Porru Bolu: Via Normal 110m/IV

Després de passar-nos casi 3 dies a Collado Jermoso, un refugi i lloc preciós, i no poder escalar per culpa del fred o mal temps, vam decidir marxar cap a la Zona de Cangas de Onís i Covadonga. (foto cim del Porru Bolu)
Desde la part superior dels llags de Covadonga, fem l’aproximació fins al refugi de Vega Redonda, camí molt guapo que fem en 1 hora. Aquí deixem les motxilles amb menjar i roba i després de fer una birra, anem cap al Porru Bolu, seguim caminant amunt direcció sud 1 hora més. L’aproximació es evident. Des de el refugi amunt pel camí que puja pel mig de la vall i al mig veiem l’agulla, entrarem per l’esquerra(est) per anar a buscar la canal per on puja el primer llarg. Com a material friends tascons i com sempre cordes de 60(aquí son necessàries per als ràpels per la mateixa via) També es recomanable portar cordinos per als ràpels, nosaltres en vam deixar un a la primera reunió.

Arribem a peu de via amb la boira als talons!!!!!!

Aquesta agulla es espectacular, mentre vas fent l’aproximació la vas veient, de cop i volta desapareix i quan la tornes a veure gairebé la tens a sobre, es molt espectacular i arribar al seu cim molt gratificant!!!!!!
Llarg1 (IV) 50m: Aquest llarg, tal com ens va comentar el guarda del refugi mentre fèiem la birra, el va netejar no fa massa dels blocs que hi havia enquestats a la canal ja que alguns eren inestables i feia poc una cordada havia acabat a l’hospital bastant malament.
S’inicia en una canal, ara molt neta on, tot i no ser difícil, no es fàcil trobar lloc per posar els ferros.....trobarem un clau en el pas més vertical just abans d’entrar a reunió(2 claus i un parabolt) en el mateix coll.
Llarg 2 (IV+) 60m: Aquest te la seva gracia, la boira ja ens ha agafat.....sortim cap a l’esquerra a buscar una fissura(recte es un pas fi d’adherència de V+ dur segons el guarda) on trobem un clau i cal posar algun ferro,
superada la fissura anem en diagonal a la dreta a buscar l’esperó en travessia, veurem un clau sota un diedre al mig però allò no es, seguim a buscar una placa amb un clau que ens porta a l’esperó on hi ha un altre clau, ...la boira ens està agafant....

resseguim l'esperó fins una feixeta on hi ha una reunió amb dos claus....ens la saltem i pugem per la xemeneia de l’esquerra que en 5 metres ens deixa al petit cim!!!

La reunió de cim es sobre un bloc amb uns cordinos, no estaria de més portar-ne per si cal renovar-los!! La posició assegurant en la reunió del cim amb tota la cara oest a sota no es de les més còmodes!
Ara ja sol queda rapelar fins al coll i fins a terra, i en 30 minuts caminant entre la boira tornem a estar a refugi!!!!!