Paret Bucòlica, Via Anís del Mono 165m/6a

Avui dilluns ens dirigim a la paret bucòlica a fer una via recent...."Anís del Mono" a l'extrem dret de la paret Bucòlica, el dia no acompanya gaire ja que hi ha molta boira, i l'aire es gelat! uns km més amunt fa un sol impresionant!! patirem als primers llargs...

Penjo les dues ressenyes, una es la que podem trobar a Freebloc i l'altra es ens ha semblat a nosaltres....hi ha molta diferència...sobretot en graduacions i metres

En fi, us indico les diferències....
La llargada de la via, segons la ressenya superior, son 260m de via, nosaltres vam arribar fins la sabina superior (R4 nostra o R7 de la superior, just a sobre d'una gran sabina, amb 3 llargs que en cap moment van arribar als 60 metres)
Els graus de 6b no els vam trobar, simplement per que cap de la cordada fa 6b i vam fer tota la via en lliure. El llarg 4 de la ressenya superior marca 30 metres de V+, i en realitat son uns 10/15 metres de III.
Com a material vam utilitzar un alien verd al principi i un altre a meitat de la paret.
Podeu mirar altres bloc on les indicacions son similars a aquestes. Edu, Joan Asin
En fi, la linea està molt ben trobada, i la roca, tot i que te un tram delicat, es prou bona, la via val la pena, l'únic discutible es la ressenya....
Si ens fixem en la ressenya original, nosaltres vam fer L1+L2, L3+L4, L5+L6+L7, però el fet de falta una xapa al L6 fa ver que empalmessim el L7, però fregament(no la llargada de la corda) va fer que tinguesssim que fer reunió just abans d'arribar a R7. Així que us deixem el croquis el que recomenem fer!

Llarg 1(V+) S'inicia per una rampa amb una fisura on podem fosar el primer friend, tot seguit un clau i un parabolt ens deixen a la primera reunió que ens saltem. Un pas dur de V+ i encarem per terreny fàcil un nou diedre, on ara si, roca dolenta que vam netejar bastant, ens deixa a sobre en una bona reunió.

Llarg 2(6a) Sortida molt ben protegida amb dos claus, i a sobre un parabolt per fer els primers passos, un terreny no tant complicat i sortim a la dreta a una placa guapa. A la sortida trobem la reunió que ens saltem, sortim per la dreta per terreny fàcil per anar per una vira a l'esquerra fins la reunió just a la vertical de la reunió que ens hem saltat.

Llarg 3(V) Sortida per l'esquerra, un pas fi, i per terreny fàcil arribem a una R, nosaltres ens la saltem...però millor fer aquí reunió ja que la propera R hi falta una xapa i a l'altra el fregament es fa notar molt!.
Nosaltres vam acabar montant reunió sota la gran sabina, en un parabolt, 5 metres sota de la reunió.

en aquest llarg un curiós clau rosa...per a les companyes de cordada era fucsia...aquelles coses dels colors.....

Llarg 4(V+) pujem a sobre de la sabina...i hi podem fer reunió....però nosaltres ens la vam saltar.....

seguint la cresta, ja per terreny molt fàcil fins un pi molt visible on fem reunió.
Aquí veiem les vistes mentre van piant al pot!

El descens el frem anant a buscar el fil de la paret i seguint fites cap a l'extrem esquerre per on farem el descens....en 30 minuts.

En fi, a part de la ressenya, on et va sorprenent a mesura que vas progresant, el via està bé i es guapa, amb passos de diedre guapos i plaques ben buscades.
Una bona jornada on va acabar sortint el sol i vam disfrutar molt!

PGB ha dit...

Iep, natros a les 14h en punt feiem cim a Narieda! :)

Quin pal la baixada, però una dutxa a la font de Perles ens va reconfortar. Haguéssim vingut al Thaussà però voliem intentar pillar el mínim de cua possible.

Va molar veure'ns! :)

Carai amb la ressenya, semblen que fossin vies diferents, si dius que val la pena i haurem d'anar.
Felictats per l'escalada

Joan Baraldes ha dit...

Felicitats per la via i gràcies pels comentaris aclaridors.
Al final queda una via de 4 llargs interessants i un de final de trancisió ?

salut i a tibar

Eduard ha dit...

Em sembla que ja se perquè la ressenya del freebloc està tant desfasada: el que la va fer es va beure l'ampolla que dona el nom a la via :)

Pekas ha dit...

Eso..eso... vinga a possar-me deures... ;-)))

Una bona jornada... ;-)))

PGB, quan arribaveu a peu de via nosaltres ens despertavem!!! je je je! i quina rasca! felicitats per la via! t'estàs enganxant massa a fer via llarga!!! j ej jee

Mingo, si que hi ha cosetes diferents, i la via, segur que no es la millor de la paret ni te la millor roca,però es una opció més i prou digna per pujar per aquesta paret tant guapa!
Joan B, si, tal com dius, 4 llargs, sobretot els dos primers!El 5 gairebé es més camí de sortida que escalada...

Eduard! molt bo! no hi havia pensat! je je je,
pot ser que la fessint just acabar d'obrir la via, sens fer-ne cap repetició, i els records i el patiment fant que les coses siguin molt diferents!

Pekas! quina sorpresa! a veure si et recuperes aviat i tornes per les parets! que ja et troben a faltar!

Rita barberá ha dit...

Hem fet aquesta vía que és un festival de parabolts i de roca descomposta.Els larcs,no son llarcs,son cuts i el grau no passa de Vº V més.Sent-ho emitir aqueste opinió,peró,és lo que hi há a la paret,el meu xicot opina el mateix.