Andorra, Solà d'Enclar, Via Crucis, 190m/6a

Aquest cap de setmana acaba sent del tot profitós!!! coindicim amb molta gent i escalem gairebé sols!!! quines coses!!
El dissabte a la nit sopem i dormim a Andorra, l'objectiu es anar a fer la Capricciosa, pero en arribar peu de via hi ha dues cordades al davant i sembla que aniran lentes, així que ens mirem el llibre de ressenyes per veure opcions. Ells ens diuen que la Via Crucis, pot ser una alternativa i es més fàcil que la Capricciosa! juas juas juas!! en fi...que ens la van fotre una mica!!!

La via puja a l'agulla-esperó, al centre de la foto, a la dreta, que veiem desde l'aparcament del intersport.
Aproximació: Entrant a Santa Coloma al costat de la benzinera Q8 i abans de l'intersport, agafarem carrer amunt a l'esquerra que ens deixa al cementiri, d'aquí anirem pel caminet de sota del cementiri fins passar pel peu d'unes vies d'esportiva, el caminet puja per una pedrera i en un clar sota la paret tenim l'inici de la via, un petit diedre i a sobre hi veiem les xapes de 3 vies, la nostra es la que marxa més a la dreta.
Material: Tot i que la ressenya diu que està equipada, potar el semafor d'aliens o similar(friends petits) ajudarà molt al llarg del diedre.
Llarg 1(V): Ja d'entrada ens posa le piles, puja pel diedre net fins una zona fàcil on tenim les xapes de les tres vies, nosaltres tirem per la dreta, vertical, i amb alguna panxeta que et fa apretar un mica...la Lu ho fa molt tranquilament!!!

Llarg 2(6a o V+/A0): Sortim per la dreta de la reunió, al primer pas li donen 6a,però per mi va ser un A0, tot seguit un altre diedre vertical on cal posar-s'hi bé,.....

......per seguir per una placa molt fina i guapa.....aquí vaig montar reunió en un repiseta amb una reunió-rapel que està a l'esquerra....però la reunió real està uns 5 metres més amunt!!! cap problema.

Llarg 3(V+) L'Antxi acaba el que jo he deixat i encara una placa fina i molt dura en tendència a l'esquerra fins una sabina, ara amunt, trobarem una altra reunió que ens la salterem ja que la propera està a uns 10 metres més amunt en uns arbres i es més còmoda i a la sombra.

...la placa es molt dura!!!!! per mí un dels passatges mes durs de la via.

Llarg 4(IV) surt per la dreta de la reunió entre els arbres(no fer cas del parabolt que veiem més a la dreta) i pujar per una placa cap a l'esquerra a la base del gran diedre!!!!

Llarg 5(V+) si li diuen 6a també t'ho creus! quin diedre!!!!! val la pena portar algun ferro ja que hi ha alguna xapa que allunya!!!!! molt vertical i amb ambient trètic!

amb una panxeta a la meitat que et fa suar de valent sobretot al que va de primer!!!!!

Llarg 6(V) Un bonic esperó aeri! En la ressenya marca 5c però es que si el pas clau es molt forçat i te un diedre just a l'esquerra que es més fàcil i evident que encarar un placa amb traçat poc natural....

Et deixa en una bonica reunió, de les més còmodes que he vist mai!!!!

Llarg 7(II) es un flanqueix per la dreta fins la base de la placa que hi ha darrera de l'esperó. cap historia.
Llarg 8(6a) placa molt guapa, fina i mantinguda fins al cim de la via!!! per disfrutar i deixar bon sabor de boca!!!

El descens el fem per la dreta anant a buscar la canal vertical que ens deixa a peu de via i el cotxe en 15 minutets.
Una via guapa i distreta, tot i que no ho sembli, va encadenant plaques molt bones, compactes i exigents!
Una bona companyia, i un dia, tot i ventat, molt agradable!!!

Bon dia parella.
Quan hi he passat sempre m'ha semblat raro que hi haguessin vies de continuitat, però veient les fotos, les vostres i d'altra gent, l'escalada fa molt bona pinta.
Felicitats per l'activitat

GEAMM ha dit...

Nosaltres a casa teva i tu a ....Andorra?
Vaja... ji ji ji
Una abraçada!

Unknown ha dit...

Gràcies per la piulada, quina via més guapa! La posarem a la llista. En aquest racó només hi he fet la Capricciosa, i crec que la Banzai és força més difícil.
Felicitats!

M'ho vaig passar en gran!
sí sí.. contra el que sembla quin granit més bo!! i alguns llargs xulos, xulos!! una disfrutada de via! encara que anvem preparats per alguna cosa més suau....

el que no em va agrada gens... haver de decotar el meu V+, el diedre va resultar un 5d i l'aeri esperó va ser una mica timo ;)).
El millor de la via....?
que un cop descoberta la paret encara esta pendent la Capricciosa!

Com sempre contenta de poder compartir amb vosaltres!!!

Joan Baraldes ha dit...

Felicitats per la via.

Aquest racó sorpren molt ja que de lluny no sembla gaire bo i quan hi ets, és una passada

salut i atibar

Bon granit i al costat del cotxe, ja era hora que ho descobríssiu! A mi aquesta via m'agrada molt més que la Capricciosa.

Veig que també us ho vau passar bé!

Bones Mingo! a nosaltres també ens va sorpendre la continuitat de la via, i la via es del tot recomanable, molt guapa, però cal apretar, tot i que l'equipament es molt correcte si no ens mirem el diedre on si que es recomanable protar algun friend!

Si Pere, us vam fer el salt però ja saps, teniem feinar per acabar! a Andorra hi vam escalar diumenge.

Wolfgang, segur que la disfrutes, tot i que vas molt fort! potser agafat dues ressenyes per si amb aquesta et quedes amb ganes d'escalar més!! sino sempre li podeu fotre a les vies d'esportiva que hi ha de camí!

Lu! va ser un gran dia! tot i que com dius, tots tres pensavem fer alguna cosa més tranquileta, ens hi vam posar i vam riure una estona!! je je ej! El teu llarg el vas decotar tu!! tirant pel diedre de l'esquerra que per altra banda es el camí lògic! Ep!! el primer llarg va ser molt dur! sortir del terra amb granit....igualment contents de compartir cordada amb tu!

Merci Joan B, cal tornar-hi a veure alguna de les altres vies, que tenen bona pinta..tot i que de fora sembli un rostoll!

Ep! Joan! ens hem creuat! ja feia temps que anava per la llista aquesta paret..però entrar a Andorra fa mandra! sols pensar amb passar l'aduana i passar-te hores al cotxe em cau el mon a sobre! sort que a les hores que hi vam anar no vam tenir problemes! un bon lloc per tornar-hi.

Raquel ha dit...

Mmmm... doncs té bona pinta aquesta... i el díedre tètric es veu preciós!!!

Felicitats als tres!

marta ha dit...

Aquest cop a Andorra, dubtàvem si anar a Engolasters (amenaçava pluja) o fèiem via llarga. Finalment la via crucis va ser l'escollida, i vam encertar perquè va ser una via molt entretinguda! Et fa avançar amb diferents tipus de tècnica i llargs molt interessants i amb bones sensacions. Llàstima del soroll que sentíem de la carretera i del meu peu que va acabar foradat i patint perquè no s'adheria enlloc