Ailefroide: via Snoopy, 300m/6b+(V+ obligat)

Aquesta es la última via que fem a Ailefroide aquest estiu. De les tres que hi hem fet es la més exigent.

La via está completament equipada, però no tant generós com podia ser en altres vies.

Aproximació: Del camping l'Ailefroide, veiem la paret mirant a l'oest, per tant la paret está orientada a l'est. Anirem a buscar el riu baixarem fins al pont, creuarem i pujarem per l'altra riba vins a peu de via(10 minuts)

Llarg 1(IV+): Nom a peu de via. Placa vertical amb algun pas finet fins a una bona repisa on fem reunió.
Llarg 2(V+) Aquí tenim que superar el mur que tenim al davant pel desplom del davant, o més a la dreta. Pujem recte, es un tram guapo i atlètic. Seguir per plaques més suaus, (IV) fins a reunió.

Llarg3(III+) Seguir pel rostoll que tenim davant fins a peu del diedre....

Llarg4(V+): Diedre espectacular...el llibre marca que es fa en dos llargs, però la reunió intermitja no hi es...tothom ho fa amb un llarg, passos obligats i potents entre xapes.....

segueix tot el diedre fins al final sense descans...molt guapo!

Llarg 5(6b+ o V+/Ao):
llarg molt curtet...amb un pas en mig de la placa molt fi, i el canto bo pulit...fet amb estrep sortir de l'artificial també es molt fi però més humà...fem reunió al costat de l'arbre....

Llarg 6(V): Dels bons, encara el sostre que tenim a sobre, i sortir en bavaresa....molt espectacular i disfruton....

aquí podeu veure el llarg, vist desde el camping, la gran bavaresa que va un pi a l'altre.

Llarg 7(IV) Seguirem la vira cap a l'esquerra en travessia fins al final. Aquí ens creuem amb la Snoopy directa.

Llarg 8(III+) Aquí anirem a l'esquerra, (no recte amunt!) en travessia guanyant poca alçada fins trobar reunió.

Llarg 9(IV) Seguim en travessia cap a l'esquerra, per anar a buscar un diedre, on tenim els passos del llarg, i fem reunió a sobre.

Llarg 10(V+) Un parell de passos finets per arribar a la primera xapa, i tot seguit festival de placa d'adherència fàcil recte fins a cim.

Descens: Podem rapelar per la via del costat o baixar caminant per l'esquerra seguint les fites....més recomanable ja que segur que els rapels estan colapsats de cordades....
El descens caminant et porta a un pas prou interessant amb alguns passos de III....

En fi, una via divertida i en passos exigents. Per disfrutar d'un dia d'escalada completa amb placa, diedres, bavareses, desploms...de tot una mica...

eii!
aqueta tambe es veu ben guapa...
La veritat que ja en fariem de feina aqui si ho tineguessim una mica més aprop...!

bé i ara cap a on?? que això es com una novel.la en fascicles...
;)

Petonas!

Colons la feinada que heu fet. Enhorabona

La vam disfrutar bastant....suposo que també per que es més variada que la Flots i Little palavar....
Encara hi queda feina i no está tant lluny!
Espera que miro els apunts....ara baixem cap a Queiràs una mica a veure que si cou....aquests dies va fer molt fred i vam tenir que frenar el ritme!!

Mingo! hem tingut bastant bon temps tots els dies...així que gairebé tots els dies ens hem posat l'arnés.....deuen quedar encara unes 8 o 9 vies...i ja serpa historia l'estiu del 2009!!

D'això se'n diu motivació, molt bé!! Sou un bon exemple pels altres.

Ara, a veure la continuació de la sèrie!

Xavi ha dit...

Caram quines vacances! quin fart de fer metres! això té més capítols que "el cor de la ciutat" (enveja sana jeje). Felicitats.

Unknown ha dit...

Osti Llorenç, quina campanya d'estiu, eh! Deus necessitar ressolar els gats immediatament, amb tantes vies que vau fer, molt guapes les fotos! Gràcies per les ressenyes, no m'imaginava que hi hagués tanta via equipada allà.
I la nova de Canalda també caldrà provar-la.

Moltes felicitats!

Raquel ha dit...

Quines vacances.... quines parets... mmmm... heu fet mota feina, eh!!
Felicitats parelleta!!!
I ara... a veure quan ens veiem!!

Una abraçada ben gran als dos!!

Joan, vam tenir bon temps i ganes d'escalar! es cert que els primers dies es feia dur el ritme, però a base d edies i escalades, et vas sentint millor i la motivació incrementa!

Xavi! espero que s'acabi aviat! que ja se m'està acumulant la feina! la llibreta d'apunts si que sembla un autentic culebrón i el meu cervell ara...també!

Wofgang, nosaltres també ens vam sorpendre! i gratament! Els peus de gat no...però un parell de friends van acabar trinxats....i els vaig tenir que restaurar durant les vacances....la via de Canalda nova cal provar-la, amb els advertiments dels locals, no es una via representativa del que hi ha a Canalda....

Raquel!!! quan temps!!! desapareguda! ens veurem aviat! per parets més properes!!!