Els Ports, Gronsa Central, Sol Desitjat 200m, V/Ae

Aquest cap de setmana estavem per Horta de Sant Joan i ens vam apropar a fer una matinal pels ports. L'objectiu, que ja feia massa temps que ho era, la Via Sol Desitjat a la Gronsa Central....
Ressenya JMHorrillo(Lanochedelloro)
Les ansies eren tant grans que ens vam deixar a casa les càmares de fotos!

Trio aquesta ressenya per que crec que es la que més s'apropa detallant els passos i les assegurançes....tot i que diria que entre la R0 i R1 falten un parell de claus i un pont de roca, algun clau entre R1 i R2 i  algun clau ara es parabolt....però descriu molt bé les giragonses del traçat.

Aquesta altra foto de Jaumegrimp, marca prou bé el recorregut de la via....

L'aproximació la fem sortint d'Horta de Sant Joan cap als ports, deixant les impresionants roques de Benet a l'esquerra, seguim per la carretera i quan agafem la pujada apareixen a la nostra dreta les Gronses!! deixarem el cotxe al capdamunt de la pujada. Ara baixarem una mica fins trobar el camp amb una tancat metàl.lic, el seguirem en direcció a la paret, fins peu de via 15 minuts. S'inicia uns metres a l'esquerra de la vertical d'un marcat desplom. Gairebé a la vertical de la xemeneia característica de la via.

Material: Tascons, friends petits i bagues.

Descens: Podem rapelar o baixar cap a la dreta a una sabineta un petit rapel o desgrimpada ens deixa al darrera de la paret, ara anem a buscar el collet i aquí trobem dues canals...la que baixa més per la dreta diuen que te un rapel, nosaltres agafem la de l'esquerra que es deixa desgrimpar amb  una mica de carinyo...i retornem al tancat metà.lic cap al cotxe (45m).

La via ha estat reequipada, trobarem parabolts a les reunions menys a la R0 o 1 que son dos burils. La resta sempre hi ha parabolts i/o spits rapelables.

El pas més dur es la llarg de la xemeneia(llarg 3 de la primera ressenya) i no el primer tram sino el segon! hi ha un parabolt, un buril i un tascó abandonat...i cal superar una panxeta maleida.
El llarg posterior(llarg 4 de la primera ressenya), te un parell de ponts de roca i un clau, just sortint del clau tenim el pas més finet de la via....a estudiar bé!
La resta a disfrutar de bona roca i paissatge metre escalem entre  assegurançes!!!

PGB ha dit...

Increïble, pieu una via que fa anys que he fet! :D

Què està passant!?!?! heheh

A mi em va agradar prou, i sí, la xemeneia que comenteu em va costar lo seu però va sortir ;)

Joan Baraldes ha dit...

Ei Kutres,
Jo la vaig fer fa un parell d'anys i a mi el lloc em va agradar però la via no la recordo especialment maca i crec recordar que estava poc assegurada i amb algun ferro o pont de roca molt vell.

Salut i a tibar

PGB!! es el que passa si tens les vies prop de casa! que no les fas mai! el pas de després de la xemeneia te la seva gracia! amb la repiseta a sota....uf!!! ja he vist les teves fotos!!! je je je!! tot un drama!

Joan B, no se desde quan esta reequipada però ara els ponts de roca crítics son amb cable d'acer, a l'estil dels que trobem també als reequipaments del Masmut, i per mí l'equipament es just el necessari ja que quan no hi ha res, segur que trobaràs molt bons forats per posar friends o tascons, gairebé sempre veus la propera assegurança, encara que sigui una bona excursió!

joan asin ha dit...

Ei Kutres, a mi em va agradar força tan la via com el lloc. Records

laura pi ha dit...

Bonica via, va ser de les primeres que vam escalara als Ports i en guardem molt bon record. Al tercer llarg, just a la sortida de la xemeneia on marca V+/A0 vaig sortir volant amb el pitó a la mà, per sort anava de segona i la cosa es va quedar amb un petit ensurt i cara de tontu... Són d'daquelles petites sorpreses que amaguen les vies clàssiques! Felicitats per l'activitat.

Salut, tàpia i fred!!!

Felicitats, en tinc un bon record d'aquesta via, malgrat les primeres tirades a mi no hem van agradar gaire.Però és que el lloc és tan xulo, llàstima que sigui un pel lluny per mi.
Salut

Una via agradable i entretinguda, la vaig disfrutar força quan la vàrem fer. Pel que expliqueu sembla que li han millorat algunes assegurances, ara encara si podrà disfrutar més, la raconada de les de tornar-hi, llàstima que ens quedi tan lluny!

Em sembla que sóc l'únic que no l'ha fet...., així que hi hauré d'anar per desempatar entre els qui els hi agrada i els qui no!

Unknown ha dit...

Tu roí! Avere si el proper cop que baixis a Ports m'avises. Mekagun deu amb el del cal Carter!

Ojo con el trazado que aparece en la primera foto, creo que no es el de la vía. ..me parece.