Sacamolla a la presa d'Escales 175 metres V+

Després d'escalar dissabte pel matí a Sant Llorenç de Montgai, passar per Algerri a veure al Martinet, i la família de la Núria, vam anar a escalar per la tarda a Escales.

La via triada era la Sacamolla, equipada, divertida, fàcil, i una roca de molt bona qualitat i molt adherent!!! El màxim compromís d'aguantar amb tota la solana durant les 5 tirades amb 2 litres d'aigua que van semblar res!!!!!

Està indicat que son 175m...... nosaltres vam fer 5 tirades amb una mitjana de 30 metres escassos per tirada, per tant no ens surten els números però es igual...

Per tant, material sols cintes exprés i per si us fa cosa en alguna excursió entre xapes portar un friend mitja...però tampoc es del tot necessari....

Aproximació: Cal arribar a Sopeira, passat aquest poble trobem la presa a ma dreta(evident!!!), aparquem a dalt, i anem fins al final de la presa, saltem la barana per anar a buscar una corda que fa de passamà....d'aquí a les escales que fan ziga-zaga ...baixarem fins que en un dels últims revolts, estarem molt propers a dues sabines, al costat de les quals hi ha tot un "mostrari" de parabolts preciosos....la nostra via es la que surt recte amunt (la de la dreta) resseguint una fissura mes o menys definida...

La via segueix sempre la mateixa tònica, recte amunt, en placa o mini bavaresa...

llarg 1 (IV+) : una mica rampant, amb canto on el pitjor es sortir del terra.

llarg 2 (V): segon més dret que el anterior, i igual de difícil potser amb alguna excursió més...

llarg 3 (V): el tercer com el segon.

llarg 4 (V+): més dret que els anteriors i amb un parell d'excursions interessants entre xapes, un just per guanyar-te la reunió

llarg 5 (V+): Es el mes vertical de tots, però amb molt bon canto i amb alguns passos molt bonics!

Descens: Lo del frontal i el rapel per sortir ens ho podem estalviar.....ja que dintre al túnel hi ha visibilitat suficient en un dia normal i a una hora decent.....i per baixar, un cop dintre al túnel si agafem el camí de la dreta, anem a parar a un cable que ens porta fins baix sense jugar-te el físic en un rapel.

Participants: Antxi, Pere, Llorenç

Via per disfrutar!
Afegir que es possible un bany a la presa després d'escalar.... l'aigua estava a una temperatura ideal.. tot i que alguns fredolics els hi costés molt fer-se un banyet... je je je!

Hola

Primer felicitar-vos pel vostre blog! bones piades i entretingut!

Pues la vam fer fa dues setmanes i esta be ... però no em va entusiasmar. El dia anterior haviem fet "la cosa" al pic de san cugat i vaig gauidir como un porquet amb els dos ultims llargs (un 6a i un 6a+ wapos, wapos!!! i amb alejillos! - per cert mooolt recomenable, sobre tot l'arribada a la cresta).
Total que la vaig trobar que em faltava una miqueta de apretar (digeu-me masoca) es a dir trobo que esta una miqueta "sobrecotada" i que els dos llargs de V+ .... bueno potser el primer li donaría V+, al segón V/V+, vamos que no es poden cualificar de V+ continus i ferotges.

D'acord amb vosaltres amb el metratge ... 150m , crec recordar que al llibre de "roca caliente" li fican aixó 150 m. AHH i un consell per altres cordades: Enllaçar L1+L2 i si aneu amb corda de 60 L3+L4!.

Vagi be

Jose

El dissabte a la tarda, més que la paret d'Escales, això devia ser el Forn d'Escales... Perquè just va ser el canvi de temps !

Gracies!!!!Uf!!!!!quina calor!!! realment era un forn!!!crec que mai havia vegut tanta aigua en tants pocs llargs!

Vam anar per la tarda per que pel matí haviem escalat a Sant Llorenç de Montgai (Forn 1)...i com a complement per al dia vam fer la Sacamolla....
Cert que et quedes una mica amb la sensació de que està sobrecotada i que podria durar uns llargas més! per axió crec que una bona opció es la de fer m'es d'una via a la paret i així et treus el regust......

Ep!!!! i si soc un fredolic que passa!!! que l'aigua està molt freda! i els meus organs es resenteixen! i la meua virilitat també!je je je je

Xavi ha dit...

Doncs a mi aquesta paret m'agrada molt, la roca és especialment adherent i cantelluda. Ara, veig que sou de "secà", perquè amb el torrao que cau aquests dies aneu a uns llocs que déu n'hi do...

cOM M'HAGUÉS AGRADAT SER-HI! jO VAIG ESTAR L'ANY PASSAT FENT LA xIN-xAN DE PRIMERA MENYS L'ÚLTIM LLARG I EM VA ENCANTAR L'EQUIPAMENT I L'ADHERÈNCIA. VULL TOENAR-HI, ESPERO QUE POGUEM FER-HO JUNTS.
UN PETÓ D'UNA MAMA.
AIRUN

Pekas ha dit...

Una guapa vía... !!!!!

:-)))))))))))))) Tengo mono de trepar... mejor te dejo de leer un ratillo... :-)))))))

Bones piades ...si senyor..!!!!
;-))))))))))

kalceno ha dit...

Enhorabuena por seguir actualizando el blog semana a semana, la verdad es que lo voy mirando de cuando en cuando y siempre saco buenas propuestas para salir a escalar vía larga.
Hata ahora no me había dado cuenta que incluís en las reseñas de Cataluña algunos sitios de Aragón y que podrían dar lugar a errores.
Me imagino que ya lo sabéis y que será por pereza de no crear una ventana nueva, pero el Masmut (Peñarroya de Tastavins), Organos de Montoro (Villarluengo) y Escales(Sopeira) a día de hoy continúan siendo Aragón.
Os animo a que si es posible corrijáis el error.
Un saludo y buenas escaladas.
Alberto.

Kalceno! tienes razón, todo viene por que mi pueblo está cerca de Aragón y casi es como mi casa(Masmut, Organos de Montoro...)! en algun otro comentario ya lo expliqué, al principio tenia pocas piadas de la zona, ahora que tengo más si que es cierto que deberia poner un enlace directo a las vias de Aragón para evitar confusiones!

un saludo y gracias por el comentario!