Via Angelo Dibona, 170m/V, Pilars Nord del Masmut

Sempre hi ha dies que et sorprens, i tot seguit et pares a pensar i la sorpresa no es tal si analitzes punt per punt tot el que a anat passant.....
Primer, escalar al Masmut, ja te la seva gracia, tant l’equipament com la roca te un caracter especial, si a aixó li sumes que la via la obert l’A. Ballart, i que el nom de la via es Angelo Dibona.....ni t’explico....i va nosaltres i ens soprenem de l’equipament de la via!!!! Som uns il.lusos!!!
La via es troba a la cara nord del Masmut, segons el llibre, la via està equipada, i es la més fàcil de la cara nord....així que nosaltres cap allà....després d’un bon esmorsar a casa en familia....l'agulla es la de l'esquerra......

Hi ha poques piades, sols hem sentit parlar del reequipament al 2008 i res més....
Com a material ho portem tot....friends, tascons, i bagues....(o ens va sobrar res!!!)

Llarg 1 (V/casi 50m) Llarg molt llarg on trobarem 3 parabolts i un clau. Mantingut en el IV/IV+, tens els seguros en els passos de V i difícil de protegir. S’inicia la via cap a la dreta de l’esperó, veiem un parabolt....tot seguit el pas de V, i amunt...però per on......jo vaig pujar per la placa blanquinosa, que es deixa "protegir" amb tascons en les llastres a mig caure i algun merlet que sobresurt una mica... així fins a meitat del llarg, 25 metres(mini sabineta)

on hi ha el segon parabolt...escalada d’infart, on cal anar molt tranquil i no mirar a baix.... tot seguit ja veiem el clau i el parabolt que ens falten....i en res entrem a reunió sota el sostre
....la cara de l'Antxi es representativa del primer llarg...

Llarg 2 (V/25m) (1 parabolt, 2 ponts de roca, podrem posar, camelot nº1 i nº2, i alien vermell) Després de meditar i recuperar-nos del susto....tirem amunt, un parabolt a la dreta del sostre amb baga d’abandono...

d’aquí un pas de fe a sobre de la cornisa del sostre i flanqueix a l’esquerra fins trobar terreny fàcil(a pelo) fins sota del següent sostre on trobem un pont de roca(visca!!!)

un altre pont de roca(merda!!) i un pas de V de més confiança per entrar al diedre a protegir...en pocs metres sortim a la repisa de l’esquerra on fem reunió.
Foto del segon pont de roca, que et protegeix el pas de V per entrar al diedre....sense comentaris...no el marco ni a la ressenya...

Llarg 3 (V/50m): (1 parabolt, 1 clau, 2 ponts de roca, podrem posar sols l’alien verd)
Ara rises, "temó" i aigua, placa vertical on sols veiem una sabina uns 7 o 8 metres més amunt....decideixo pujar 3 metres més a l’esquerra de la reunió, per on sembla més fàcil(encertem) alien verd entre dos minibolos, i arribo a la sabina(merda! es fràgil!!)
la superem i en diagonal ascendent a la dreta, fins una minirepisa on hi ha el primer pont de roca, d’aquí veiem amunt, un altre pont de roca extra, uns metres més amunt un parabolt i tot seguit el clau...uf!!!! aixó està millor!!! Del clau, a pelo, encarem la vira ascendent a la dreta fins pasar a la cara oest on trobem una sabina(aquesta aguanta) on fem reunió!!!!!!

Llarg 4 (IV/35m): (net, posem dos vagues i camelot nº2)Mirant amunt, terreny descompost....al davant una trista sabina, a sota, el buit...Pujo al ginebró de sobre i flanqueix a l’esquerra a buscar el diedre que forma el blog i la roca compacta...superat el diedret, una serie de feixes fàcils ens deixen a cim!!!!
Bien!!!!!! Prova superada!!! Quina calor!!!

Ara sols queda el descens, anem a buscar la canal que baixa per la cara est de l’agulla que hem escalat(o sigui baixem per l’esquerra de la agulla) i en 20 minuts estem al cotxe!!!

En fi, una via on el cap treballa molt!!!! El grau es moderat i els passos de V estàn protegits, però la resta res de res!!!! Per mí es exposada, sobretot el primer llarg de primera a segona xapa(20metres), si falles vas a terra.... la resta es deixa fer si li poses morro.....

Wild Masmut ha dit...

Hola LLorenc, me alegro de que os gustase la vía !!

Te comento por partes; de la primera a la segunda chapa hay un clavo que fácil que no se vea, suele estar cubierto por una pequeña mata de hierbilla, justo a unos 2-3 m de la primera chapa, de ahí en tendencia a la izquierda, como bien dices en una pequeña excursión, se puede proteger con un fisurero mediano, marca IV+ (bien será V, de ir tranquilo y con pausa.

En el tercer largo si sale al principio hacia la izquierda un poco para virar un poco después a la dercha y pillar el primer puente de roca.

Sigue siendo una vía un tanto expuesta, como bien dice la reseña original, aunque cuando subíamos por ahí con los buriles que ni se veían de lo oxidados que estaban aún daba más canguelo en algún tramo. Fisureros y aliens vienen bien e incluso se puede encontrar algún puente de roca más.

Eso si atención en el Largo 1 y 3, y aunque la dificultad en la vía no pase de V grado puede resultar más tensa que otras vías de mayor dificultad de la zona.

Por lo de la sombra, la mal llamada CAra Norte no es realmente así, más bien es Oeste ya que a muchas de sus rutas le da el Sol en verano a partir de mediodía(monserratins, narcotrafic...) y a la Dibona antes.

Apa un cordial saludo y hasta la próxima, Santi !!

Ha, ha,... que bo l'equipament de la via! Amb el Ballart, ja se sap!

Després de les vies franceses devíeu notar el contrast. D'això se'n diu un dur retorn a la realitat!

Jo vaig notar el contrast i més!!!!
Mare de deu.... quin canguelis!!! Escalar en un mar de pedra de conglomerat no està fet per mi... Sort que al Llorenç se li dona de nasos!!!!
Merci per portar-me per tota a paret!!!
Petons
Antxi

Merci Santi!
Nosotros nos guiamos por le libro de els Ports Rock, donde marca los anclajes de la via, y este primer clavo no aparece! a ver si puedo incluirlo en la reseña!
Hacer esta via con buriles debia ser de miedo!
La próxima en el Masmut será alguna equipadita de la ara sud!
Gracias, y suerte en los próximos reequipamientos! buen trabajo!

Joan! aixó es tornar a casa per la porta gran! Aquest estiu hem fet vies de tot tipus, però cap sobre conglomerat i menys com aquest! es tota una via impresionant i molt variada....i sabent ara que hi ha un clau extra al primer llarg....tampoc i torno!!! ej je je!

Antxi!!! la teva cara entrant a la primera reunió era un poema....tot i aixó em vas donar la confiança suficient com per fer la via! sobretot surtir del 1 parabolt del segon llarg!!!!

Joan Baraldes ha dit...

Felicitats per la via. Heu tornat forts de França.

Salut i a tibar

Merci Joan! Més que forts, hem tornat amb ganes d'escalar per caseta.....amb tot el que tenim encara per coneixer i descobrir!!!

i també hem tornat amb un munt de ressenyes!!!!

edunz ha dit...

parella! ja no teniu excusa per no venir a navegar per Canalda... :)

aupa valents!

Edu, ja tens raó ja! en tenim una de pendent....d'aquest any no passa que ens veiem per Canalda......no es molt diferent de l'escalada al masmut, tot i que aquí hi ha menys panxes...les excursions son de l'estil!

Enhorabona! una gran escalada de control mental...Bentornats!

Merci Jaume! en aquesta via vaig tenir sensasion rares, com la de superar la por i entrar en un nubol que fa que escalis molt més tranquil i oblidis el que tens per sota....clar...fins que pots xapar algo normal...que llavors ve el bajón!!! je je je

Pietro ha dit...

Ieeeepa, aquesta s'ha colat entre tanta escalada alpina! Una mica més i tornem a coincidir al Masmut: jo hi vaig ser el dia 24 (via Primeros Pasos) i el dia 27 (via Fisura Carrasca)...no vam ser tan agosarats com vosaltres en la tria, jejeje