Via Rodamons de Bosc, 295m, V+ Paret de la Rufa, Alt Urgell

Aquest cap de setmana teniem la intenció d'anar a fer la Estasen al Pedraforca, però el fred de dissabte ens ho va treure ràpidament del cap!!!
Diumenge al matí ens dirigim els 5(Neus, Ingrid, Antxi, Blai i jo) cap al solet de l'Alt Urgell a fer la Rodamons de Bosc

La via está semiequipada amb espits, claus, ponts de roca, i moltes possibilitats d'autoprecció.

Aproximació: De coll de Nargó ens dirigim a Canelles, pujant cap al poble, deixem el cotxe a l'aparcament que trobem a l'esquerra, just davant de roca Narieda sud. D'aquí baixem per la pista fins al riu, tot just creuar-lo ja encarem cap a la dreta camp través, buscant el millor camí cap a la canal de la base de la paret de la Rufa, anem pujant a sota de l'agulla que veiem de camí, per la seva base trobem pas d'animals, i seguim cap a la dreta fins la canal, pujem per plaques,(II) fins que es posa més dret, anem a l'esquerra a buscar una bona alsina al davant de la que trobem una baga. Com a referència, el diedre que veiem a la paret de l'esquerra....(45minuts)

Llarg 1(50m, IV+) Equpat amb ponts de roca, pujar per placa, un pas tonto a meitat i pujar per un esperó herbós per anar a entrar al diedre de l'esquerra del marcat esperó. En la foto, la Ingrid en el pas tonto, i el Blai sortint al 2 llarg...
Llarg 2(50m, V+) Sortida pel diedre, finet un pas complicat i la resta fàcil, arribarem a una placa molt guapa fisurada a protegir i superar el desplom per l'esquerra i situar-nos a sobre on tenim la reunió...
Llarg 3(50m, V): Llarg vertical i amb canto, dividit en dues parts per una feixeta, la segona part més vertical i guapa, a sobre en una feixa més gran la reunió
Llarg 4 (40m, V): Sortim per la dreta a buscar el pas fàcil per entrar a la vira on fem una llaaaarrrrga travessia cap a l'esquerra.....
....la Neus i la Ingrid en la reunió 4.....
Llarg 5(40m, V+) Sortim per l'esquerra, un tram vertical ben protegit i entrem en un diedre amb una magnífica placa a la dreta, entrar a la placa protegint el pas com podem en la fisura..fàcil però amb yu-yu pensant si aguantaria el friend de sota....passada la placa amunt fins reunió una mica penjada, millor reforçar-la, molt guapo!
Llarg 6(30m, IV+) No es tan fàcil com semblaria, vertical amb canto, i mantingut, sortim per la dreta i encarar una bona placa amb algunes herbes de camí.
Llarg 7(III,25m) llarg fàcil de tràmit per sortir de la paret...a meitat ja gairebé vas caminant fins reunió.
Descens, de final de la via, anem cap a l'esquerra passem el primer cim i en el primer collet busquem les fites que ens inviten a baixar cap a la vira de descens de la Narieda Sud. (1 hora)
En fi, una via prou entretinguda, a pesar de tots els comentaris sobre aquesta via, comparada amb les seves veines de Roca Narieda, l'hem trobat guapa i distreta, per passar un bon dia posant ferrets, i sense massa complicacions, i disfrutant d'un bon dia amb el sol al clatell, i tonar a escalar amb el Blai, que ja feia massa que no ho feiem!

joan asin ha dit...

Enhorabona, una via diferent on cal posar cosetes i vigilar la roca, curiós el pas de V+ de cinquè llarg. Records

Felicitats. K tal la via? no me n'han parlat massa bé. Salut

Joan, si que es una via diferent a les que hi ha a Narieda sud o a Collars, de totes maneres es un bon lloc per passar-ho bé amb autoprotecció! el passet de V+ del cinqué te la seva gracia...i no caiguis!

Mingo, opinió meva...crec que s'ha comparat massa amb les vies de Narieda sud, i es molt diferent, si que hi ha repises herboses, però també tramps molt bons.....seria més similar als dos primers llargs de la cafe, copa i puro...però amb més llargs...a mi m'ha agradat, el racó es solitari i tranquil, i hi ha passatges bonics...

Xavi ha dit...

Una via més per gaudir de les escalades alturgellenques al sol. Ara només et faltarà pujar a l'agulla de Canelles, per completar totes les parets de la zona. Topo aquí:

(jo encara no l'he fet)

Adéu

Unknown ha dit...

La via em va agradar molt, pot ser era per la companyia, només afegiria un però: en el 5è llarg l'entrada a la placa és difícil de protegir, la fisura és curta i terrossa. Quan poses el friend no saps si aguantarà ... per la resta molt bé. Pots anar equipant o superequipant, a gust del consumidor.
Sort de l'aire fresquet que pujava de tant en tant, a l'estiu no hi deu haver-hi allà ni els llangardaixos!!!
Tot un plaer tornar a escalar amb l'Antxi,lo Bou i la Cuenta cuentos. I tot un honor conèixer a la Judith.

Arseni Lago ha dit...

Compte amb L4: Des de la R3 veureu una baga vermella que penja d'un clau nou. Aixo correspon a una encigalada de principis del 2020.
Primer algu va posar la baga d'una sabina, despres alguns altres van afegir un clau, una mica mes amunt i a l'esquerra.
Nosaltres, el 24/10/2020 vam caure en la trampa i vam anar seguint aquestes assegurances que no porten enlloc.
Finalment ens vam despenjar de la baga passada pel clau, fins a la repisa que porta a la R4.
A partir del primer clau del L4, ja us heu de desplaçar cap a l'esquerra, per una repisa facil