Via Mailly 185m/6a, Muralla Pombie, Midi d'Ossau.(vacances 2/17)

En el nostre primer destí pel pirineu, ens dirigim al Midi d'Ossau, el nostre primer objectiu es la via Mailly. Pujem directament de l'aparcament fins al refugi i tot seguit aproximació fins a la paret....

Com a resum de la via, es vertical, exigent, obligada, i cal apretar fort....acabes cansat física i psicològicament si bens com nosaltres de gairebé un més sense escalar apretant.

Material: joc de friends fins al nº3 i tascons, i cintes.  Totes les reunions son en claus, o ponts de roca o similars...ni una xapa en tota la via.

L'aproximació: Nosaltres sortim de l'aparcament de la carretera que hi ha just passada la frontera, venint de Sallent de Gállego, en la baixada de la carreterea trobarem un camí que surt a l'esquerra cap a un pont. Deixem el cotxe a la carretera. D'aquí en 1 hora ens plantem a refugi. Ara, descans, aigua, una 30 minuts més de caminar i ens plantem a peu de via, tenim dues maneres d'arribar-hi:
a) pel camí que marxa per l'esquerra del llarg cap al coll de Peyreget, que en poc abandoment per entrar per la tartera en diagonal fins a peu de via(nosaltres fem aixó) o...
b) agafar el caminet de la via normal, dreta del llac, que ens porta per sota de la tartera, i arribant al final unes fites entren per la tartera en direcció a peu de paret, llavors resseguir paret fins peu de via en la base d'un vistś triangle, pel diedre que forma a l'esquerra, clau visible desde terra al mig de la placa a l'esquerra del diedre. Total 1h(fins refugi) +30 minuts.
també us deixo penjada la ressenya de Luichy, molt currada com sempre.

les vistes sobre el Midi d'Ossau de bon matí.....i ben carregats amb les motxilles d'aproximació al refugi....
Arribant a peu de via, dues cordades al davant, i un ambient inmillorable....i cansadets de caminar!
Llarg 1(IV+/45m): Uf! com apreta el IV+! entrar en placa fins al clau, i sortida fineta per anar a buscar la repisa i anar a la canal de la dreta a meitat un pas que tira enrera a protegir, a sobre, per terreny més indefinit, canal, placa i esperó anem a parar a a sobre en una bona repisa on fem reunió.
Llarg 2(V+/35m) sortir pel diedret de l'esquerra i pujar a la repisa, al davant una bavaresa neta que cal superar fins una nova repisa(en la foto inferior superada la bavaresa) per seguir per una primera xemeneia que ens deixa en una placa que ens condueix a una nova xemeneia amb clau a l'entrada rara, i fina..."al loro"! just a sobre tenim a reunió.
Llarg 3(6a/35m): Sortim en placa cap a l'esquerra, una primera xemeneia curteta fins sota desplom, superar-lo per la dreta, (part obligada)
i entrar en una canal que ens porta al diedre de 6a, equipadet amb claus, que amb l'ajuda d'algun A0 superem fins reunió.
Llarg 4(V/40m): A partir d'ara les complicacions ja disminueixen, llarg en xemeneia, on tenim les máximes dificulats a la meitat, superant un desplomet...i fem reunió en un parell de claus al sortir de la xemeneia.
la xemeneia en el pas de V....
Llarg 5(V/30m) Sortir per l'esquerra de la reunió i pujar a sobre entre blocs...ara veiem a la dreta un marcat diedre blanquinós, anem a buscar-lo, es molt més fàcil del que sembla, just sortint del diedre terreny descompost i reunió en bagues......
Descens: De la darrera reunió fem un rapel de 30 metres, per la vira fins que podem desgrimpar, ara podem seguir desgrimpant la vira fins al darrer rapel, però de camí hi ha una placa de III(5 metres) que també la podem rapelar d'un bloc amb cordinos que trobem un poc més amunt. ara ja un darrer rapel volat d'uns 40 metres ens deixa a la tartera....ara ja sols retornar pel camí d'aproximació cap al refugi.

En fi, una via que cal apretar una miqueta(com a mínim per nosaltres!) que les dificultats van pujant fins al 3 llarg i tot seguit ja es calma fins al final.

Gràcies per deixar que m'arrossegués com un cuquet!!! joder com apreten aquests francesos!!!!
petons
antxi

Una bona via per començar el tour.... Com està de sobada?

Antxi!!!! algú m'avia d'aguantar les pors! mecatxis en quina baixa forma que vam començar les vacances! menys concerts de kiko venero i més paret...mmm o no...!!!!!

Gatsaule, es guapa i interessant com a primera presa de contacte, de sobada gens, totes les preses son franques i bones, però el fet de trobar poques assegurànces fixes, i reunions sobre claus a reforçar algun cop no es lo millor per començar les vacances!!! je j eje

Bona via!
No us va semblar que el 2n llarg feia bastant més de 35 metres? També anàvem amb la ressenya d'en Luichy i aquesta tirada ens va semblar força més llarga. Potser és que tenia ganes d'arribar a la reunió...

Bones anònim! pel que recordo del llarg, es que es intens, per mi el més dur de tots...diedret, bavaresa, canaleta, placa, i diedre xemeneia molt puta i reunió...tot molt concentrat...no vaig tenir la sensació de que fos molt més llarg, però com tu...també tenia moltes ganes d'entar a reunió!!!

laura pi ha dit...

Bona via per començar a tastar el tarannar "Ossue", compte que allo enganxa!
Tot i la severitat de la majoria de les seves rutes i que mai acaben del tot fins trepitjar de nou terra ferma, nosaltres sempre hem sortit amb un ampli sonrriure d'alla.

Josep i Laura! bones! com apreten! el que tinc clar es que vull tornar-hi però amb més bona forma que aquest cop! sobretot amb el cap ben tranquil!....i amb tota la informació necessaria!