Montserrat, serrat dels Monjos, Via planetes transparents, 200m/V+

Aquest cap de setmana també ha estat familiar, bateig de la meva fillola!!!! així que sols tenim diumenge per escalar, com tampoc volem fer massa km, ens apropem a la cara sud de Montserrat a fer l'Aranya, però tenim una cordada que arriba just davant nostre, així que decidim canviar de via i anem a fer la Planetes Transparents, via dels germans Masó que teniem a la llista ja feia massa temps!!!!

Per arribar a la via, anirem a les coves de Salnitre a Collbató, agafarem el caminet que va per sota la paret fins passar el barranc, tot seguit i quan el camí es separa de la base d ela paret, pujarem per caminet-tartera, fins retrobar peu de paret cap a un diedret marcat i "PT" a peu de via.(25minuts)

Material: Joc de friends i tascons, alguna baga llarga també anirà bé.

llarg 1(V-/45m): entrar per la dreta de la placa a buscar la base del diedre...net...però fàcil de protegir, recte amunt fins un spit, i superar uns resalts fins reunió...(2 spits i un pont de roca)

Llarg 2(IV/25m): Sortim entre els dos blocs del davant, passem cap a la dreta del de sobre, i anem per terreny fàcil fins l'interior de l'olla del davant. (net)

Llarg 3(15m/V+) Sortim per la bavaresa de l'esquerra, un parell de passos potents,

i ja estem sobre la llastra ara sols ens queda un flanqueix a la dreta que ens deixa sobre la reunió anterior. (3 spits i un pont de roca precari)

Llarg 4(V/30m): Ens vam plantejar juntar-lo amb l'anterior, pero tot junt fa massa "S" així que el fem sol....pujem per la canal de la dreta, amb roca delicada però ben protegit, per anar a buscar una cobeta molt guapa, i sortir cap a l'esquerra per placa ...tram guapo! fins a reunió.(3 spits, 1 clau, 1 pont de roca)

ara tenim que caminar amunt i a la dreta a buscar el "satèl.lit" just a la seva base trobarem una reunió amb dos spits.(60m)
Llarg 5(35m/V) Anar a buscar l'estreta xemeneia del darrera del "satèl.lit" per l'esquerra...neta però segura... fins a sobre, tot seguit reseguir l'esperò´fàcil fins un resalt amb un bloc que millor no tocar on tenim el V o A0, uns metres més amunt reunió....(2 spits i un pont de roca)

les vistes cap avall ja son maques!!!!!
Llarg 6(V/50m) superar la canal que tenim al davant amb roca una mica delicada, per sortir casi caminant a buscar una nova canal, es pot fer pel diedre(herbós) o per la placa de la dreta com vam fer nosaltres....es pot protegir molt bé tot i que la roca no es massa bona.(1 spit i 1 clau)

Descens: Del cim anirem cap a la dreta a buscar una gran fita, ara baixarem cap a l'esperó, una mica en tendència a l'esquerra, fins el rapel(45m)...ara seguirem baixant caminant fins baix de tot de l'antiteatre que forma la paret, on trobarem un altre rapel(45m) que ens deixa just al camí que ens retornará al cotxe.....
En fi, una via que ens ha deixat bon sabor de boca! millor que altres de la paret, tot i tenir fama de discontinua, els llargs son bonics, i el fet d'estar poc equipada, ajuda a passar un bon dia d'escalada!!!!!

Eduard ha dit...

Ostres!!
Diumenge anàvem a fer aquesta via, però com quan arribàvem a Montserrat tot just acabava de ploure vam anar cap a Can Jorba que ens va semblar que s'assecaria abans... Llàstima, perquè hauríem coincidit.
Ahh! Felicitats padrí :)

Gracies Eduard!

Natres vam arribar una mica tard, i tot i que la carretera estava mullada, la roca ja no! i va secar molt rapit....llestima que ens haguessim conegut!

un altre dia serà!

Hola, com estan les reunions d'equipades? es que me l'apunto per anar-hi un dia sol, a veure si tinc temps abans de les restriccions.
Felicitats per la via i per ser padrí

Merci Mingo!es tot una experiència! je jeje

Les reunions estan equipades amb dos spits a cada una, estan aparentment en bon estat. La última reunió cal montar-la on puguis, nosaltres la vam fer en un arbret i friend nº3! no ho he posat a la piada!
Sort i disfrutar-la!

Veus, de padrí jo encara no en sóc! La via deu estar bé, però a les fotos sembla la selva! Com enganya això del serrat....

Joan Baraldes ha dit...

Felicitats per la via.
Ara et tocarà pagar la mona al teu fiol !!

M'apunto la via.
a veure s'hi trobo algú per anar-hi

salut i a tibar

antimonjos ha dit...

Hòstia quin rostoll,no?

...pero al serrat hi ha un munt de vies rostoll que si les anem a fer es ben bé perquè amb el fred es un dels bons llocs per esecalar amb samarreta