Roques de Masmut: Aresta G.A.S. 155m/V

Aquest cap de setmana ha estat intens! Han passat moltes coses, i fins hi tot hem escalat!!

En fi, que anem a Horta de Sant Joan a veure a la família i aprofitem a escalar per les rodalies. Ens apropem Penyaroja de Tastavins, a les Roques del Masmut, uns 35 km d’Horta.

La zona te una fama guanyada a pols, lloc espectacular, conglomerat de qualitat irregular, de molt bo a dolent a parir. Ja en una primera visita i amb la por al cos, ens vam posar a la Fisura Carrasca, completament equipada. Com a segona via ens posem a la Aresta G.A.S., reequipada al 2007 amb parabolts i ponts de roca amb cable, i reunions amb dos parabolts. Per tot arreu et diuen que està equipada, i quan arribes a la via, t’adones que això d’estar equipada es molt relatiu! Al Masmut el tema de l’equipament es molt personal! El cert es que el que hi ha posat es el que hi ha i poques possibilitats tens de posar assegurances adicionals. Com a material vam utilitzar, aliens, groc, vermell i taronja. Cordinos per alguna sabina i merlet. Cintes exprés i corda de 60m, important casc, ja que es fàcil tirar alguna pedreta de les feixetes!!

Fem l’aproximació com a la Fissura Carrasca, i seguim per peu de paret fins trobar l’esperó, clar i evident, el que veieu en la foto següent.
Sols hi ha una cordada en tota la paret i també està a la Aresta G.A.S.

Llarg 1 (25m/III):Tenim dues possibilitats, entrar per l’entrada original(III) o la variant(V+), donat que amenaça pluja, i el cervell no està en el seu lloc, entrem pel III. S’inicia per la canal de l’esquerra de l’esperó per on puja la via, una mica trencat, (4/5 metres) a sobre de la canal, anirem cap a la dreta, en diagonal ascendent fins sota un bloc enquestat . En aquesta travessia trobarem 2 ponts de roca amb cable.
Llarg 2 (25m/V): Sortim en horitzontal cap a la dreta, passat el segon parabolt, amunt a la dreta, pas difícil, un pont de roca, un parell de parabolts més i excursió per terreny més fàcil fins la reunió visible.

Llarg 3 (30m/V): Sortim recte amunt enllaçant dues sabines per terreny fàcil, i quan es posa dret anem a l’esquerra a buscar el mig de l’esperó, es el tram més vertical i mantingut de la via però ben protegit amb parabolts i ponts de roca.
Llarg 4 (35m/V): Sortim per l’esquerra a buscar un pont de roca-cable, per seguir cap a la dreta, un altre pont de roca i bona excursió, fins un parabolt. Mentre feia aquest llarg de segon van arribar en Pere, que ens va reconèixer! També venen a fer l’Aresta G.A.S. com no!!!
Llarg 5 (35m/IV+) Aquí si que sortim per la variant ja que l’original es una canal pedregosa...Sortim de la reunió cap a la canal que veiem a la dreta d’un gran bloc, trencada i trista, superada aquesta, a la paret de la dreta veiem un parabolt, i una vira ascendent però cap al sud! Passant gairebé per sobre de la reunió anterior, resseguirem la vira fins al final pel fil de la paret fins reunió.
El descens: des de el cim de la via, pujarem cap a l’oest a buscar el coll del darrera de la roca més alta, allí ja trobarem les fites i algunes marques verdes que ens dirigiran cap a l’aparcament.

En resum, una via molt guapa, i amb un grau correcte, i un equipament suficient! Creiem que patiríem més la fama de la paret!!!

Rapit agafar la furgo i cap a Horta que la família ens espera per dinar!
Deixem al Pere i la seva acompanyant a la paret, fent el primer llarg per la variant de V+...adéu!!!

Té bona pinta ! Aquí no hi he escalat mai, encara, tan sols m'hi he passejat per sota. Llàstima que ho tingui tan lluny !!

Ja s'han acabat les històries de Picos ? Oooooh....

Mohawk ha dit...

Llorenç!

La Picotasso és molt bona i ràpida i la Borratxets, a part d'una entrada un xic expo, està ben equipada...

A tibar-li!

Bones Joan!!

Quan estiguis recuperat ja tornarem a fer una quedada als ports i ens hi aproparem..encara queden vies per fer!
... i si, les histories de picos s'han acabat, sols en tinc una per publicar dels 2 dies que vam passar a collado Jermoso per poder escalar una agulla i al final vam tenir que dessistir pel mal temps!!!

Mohawk, la Picotasso la vam fer diumenge, i realment es molt bona,i et deixa bon sabor de boca, ...la borratxets la guardem per una altra visita junt amb la Yula i la peste....merci per la recomanació! ho tindrem en compte tot i que tu estàs molt més fort!!!

Raquel ha dit...

Ei, que jo a la trobada dels Ports m'apuntooooo!!! Je, je...

Ostres, quan has dit que aquest cap de setmana havien passat moltes coses creia que ens les explicaries... i al final sols ens has explicat la via... està clar que hem de quedar per fer unes birretes tots plegats i petar la xerrada!!

I ja em portareu algun dia al Masmut, que encara no ho conec!

Je je je!! Raquel contem amb tu per als llargs difícils!!!natres ja farem els desequipats i fàcils!

El finde ja l'explicarem amb birres!
i segur el el Masmut t'agrada...tot i que la roca no es la millor del mon, estar sota aquestes parets es impresionant!

Pietro ha dit...

Eiii Kutres! Aquestes formiguetes que pujen per la variant em sonen ;). Ja hem tornat de Morella i de seguida em posaré mans a l'obra per actualitzar el Blog...bufff tinc mooolta feina! La via també ens va agradar molt i la variant d'entrada està molt bé i molt ben equipada. però déu n'hi do com apreta! Jo també tinc fotos d'unes altres formiguetes que ens van passar al davant ;) . Ja us les passaré.

je je !!! ja us poden sonar ja!! us les vam fer desde el mirardor que hi ha a l'altra banda, el zoom no donava per més!!! Quan pugui les penjo al Picassa i te les passo!

bona via per un primer contacte a Masmut! aquest cop la vas poder acabar!!!