Primeros pasos 100m, V+/Ae o 6b, Masmut

Després de les plujes de Setmana Santa per Madrid, decidim tornar a casa amb la familia.....així que dissabte a escalar pel Masmut...una rapideta que donen pluja al camp i bon dinar a casa!

La via triada es la "Primeros pasos" via de la nova fornada, equipada, però on caldrà escalar en alguns passos...no la regalen com per exemple la Chorrada que si que està molt més equipada.

Material: Via completament equipada amb parabolts i ponts de roca, on podem agafar algun alien petit per algun alejillo...obligat V.

L'Aproximació: Anirem a Penya Roja de Tastavins i agafarem la pista cap al Masmut(cartell al poble)...deixarem el cotxe pràcticament a sota paret, les veurem a la nostra esquerra. La via està just davant nostre a la paret, el pany de paret més proper...aproximació evident en 3 minuts.

Llarg 1(40m/V+): Surt en tendència  a l'esquerra per unes panxes,  fins una de més marcada on tenim un passet finet  que ens deixa en una repisa...

...en aquesta repisa entren els dubtes, no veus la propera xapa, fàcil a dreta i esquerra i difícil recte...."ale pués" recte amunt...vas trobant canto cada cop millor...sols es l'arrancada! uf!!fins que pots xapar!! i ja tot seguit fàcil fins reunió
els darrers metres fins reunió per terreny fàcil i divertit...
Llarg 2(25m/V) sortir recte amunt, el pas el tenim superat el primer parabolt, tot seguit per rampa agradable fins entrar en un bosquet on la roca es delicada i podem enviar algun regalet al nostre company...entrem a fer reunió sota el mur al costat d'una bona sabina.
Llarg 3(30m, V+/Ae o 6b): El més difícil, arribar a la primera xapa! un parell de passos de Ae i a sortir en lliure molt guapo!
....feta la sortida en lliure, cada cop es posa més fàcil, i menys xapa, fins  a cim on trobem reunió.....
tot i que per un costat fa bon temps......per l'altre s'apropa una cortina d'aigua espectacular...així que marxem deixant una altra cordada a la libertad de expresión que diria que van pillar l'aiguat al descens
El descens: De cim cap a l'esquerra seguint fites fins una desgrimpada i ja caminet evident fins al cotxe....5 minuts