Sant Llorenç de Morunys, Cresta de la Vall-llonga 200m/V

Entre menjars, begudes, i galipandries típiques del mal temps, pujem fins a Sant Llorenç de Morunys per fer-hi una mica de soroll...però el fred pot amb nosaltres, així que ens apropem a fer la cresta de la Vall-llonga, aproximació curta, ràpida, i amb el sol al clatell!!!!Aixó si,la roca es delicada.....recordeu que esteu al Solsonés....

Aproximació: Deixarem el cotxe al km 19 de la carretera de Solsona a Sant Llorenç de Morunys, mateix aparcament que el de la Cresta del Sol, seguirem caminant cap a Sant Llorenç per la carretera, creuarem el tunel i ja veurem la via.(10 minuts)

Material: portarem friends, i alguna baga...
Llarg 1(IV+/30m) Placa vertical per la que anirem trobant spits i algun clau, aquí ja veureu com les gasta la roca......
Llarg 2 (50m) la roca enpitjora una mica, però la dificultat baixa, seguim pel llom de la roca fins un arbre sec on farem reunió.

Llarg 3(II/60m) llarg de caminar, anirem fins al collet i per la cara nord anirem a buscar l'altre collet cap a l'oest, farem reunió en el pi.

Llarg 4(V/35m) Llarg més difícil de la via, sense ser massa dur, cal superar un tram vertical a protegir, per una fisura bastant ampla, i seguir per l'esperò, i cara nord ja trobarem algun clau i spit, fins al primer pi al mateix fil de l'aresta on farem reunió.

Les vistes sobre el pantà i la verticalitat del llarg....

Llarg 5(II/70m) Un altre llarg molt llarg que acabarem sortint a encordats, una primera meitat entre arbres i matolls.....

i una segona d'aresta que es va tornant més afilada fins el darrer resalt on farem reunió en dues sabines.(la ressenya original marca una xapa però no la vam trobar)

Llarg 6(V/15m)Sols cal superar un curt resalt, amb roca molt discreta amb tot el pati a la nostra esquerra.....curt i intens....seguirem una mica per fer reunió en una bona terrasseta, impresionant en una sabineta i friend.

Descens: Sols ens queda seguir crestejant uns metres i baixar cap a la cara nord una mica, i anar buscant el millor camí que ens porti al coll, descens una mica vertical...arribats al coll passa a la cara sud, i baixar una mica i dirigir-se cap a l'est per sota de la cresta fins la carretera.....

En fi, una cresta on cal ser concient del tipus de roca que et trobaràs, tot i aixó val la pena pel paissatge, i la rapidesa del recorregut.

Malgrat la roca la zona es veu moly maca. Enhorabona per l'activitat.
Que bonic que és el cel blau, últimamnet només el veiem gris

Una bona descripció d'aquesta cresta! Ens farà més fàcil d'anar-hi a treure el cap....

jaumeplanellpiqueras ha dit...

Aquest serral ni el tenia present! que abandonat tinc el Solsonès!! ens hi haurem d'acostar que es veu molt ferm.