Via Dama de los Vientos, V/Ae, 80m. Pala del Coll, Montroig

Segueix el fred, i ens dirigim a Sant Llorenç de Montgai, aquest cop anem a fer la via que ens va quedar pendent dues setmanes abans, i que ens van recomanar uns quans escaladors al bar. La dama de los vientos.

La Via: Completament equipada, amb 15 cintes passem. Ens van recomanar agafar alguns friends petits, però ne vam posar cap, la via està prou equipada, i en els Ae, si ens estirem s'arriba sempre.

Aproximació: De Vilanova de la Sal, ens dirigim cap a la Pala Alta, seguint indicadors de Montalegre fins que estem sota la paret, aquí deixem indicadors, i seguim recte, podem deixar el cotxe en un ampli revolt abans de passar per sota paret, o seguir la pista, una mica més delicada fins al coll. Aquí aparquem, i mirant al sud, veiem a l'esquerra un marcat esperó, ens hi dirigirem i gust girar veurem el marcat diedre del primer llarg. 5 minuts.

Llarg 1 (V/Ae, 25m): Aquest primer llarg IMPRESIONA! en lliure li donen 6c o algo així, en fí, per mi va ser V, i Ae amb algunes sortides en lliure o bones estirades sobre estrep...

la visió pujant pel diedre cap a baix no te desperdici....
i algunes de les estirades sobre estrep també, nosaltres vam portar ferros sobretot per aquest llarg, segur que hi entren de maravella però no els vam fer servir.
Llarg 2(V/A0, 15m) Una travesia escandalosa...les xapes tant juntes, i la roca tant fineta, inviten a fer A0 fins la sortida final per entrar a reunió on si cal escalar un passet.
Llarg 3(V/Ae, 20m): Sortida de reunió amb Ae amb un pas una mica llarg...
la visió sobre la reunió comodísima i no habitada....
i en acabar el Ae, cal buscar el pròxim parabolt amagat en una cobeta, cal pujar a la feixeta i ens el trobem davant dels morros, tot seguit entrar per la xemeneia estreta...i preciosa, fins a reunió. Millor treurés la motxilla!!! pot ser molt agobiant!

Llarg 4(V/20m): Aquest si que es fa tot en lliure, sobre roca també molt bona, sortir per l'esperonet i anar a buscar la placa de la dreta, que també et sorpren quan la trobes, bona roca fins cim!
Descens: Pujarem a cim cap a l'esquerra on tindrem unes bones vies sobre la pala alta i baixarem en 5 minuts al cotxe.

En fi, una via molt guapa, variada, en un racó molt tranquil i per no patir gens....si no fa fred clar! aixó si, cal tirar d'estreps!

Quin diedre més perfecte! una via molt fotogènica, més feina a fer al Mont Roig.

Eduard ha dit...

La ressenya d'aquesta via fa segles que corre per la furgo!! però veient les fotos del primer llarg m'estan agafant unes ganes insuportables d'apropar-m'hi!! Aviam si afluixa una mica la fred i la podem gaudir

joan asin ha dit...

Aquesta via és una de les joies del Montroig,bona estrena de pantalons,je,je

Joan Baraldes ha dit...

Ei Kutres,

Gràcies per la ressenya. Sembleu de l'INEM ja que no pareu de donar-nos feina

salut i a tibar

Eiiiii com vau disfrutar!!, és molt xula a més està reequipada, crec que de no fa massa. El primer llarg encara que t'ajudis és durillo, la ressenya li posa 6b+. Felicitats una via que val molt la pena.

Jaume, el primer llarg impresiona molt, després es molt variada i sempre sobre bona roca...val la pena!

Eduard, nosaltres i vam anar amb molta rasca...i s'està prou be, menys a la xemeneia que et congeles! treu la pols a les piades de la furgo!

Joan Asin, una joia amagadeta...un bon tast del Montroig últimament! eps! els pantalons ja no son nous, son els més calents que tinc! i vaig patir fred!

Joan B!! tu també ens vas donant feineta...que no pares! i en condicions més extremes!!! je je ej

Mingo, ara reequipada es una via tranquila, en un bon paissatge i pany de paret. Al primer llarg, tens alguna sortideta en lliure, o estirada bona sobre estreps, però feia molt que no apurava tant l'us d'estrep, i com a grau obligat, no crec que sigui més de V...la via val molt la pena....i més si hi estàs sol!

joan ha dit...

ei kutres !!
dues preguntes: això és passat el diedre blanqueta?
i els passos d'ao que surten en lliure?
és veu una via molt guapa i amb ambient, que de ben segur anirem a fer.
salut

Bones Jan! si aixó es, passat el diedre Blaqueta, seguir per la pista, fins al coll, veuràs una bona zona d'aparcament. Aquí mirant cap al sud, a mà esquerra veuràs un esperó molt marcat, es just al darrera.
Els A0, Ae del diedre es fan en lliure, i no se si maxim es 6c o algo així...els A0 de la travessia també en lliure no serà més de V+...el Ae del 3 si que son Ae...

salut!

Nois, no sé si és tan bona com diueu, la via, però espectacular se'n veu un munt!! Enhorabona!

Pol ha dit...

Bones!
El Ae del L3 en lliure surt de 7a amb la roca un pel trencada.