Nova Cresta: Solsonés, Cresta Sahara Lliure 100m/IV+

Amb la nostra visita a la Cresta del Montnou, i acabat el rapel de sortida, vam veure aquesta cresta, curta, i maca, i ens hi vam apropar, i la vam escalar!!! coses que passen quan et sobra temps! El dia 01 de maig del 2010, l'Antxi i jo vam poder disfrutar del descobriment d'aquest petit itinerari.

En fi, una cresta que sense massa pretencions, si la enllaçem amb la cresta del Montnou, ens ofereix un dia d'escalada fàcil, sobre terreny d'aventura, i en un paratge solitari i tranquil, on realment us sentireu lligats a la natura d'una manera especial...cal anar-hi....

L'aproximació es la mateixa que per la cresta del Montnou, però cal pujar una mica més per la canal pedrera, o escalar la cresta del Montnou i tot seguit aquesta ja que el rapel et deixa a uns 50 metres justos de distancia i a la mateixa alçada!!! tot una llaminadura per no anar-hi!

Aproximació:
De Sant Llorenç de Morunys o Solsona anem a Coll de Jou, ara cap a Odén i de camí trobarem la font del Vermell, podem deixar a quí el cotxe o pujar per la pista fins la masia, on deixem el cotxe. Ara caminem cap al sud creuant el camp cap a una pista forestal abandonada, seguirem sense perdre alçada fins un collet d'on surt un caminet, també nivell fins que veiem la punta de sota de la cresta del Montnou, ara pujar per la canal pedrera, fins que veiem a mà esquerra la cresta,,,a ma dreta ja haurem superat la cresta del Montnou, per tant es recomanable escalar primer la cresta del Montnou, i tot seguit aquesta fent una jornada més complerta!!!

Llarg 1(40m, IV+) s'inicia a la dreta de la placa, a la vertical del diedre que tenim a sobre, i anirem pujant en tendència a l'esquerra, no anar al diedre!!! es una trampa! la roca es molt dolenta! sortir de la placa per l'extrem esquerre i girar al darrera...si tenim molt fregament fer reunió en el pi que trobem primer....
Llarg 2 (30m, IV) Si hem fet reunió al primer pi, fem un canvi de reunió anant cap a la cara sud de la cresta(dreta tal com pujem...) i fem reunió en un altre pi....no encarar el mateix fil, ja que la roca hi es molt delicada, millor caminar per la feixa fins sota un bon diedre per on pujem i sortim per la placa de la dreta...
....les vistes de la sortida del diedre del segon llarg amb la cresta del Montnou al darrera....
Llarg3(30m, III+) pujar per la preciosa placa del davant, i seguir per terreny facil per entrar al darrer arbre per la dreta(per l'esquerra es descompost). Fem reunió dintre a l'arbre.!!!!
El descens, el fem seguint una mica la cresta i baixar per la canal de la dreta que ens retorna a peu de via i cap al cotxe!!!

que disfruteu!!

Joan Baraldes ha dit...

Felicitats per la descoberta i per haver fet la primera.
salut i a tibar

Aigüesjuntes ha dit...

Com m'agrada que obriu vies amb aquest grau, les disfruto un munt!!!

Merci Joan B! la zona te recons preciosos, però s'hi ha d'anar amb ganes de posar-te a vegades amb algun marron!! tot i aixó val sempre la pena!

Xavi! m'alegro que t'agradi! tenim alguna coseta més! a veure si aviat ho podem publicar, un cop estigui arreglat!