Atxarte, Maria y Chimenea 130m, V+/A0

Seguint en la nostra visita a Atxarte, anem a fer una clàssica! la Maria y Chimenea, just a sobre de la cantera que ha donat tanta guerra i que finalment s'ha parat....no sense deixar un bon impcate ambiental....

el paissatge molt alterat per la cantera i les instalacions per al seu funcionament, cal mirar-s'ho de la millor manera per no emprenyar-se...
aixó si, la naturalesa està guanyant la batalla als "macromachines" que ha quedat abandonats dintre de la mateixa cantera....
En fi, la via, per arribar-hi, sortint de Durango cap a Elorrio, i de camí agfar desviament cap a Mendiola, seguirem carretera fins a la cantera, i deixarem el cotxe tot just sota la casa abandonada sota les parets. Pujrem per la pista de la dreta a buscar l'esperó dret de la paret. Ja bastant amunt deixarem la pista i anirem per caminet per l'esperò de la dreta i entrarem cap a l'esquerra a peu de via, per alguns passos una mica delicadets, (no baixar a la gran feixa) fins peu de via, sembla que no però hi ha pas, i canto, la primera reunió ja queda amb tot el pati de la cantera a sota...(35 minuts)

Equipament: Via reequipada, am cintes es pot passar, però no ens van sobrar el semàfor d'aliens, i alguna baga.

Llarg 1(IV+) Pujarem pel diedret, sempre a tocar gairebé de la fisura, molt dret però amb molt canto, fins a reunió.
....els passos més difícils entran a reunió...li diuen IV+ per no dir V

Llarg 2(V+) sortim en placa cap a l'esquerra, finet fins un pas una mica dur, i tot seguit amunt a buscar un desplom, superat tenim una linea de parabolts que entra per l'esquerra i una zona més fàcil però més desprotegida per la dreta, la nostra via va per la dreta per posar-nos a sobre a la reunió.
Llarg 3(IV+) No te perdua, cap a l'esquerra a buscar el gran esperó i pujar amunt, cap al final arribant a reunió superarem un diedret dur, i entrarem cap a la dreta a reunió.
Llarg 4(V+/A0,) Ara la perla, sortim cap a la dreta en una magnifica travessia, tant fotuda per al primer com per al segon..
entrant en feina, els primers passos ben protegits de la xemeneia son els més durs i roca pulida, on acabem fent un A0...
la segona partde la xemeneia, veurem una linea de parabolts que pujen per l'esquerra!NO!! nosaltres anem cap a la dreta, podem seguir encastats per la fisura de la dreta o fer-ho pel mateix fil de la dreta, hi ha canto tot i que es veu molt dret...com ens sentim millor...nosaltres ho vam fer de les dues maneres...
passat el segon tram de xemenenia la paret ens obliga a sortir pel fil on tenim la roca més deelicada, i cal vigilar fins arribar a fer reunió al coll.
Descens, farem un rapel pel darrera de 60m o 2 de 25m, baixarem a la pedrera i laseguirem cap a la dreta a buscar el camí d'aproximació...30 minuts

En fi, a part del paissatge sobre la cantera, que també te el seu encant si en sabem la historia, la via es molt guapa, i molt mantinguda, sobre equipament nou!

Eduard ha dit...

Boníssima la foto dels camions! Realment semblen micromachines... Vols dir q no els duies a la butxaca?

je je je! no!ja m'hagués agradat jugar-hi una estoneta! està tot abandonat, van fer la destrossa i ho van deixar tot allí....

Quina xemeneia més xula! Es veu molt bona la roca....

Joan, aquesta paret t'agradaria...no es del tot del teu estil, però hi ha alguna classica que val molt la pena!

Pekas ha dit...

Lo de la cantera es una bona putada... i a més a més com a Llessui... paran l'activitat i marxen deixant tots els putos ferros allà mateix... :-(((

Eso sí... com tú dius... la zona té molt d'encant...