Via Anoiram 190m/6a, Montserrat sud, la Pastereta

Aquest cap de setmana estem liats, compromisos per la tarda fan que tinguem que buscar una bona matinal...je je je!!! ens posem a paret a les 12:00!!! quins matiners! en fí, si matineu més podreu escalar a l'ombra...nosaltres ja no....

La via triada es la recent oberta per Joan Asín a la Pastereta oest.

L'aproximació: bé, nosaltres anem fins a Collbató, agafem la pista que ens porta cap a la vinya nova i aparquem a l'inici d'un cami que puja recte cap a la canal de l'esquerra de la pastereta(esperó gran i evident a mesura que anem cap a la Vinya nova. Pujem pel camí fins que s'acaba, aquí agafar caminet fresat i marcat que fa un parell de "Z" molt marcades i que ens fan dubtar  per seguir per l'interior de la canal. Nosaltres no trobem el trencall, així que quan veiem que estem a l'alçada de la base del embut que hi ha a la base de la gran placa de la dreta de la via, entrem entre arbres....10 metres i la cosa s'aclareix i ja en evidència fàcil entrem a la canal que ens porta a peu de via. Nom i fletxa al peu(45 minuts)
Llarg 1(50m/IV): S'inicia per una bona placa i compacta, si pujem per l'esquerra podem anar llaçant sabines, si pujem recte trobarem una zapa de la via de la dreta. Anirem en tendència a l'esquerra a buscar una canal, i hem de buscar la reunió a final d'un desplomet gairebé a l'esperó.
Llarg 2(55m/V) Aquest llarg te de tot, sortim a la dreta per roca delicada, mig caminem fins l'esperó de la dreta i ara es posa més divertit, vertical i ben protegit, amb un seguit de passos interessants. Quan s'acaba roca una mica més delicada i excursió fins reunió...no la feu a l'arbre!!!! es troba a la seva esquerra a l'esperó!!
Llarg 3(55m/V): anem a buscar la placa de la dreta, uns passos guapos on cal mirar-s'ho i flanqueig a l'esquerra per sota els arbres i pujar a buscar la base de la fisura del darrer llarg.
.............
Llarg 4(30m/6a) inici potent on cal apretar fins passar dues primeres xapes, ....
...tot seguit cap a l'esperó ben netejat i per la placa de l'esquerra arribarem a cim....
Descens: De cim seguirem pujant la carena, trobant caminets desdibuixats i alguna fita despistada fins al collet on trobem el caminet fresat que cap a l'esquerra ens torna al cami d'aproximació i al cotxe.(40 min)

En fi, un via prou interessant per la lògica del recorregut. El fet de trobar trams de roca delicada, o herbós, fa que et trenqui la continuitat. Tot i aixó hi ha trams bons i roca bona i es una via en un racó molt tranquil.

joan asin ha dit...

Ei Llorenç i Antxi per repetir la via, bona ressenya com sempre.

Sembla que vau passar una mica de calor! la deixarem per un matí a prim era hora que és a l'ombra!
Missatge subliminal la plaqueta, Mai un pas enrrera, de la foto!!

Així et va agradar la via? Ja m'agrada que hagis anat a netejar-la una mica....

A tu per obrir-la! vam aprofitar i també vam netejar alguna coseta!!je je je

Jaume, si es matina s'està motl bé, nosaltres vam sortir la nit abans...i ho vma pagar molt car!....ni un pas enrera!

Gatsaule, te trams bons i trams dolents, el que si te es una linea evident i corrent d'aire quan les coses son fàcils...

Principe Flojo ha dit...

Traçat molt macu, la roca dolenta, dona molt yuyu. Al primer llarg el pont de roca ja no existeis, air vaig estirar el cordino i el pont va volar....
A la primera reunio val la pena anar a la canal 5 metres a la dreta y montar una reunio als arbres per asegurar millor.