Nova Via: Rubies, Peladet, Cita a Cegues, V+/Ae, 150m

Per fi l'hem acabat! ja fa uns mesos amb en Joan Asín ens vam engrescar en obrir una nova via a Rubies, no ens coneixiem personalment, simplement sabiem de nosaltres a través dels blogs, i el primer dia que ens vam veure amb un arnés posat va ser obrint el primer llarg d'aquesta via, espero que no sigui la última!! je je je!

La via l'hem obert en dos atacats, un abans de l'estiu, i l'altre en plena calor d'agost, i vam fer la primera repetició aquest cap de setmana amb la infallable presència de l'Antxi. El que te de bo aquesta via es que toca l'ombra fins gairebé migdia! com a les seves veines Guineu Lliure(puja per l'esquerra) o Dos birres i unes braves(puja per la dreta).

La via a quedat prácticament equipada, però no està de més portar algun friend petit fins al nº1, i alguna baga. Tascons no cal.

Aproximació: Sortint de Vilanova de Meià, anem cap a la Roca dels Arcs, i de camí ens desviem cap a Rubies, en 13km de pista ens plantem al poble abandonat on deixem el cotxe. Ara agafem el GR cap a la portella blanca, i arribant a l'alçada del peu de paret, trobem una fita que ens invita a marxar per caminet planer cap a l'esquerra, seguirem el camí fins al peu de la gran vira boscosa, que baixa de dreta a esquerra per la paret, aquí i trobem la llasta característica del primer llarg de la Guineu Lliure i uns 10 metres a l'esquerra una sabina sota un desplom amb una baga. A sobre un parabolt que ens dirigeix a un magnific diedret....total 30 minuts.
Llarg 1(V+, 30m): S'inicia per una placa d'adherència fins la sabina, un pas de decicisió cap a l'esquerra i entem en un magnific diedre..

Sortint del diedre pujar en diagonal a buscar la gran vira on trobarem la reunió.

Llarg 2 (V+, 30m): Sortim cap a l'esquerra a buscar una sabina que superem per l'esquerra...

i tot seguit seguir amunt per a fisura, a buscar un sostre, just a sota un flanqueix a l'esquerra que ens diexa a reunió.

...en aquest llarg ja es nota la verticalitat de la paret.....

Llarg 3 (V+/Ae, 30m): Sortir per la dreta de la reunió, per elevar-nos uns metres  tornar a l'esquerra per agafar la llastra i pujar fins la propera feixeta...un parell de pasos de Ae, i sortir per l'esquerra a buscar una bona placa fins la feixa principal.....

Llarg 4(V+/A0, 30m) A sobre ho tenim tot trencat,així que anem a la dreta, i per bona roca pujem a sobre de la llastra...
...i seguir en tendència a la dreta amb molt bona roca, fins un pas de A0 i un flanqueix sota una panxa cap a la dreta que ens deixa en un diedre una mica descomposat, pujarem amunt fins la sabina on veiem la reunió
Llarg 5 (IV+, 30m) El darrer llarg, sortim per l'esquerra de la reunió, pujar a una repisesta, i sortir a l'esperó....on tenim el passet...i sortim ja a una zona herbosa fins una bona alsina, on hi ha el pot de signatures, uns metres més amunt tenim el cim i la reunió en un parabolt.

En fi, una vi per disfrutar d'aquest racó tant magnífic del notre territori, que gracies a la seva orientació ens permet escalar en dies més entrats en l'estiu ja que fins tard no hi toca el sol.

Per un altre costat, ha estat una via que m'ha permés coneixer a una persona, que tot som de generacions prou distants, coincidim en moltes maneres d'entendre l'escalada, així que, tota una experiència, tant d'escalada com de vida.

joan asin ha dit...

Llorenç, Antxi ha estat una experiència personal molt bona, ara haurem de fer-ne una de normal, per cert ja he vist una línia que no pinta malament.....je,je.

Alberto ha dit...

Enhorabuena por la vía!!!! Como siempre buscando buenas líneas...

Tiene buena pinta.

Seguid así.

Xavi ha dit...

Felicitats família! Ja en tenim una altra a la llista per anar a fer. En aquesta paret ja es comença a acumular la feina!

Joan Baraldes ha dit...

Felicitats per la nova via i gràcies per equipar !!
ja tenim més feina, i segur que de la bona !!

salut i a tibar

Felicitats per l'apertura. En la foto es veu una línia molt maca, l'haurem de probar, però quan faci més fred.

Bones Joan! certament una experiència molt grata! per cert, si et fa falta ajuda per la nova linea ja saps...ara el rotllo de les cites ja no em funcionarà!!

Gracias Alberto! se hace lo que se puede! si algun dia la repetiis ya direis que os parece!

Xavi, merci, hi ha feineta i interessant...el lloc sempre es mereix una visita! i una pernoctació a Rubies no està de més!

Joan B! la feina ens la va dnar a nosaltres! que la paret es molt vertical i cal posar-li ganes! que es molt cansat!!!

Mingo, ja diràs que tal que les teves opinions son sempre curioses!!! je je je! si no t'agrada no ho diges que ens espantes la parroquia!!!je je je!ja et pagarem unes birretes!

Pel que fa a la calor, nosaltres aquest cap de setmana algú va fer el primer llarg amb maniga llarga! i feina frescota! sort que cap a migdia va entrar el sol i ens va alegrar els darrers llargs!

ALBERT ha dit...

Estic amb el xavi G. se'ns acunula la feina en aquesta paret. Felicitats per l'obertura!!!

Uns dies sense veure'ns... i ja m'has fet el salt...!
Sniff :(
Enhorabona a tots dos...

PD
Algú vol obrir una via amb mi?

Pere
L'abandonat... ji ji ji

RUMBA TEAM ha dit...

Iep, finalment veig que em faràs companyia! benvinguda!
Espero poder-te tastar aviat.
La guineu.

Aquest diumenge vàrem repetir la via. Ens va agradar molt,personalment més que les altres dues que he fet a la paret ( Guineu i Maduretes ).
La gent comenta per internet que la roca no és massa bona. A nosaltres la roca ens va semblar en general bona,amb algún tram on si que cal vigilar més. Suposo que s'ha anat fent i el tema ha millorat,nosaltres vàrem fotre abaix alguna cosa.
Vàrem anar posant peces durant tota la via ( algún alien i camalot,crec que entre el groc i l'1 ).
Felicitats per la via!

Marc Busquets.

Home Marc! tu per una via nostra! tot un honor! merci per la repetició! veig que la roca s'ha anat sanejant pel pas de les cordades! Nosaltre vam fer una bona neteja a l'apertura...però ja se sap....sempre queden cosetes. Espero que no us matxaqués massa la calor! ara a fer la seva veina "Dos birres...."! je je je