via El retorno de la Inquisición, V/A0, (6a+), 245m, Estrets d'Arnes, Gronsa Sud

Aquest cap de setmana teníem que ser més, però tot i això ens ho hem passat molt bé, hem conegut gent nova i alguna via com aquesta.
El dissabte al matí quedem amb l'Ismael per anar a escalar als estrets, ens coneixem per referències, però res més! Després de valorar opcions i ànims, ens dirigim a una via que va obrir fa un temps i que tenia pendent de publicar, "El retorno de la Inquisición" nom molt adequat als temps que corren......

La via: Es troba a la gronsa Sud, puja al puntal de més a la dreta del puntal per on pujen Caspa i caries, la del Oso...i companyia...i s'inicia molt prop del camí, a l'esquerra i a sota d'un gran bloc piramidal caigut per la canal. via molt equipada per no partir i passar una bona matinal.
Material: 12/14 cintes...i estreps si no fem 6a i no tenim ganes de tirar de cintes.

Aproximació: Cal anar fins als Estets d'Arnes, podem anar-hi des de Arnes o d'Horta, la via la trobarem a la riba dreta, al puntal de la dreta del puntal per on pujen les vies Caspa i caries, Salshishes tibetanes, etc....

Llarg 1(III/30m): S'inicia gairebé a tocar dels arbres molt prop del caminet, a sota i a l'esquerra d'un gran bloc piramidal i puja en tendència a la dreta, creuant una cicatriu i en poc trobem reunió.
Llarg 2(III/30m): Segueix en placa tombada amunt i en tendència a la dreta per entrar a la canal de la dreta.
Llarg 3(III+/30m): ara ja es posa una mica més dret, i deixem enrrera l'enrenou del caminet i entrem en una nova dimensió. El llarg puja fins una xorrera al mig de la placa on trobarem la reunió.
Llarg 4(III+/30m): Segueix en placa, en lleugera tendència a la dreta fins que tornem a entrar al final a dintre a la canal on trobarem la reunió.
Llarg 5(VI+/50m): Aquí la cosa ja canvia, ja s'escala més i el llarg es més llarg....seguirem en placa sempre deixant la canal  a la nostra dreta, fins al final.
...ara fem un petit canvi de reunió, ens despenjarem fins la reunió que tenim a sota, o farem una desgrimpada d'uns 10 metres.
Llarg 6(V/A0(V+)/25m): Tenim un passet raro i finet per entrar i superar els primers metres del llarg,
...tot seguit es va posant més suau fins arribar a una feixeta on tenim al reunió.
Llarg 7(V/A0(6a)/25m): S'inicia per dintre la xemeneia amb bon ambient, fins una feixeta que ens deixa a sota del darrer tram vertical,....
.....on tenim 3/4 passos fins i verticals que ens deixen de nou en un petit tram de xemenia que ens porta a la reunió a sobre la gran llastra.
Llarg 8(V/A0(6a+)/25m): llarg amb roca boníssima!!!pugem cap a la dreta de la reunió i tirem amunt per placa, primer es va fent, però es va posant dret, fins un tram on desploma, amb bones mans però cal apretar, superada la panxeta, encara ens queda un petit ressalt que superarem amb una llastra boníssima i per rampa arribem a reunió.
Descens: De cim anirem cap a la dreta, crestejant...i de baixada arribarem a una canal amb tartera,que ens aboca a la carena que ens porta fins al caminet del riu, ara sols cal anar a dreta o esquerra si hem vingut d'Horta o d'Arnes respectivament....(15 minuts fins caminet)
En fi, una nova via, amb equipament generós per no patir, amb dues parts molt diferenciades, una primera de rampes i sempre per sobre de la canal, i una segona vertical i amb ambient....

Joan Baraldes ha dit...

Ei Llorenç

Ja en tenim una altra per quan tornem als Ports, i aquesta segur que te trams protegits del sol !!
Per cert, les lletres de la ressenya ara ja es poden llegir més bé, però una mica més grans, encara estaria millor je je je

salut i a tibar

Renoi una via del Guillem Àrias tan lluny de Montserrat, l'haurem d'anar a tastar. Veig que us ho vau passar prou be a la trobada, llàstima de quorum, però tanmateix la intenció és el que compta i pocs però ben avinguts, fins la propera!

Aquesta via es la que aguanta més a la sombra de totes les que hi han a la gronsa! es la millor opció de la Gronsa sud per als dies calurosos!

Jaume, la via es de Ismael Monsonís, en solitari els primers llargs, i si no recordo malament el que hem va explicar, el va ajudar el Guillem en els darrers llargs. La "no trobada" va estar molt bé! va ser divertida es es van acabar el vi d'anous! n'haurem de fer més per la propera!

Josep Panisello ha dit...

al llarg de la ximeneia ja me van amollar un "bloc molt gran. Sort que la reunió la van canviar a fora de la caiguda