Roca Narieda, Via Café, Copa i puro 435m 6a o V+/Ae

Aquest cap de setmana amb la Lu no teniem la cosa concretada, la previsió no era del tot clara, així que teniem diferents plans, Collegats, la UES a esplovins o la Café, copa i puro a Roca Narieda. Veient que el dissabte feia fred vam decidir intentar la de Roca Narieda ja que podia ser un dels últims caps de setmana que es pugués fer sense morir de calor a la paret. Finalment ens va fer un temps ideal i inclús van caure algunes gotes quan ens faltaven tres llargs.
Vam dormir al parking d'aproximació i en 45 minuts estavem a peu de via.

Segons ressenya cal portar unes 10 cintes, nosaltres en portavem 15 i alguns friends,(els vam utilitzar en un parell de passos)

Com a ressenya vam portar de la Xavi(RESSENYA), que està molt ben detallada....gracies!!!

Peu de via es prou fàcil de trobar, cal pujar per una canal fins veure passats uns petits desploms un primer pont de roca, un espit....i després tota una línea de ponts de roca.

El primer(V) i segon(V) llarg els vam enllaçar..el primer arriba fins a un espit verd amb un clau i un cordino....vaig seguir fins la següent reunió....

El tercer llarg(IV+) puja recte i en poc va cap a l'esquerra a buscar una sabina montant reunió en dos ponts de roca molt guapos!

El quart llarg(V+) es una mica més difícil, puja en placa per anar a superar un sostret atlètic però molt guapo. Aquest el vam enllaçar amb el cinqué (IV+) que puja per una vira ascendent....

El sisé (V) es raro, surts a la dreta fins un espit, i una mica més a la dreta recte amunt fins una feixa on anirem a la dreta a buscar l'inici de les grans plaques de la dreta.

El setè(V+) te més gracia! i amb la paret regalimant més! surt en travessia amb un parell de passos fins i després a disfrutar de placa!

El vuité(V) es pot dir que el més plaquero de tots, i on tenim més alejes....però res que no es pugui solucionar amb un friend......

El novè(IV+) es espectacular... surt cap a l'esquerra creuant el sostre....es molt aeri però no pas difícil! pasat els sostre anem a buscar la vertical d'una placa on montem reunió en un pont de roca.
El decè (IV+) es molt irregular pujant plaques tumbades entre la vegetació......

El 11 llarg (V+) es una molt guapo, i molt vertical! surtim a la dreta per pujar recte amunt, molt canto! fins una vira on anirem cap a la dreta al peu de la fisura.

El 12 llarg( 6a)aquí tenim dos opcions la primera, la de l''esquerra que ens fa ja fora de la paret o la de la dreta que la segueixen dos llargs més...triem la de la dreta....una fisura espectacular equipada amb ponts de roca i algun clau ens porta per una placa que en algun pas desploma...molt guapa!!!
La fisura desde sota.....
El 13 llarg( V+) puja per la llastra per anar a buscar l'esperó....

...per anar a parar a una placa espectacular i aerea....

.....on anar de segon no et fa les coses més fàcils!!!!!

El 14 llarg (V), surt per la dreta i recte amunt, sense manies...fins que la paret pert verticalitat.....

Ja desencordats, seguim pujant fins al cim, abans passarem per unes plaques de II i després baixarem cap a l'est a buscar el segon coll per on per una canal i seguin les fites i evidencia arribarem als cotxes......
En fi, una via per disfrutar i no patir! aixó si no hi aneu a l'estiu!

Raquel ha dit...

Eps, té bona pinta!!
Doncs... jo l'hauré de deixar per quan vingui altra vegada el fred... perquè ara ja ve la calor, no? Je, je!!

Bones!!

un dia excel.lent d'escalada!!Bona via, i bons companys!!

ara que si m'hages tocat de primera el llarg de 6a... mmm si que hagues patit una miqueta si...
Sort de l'Antxi ;-)

Moltes gràcies per compartir-lo!!!

je je je!Raquel!
La via es divertida, tot i que per al teu grau...je je je igual t'aborreixes! aquesta es una via per anar a passar el dia amb els colegues!!!je je je
aixó si, si algun dia està ennuvolat pots anar-hi!

Lu, nosaltres també ens ho vam passar molt be! sobretot amb els macarrons del Thaussà i les clares del diumenge! Ep!! li deus una birra a l'antxi per enllaçar els llarg i canviar la teva sort!!!

Ens veiem el finde!

flx ha dit...

Molt bona descripció, es una vía molt maca i tranquileta, veig que veu fer un bon reportatje fotogràfic, han quedat molt xules. Llàstima de no coincidir (ja m'ho va dir la Lu), però els diumenges ho tinc ben fomut per sortir a escalar.

salu2

Us va anar bé la ressenya del Xavi ? Com que la vam fer a mitges.....

Una bona via que sorprèn per les poques expansions que té !

Enhorabona per la via, la descripció molt bona, com sempre. Ah les fotos de la Xelo son espectaculars. Gràcies

Bones Flx!! llestima que no puguessim coincidir! tindré en compte el dels diumenges i a veure si podem quedar algún dissabte!

Joan! bona feina amb la ressenya, ens va anar molt be, està molt ven detallada! A mi em va sorprendre molt el munt de ponts de roca que hi havia! inclús en el 6a!

Mingo, m'alegro que fos algú conegut els que hi havien a la Xelo Bam! així com a mínim va servir d'alguna cosa les fotos que vaig fer...tot i que estaveu molt lluny!!!