Sant Llorenç de Morunys, Aresta dels Llengots, V/A1, 350m

Ara fà un parell de setmanes vam anar a pujar per aquesta aresta que teniem en la llista desde feia molt temps, prop de 3 anys desde que vam obrir la cresta del sol.
No te res a veure amb la que nosaltres vam obrir, molt més obligada i exigent, equipament més gustet, on cal tenir més sang freda per fer alguns dels passos obligats sobre roca no sempre bona, tot un conjunt de llargs que t'ofereixen una de les millors vistes dels llengots.

Croquis de l'Edu(http://edunz.blogspot.com/)
L'aproximació la fem sortint de Sant Llorenç de Morunys, passat el pont sobre el pantà i el tunel deixem el cotxe a l'exterior del primer revolt que trobem. Mirant cap amunt per la vall, ja veiem a dalt a l'esquerra el nostre objectiu. Agafem al pista cap amunt, sempre seguint la pista més propera a la paret, la pista es converteix en un caminet i en poc trobarem una fita en un clar de bosc, que ens invita a pujar camp través cap a la paret. Anem a buscar la canal on trovarem una corda fixa, aquí ja ens podriem posar els peus de gat! que ens porta a l'inici de la cresta(45minuts)

Un altre Croquis del Xuxe del blog de l'Edu(http://edunz.blogspot.com/)
Pujant camp a través veiem l'imponent cresta al davant, en la foto veiem desde el 4 llarg fins al final.

Material: Caldrà portar cintes, tascons, friends, fins al nº1 i bagues per sabines i pins.
Llarg 1(V, 30m) entrem en placa, exigent, fina i vertical. En la foto la Ingrid anant  a buscar el primer parabolt, una entrada que fa fredat! sort de l'espit que fa de R0.
tot seguit torna a la vertical de la R0 i ja per terreny més tranquil fins un pi...seguim casi caminant fins reunió.
Llarg 2+3(II,70m): aquí enllaçem dos llargs, pujar per l'esperó de roca molt bona, net, molt net i preciós per seguir caminant pel llom...
...fins al final que fem un petit descens per roca delicada fins el collet.
Llarg 4 (V/A1, 50m) llarg variat, s'inicia per una placa amb roca dubtosa amb un unic parabolt, ens servim de pinets, sabines i flora variada per tenir una arribada de "susto" al collet aeri.
...del collet, uns passets delicats i agafem l'Ae. La sortida en lliure la farem seguint l'esperó, i el petit diedre podrit, just a sobre reunió...no aneu per la dreta com jo ja que l'envia molt més amunt de la reunió.
les vistes sobre els llengots, tot un regal per la vista...on també es veu el final de la Cresta del Sol, llengot més alt on hi toca el sol....(evidenment!)
Llarg 5(I, 70m) seguim ara pel llom de la creta, amb vistes al nostre darrer pany vertical i la serra de Busa a la dreta fins trobar la reunió.....
Llarg 6(V/A0) Llarg equipat amb un sol parabolt, un estil molt local, un pas d'A0,

i una sortida en lliure protegint el llarg sobre merlets mentre vas triant el millor camí i les millors preses...per fluir sobre la roca....l'Antxi s'ho curra molt tranquilament...sembla que les darreres vies per la zona l'any curtit!
Llarg 7(V/A1, 40m) molt vertical i roca molt bona, primer parabolt molt amunt...i, un pas de A1 sobre un merlet i tascó a mitges, i a caçar el segon parabolt....

i una sortida en lliure sobre roca molt bona! ens deixa sobre a sobre del llom, caminem en tendència a l'esquerra i una parell de passets sobre una "crosta" ben protegida i ja trobem reunió.
Llarg 8(II, 55m) Ara ja sols ens queda seguir pel llom de la cresta i disfurtar de les vistes....fins a cim!

Hem fet el cim!!!! quina via, solitaria, exigent per passar una bona jornada d'escalada, i poder passejar per l'interior dels llengots i poder acabar veient-los a vista d'ocell...
El descens el fem del mateix cim, rapel de 2 ponts de roca, en 20m, trobem un segon rapel sobre dos parabolts, i d'aquí a terra en 50m, o també podem optar per fer un rapel intermig sobre dos spits que veurem en una feixa on hi ha un arbre. Del peu, intuirem caminet paral.lel a la cresta cap a l'inici anant a buscar el caminet d'aproximació.(1 hora)

Felicitats als aperturistes, una via molt guapa, en un paratge espectacular...aixó si, cal ser concient que no gens regular....ni en el grau ni en la qualitat de la roca...sols manté la regularitat en el caràtec i el paissatge.

Renoi Llorenç! em sembla que tardaré a fer aquesta cresta...ara però, es veu espectacular i en un entorn magnífic...per col.leccionistes amants del Solsonès...?

Xavi ha dit...

Hola nois! Doncs jo dissabte vaig fer l'aresta del Sol, que encara no l'havia fet. El lloc és molt bonic. Després de l'escalada vam plegar un bon cistell de camagrocs. L'aresta dels Llengots també es veu molt interessant, ja la farem. Records!

Es veu realment interessant. Una bona proposta per algun dia de tardor... Enhorabona, veig que seguiu en forma!

Jaume, aquesta no es d'us exclusiu! si que val la pena fer-la, sobretot pel paissatge, i coneixer una mica l'estil local!
Xavi! espero que fent la cresta del sol haguessiu pogut coneixer un paissatge nou! ja que escalada pura i dura no la trobaràs! tot el contrari d'aquesta cresta que si que cal escalar i patir una mica!

Joan, aquesta cresta et deixa un reguts agri-dolç molt curiós...cal tastar-la per poder fer-te'n una idea...a mi em va agradar però el meu criteri es molt relatiu!!! je je je!

edunz ha dit...

uei valent, ja trigueu en enfilar a canalda sense complexes, si més no a unes quantes vies... els llargs d'elles apreten tots.. bé, no hi ha massa descans pel coco. Però ja se sap, del dolç al agri només hi ha una miqueta d'espècie,... especial...