquest és gairebé per alpinistes! Molt bé, la via i la roca tenen molt bon aspecte!

Joan B! de material vam portar aliens(semafor), camalots 1 i 2, i 2 linkams, 5 xapes recuperables, tascons i bagues....no ho vam fer servir tot però ara no recordo amb precisió! els aliens segur que si! i el camalot del 2 casi que no.
Grau obligat....no se, V/V+...
Eduard, val la pena i es una bona forma de coneixer la paret...hi ha llargs que et fan suar una mica! El fred va anar passant a mesura que el sol feia aparició.

Mingo, el tema dels rapels es curiós ja que vam seguir les recomanacions de la ressenya de Luichy de la revolta dels Nyerros on descriu aquesta via com a millor opció per baixar de la Festa del Paca! Veient la recomanació i la proximitat del rapel...no ens vam plantejar altres opcions!

Marc! merci! ja ho he arreglat! i merci també per les recomanacions dels rapels! com deia a Mingo, vam seguir les recomanacions de la ressenya de la dels Nyerros.

Gatsaule...gairebé! els dos primers llargs van ser "un infierno"...després va sortir el solet, i el vent...sort que al diedre vam quedar arraserats! La via segur que t'agradaria! recuperat aviat....

GEAMM ha dit...

Felicitats!
Jo estava a la Tànger i déu ni dor!
Una rasca maca... però es podia anar fent.