Via sioux Connection 265m/6a,paret de Rumbau, Oliana

Després de d'una bona tarda passada a Solsona amb dos "escaladors" compromesos del Solsonés i incitar-nos a anar a Canalda, els fem el salt i decidim anar a Rumbau. Per Canalda necessitem mentalització i convenciment de que ho podem fer.....i ho farem sense tardar massa.

Sortim del foc per caure a les brases!!!!! Deixem enrrera el Solsonés per anar a escalar a la paret de Rumbau!
La roca es delicada, cal mirar-se-la...ja la vam tastar fent l'Aresta de Rumbau. AL meu parer, i sols meu, crec que la roca es fins i tot més delicada que la de la paret veina Sol de Mitjanit, però aixó es personal....

L'aproximació la fem agafant la carretera cap a Peramola, i agafant el trencall fins a Castell-Llebre, podem aparcar a l'aparcament de castell-llebre i anar a buscar la falda de la paret i reseguir-la en suau ascenció fins que trobem els parabolts, o aparcar a la vertical de la via i pujar recte, per forta pujada fins peu de via. sigui com sigui son uns 10 minutets d'aproximació.
Aquí us deixo la nostra ressenya, indicar que els graus son els que nosaltres creiem que vam trobar, no ens atrevim a posar més de 6a i per tant posem Ae que es com ho vam fer nosaltres(bé, en A0) igualment us deixo el link de la ressenya del Xavi que es la que nosaltres portavem!!!!
Avui ens acompanya la Lu!!!i aquí podeu veure les seves impresions!

Aparcant a Castell Llebre i rebent la benedicció corresponent ens dirigim a la paret.....

En poc més de 10 minuts i seguint fites noves fem cap a peu de via....aixó es veu molt vertical!!!!!

Llarg 1(V/45m) una entrada fina, ja ens fa veure quin tipus de roca trobarem! tot i la neteja encara salten pedretes i cantos.....una primera part vertical.....

.....ens porta a una rampa cap a l'esquerra fins una cobeta......

Llarg 2 (6a/A0, 35m): Surt a la l'esquerra per tornar en un pas fi d'equilibri a la dreta i encarar molt vertical, l'Antxi l'apura tot en lliure fins a meitat don fa un parell d'A0 i segueix en lliure fins a cim, llarg molt guapo i mantingut sobre cantos no sempre fiables, cal escalar ràpit per no acabar la pila i mirant tots els cantos!!! quin estrés! i que guapo!

Llarg 3(IV+/25m) A primera vista no semblen 25...puja recte, una panxeta i a buscar l'extrem esquerre de la bauma de sobre. La Lu el fa després d'una volada al llarg anterior després d'arrancar un bon canto.....certament no era la millor manera de fer el primer llarg de primera en aquesta paret!! je je j

Llarg 4 (6a/35m): Llarg molt mantingut, on cal anar mirant cantos, però ben equipat menys un parell de passos on cal escalar on trobarem els cantos on cal!!!!

bastant vertical i guapo, on cal anar per feina.

Llarg 5(V+/Ae, 35m) també hagués pogut posar 6a, però si trobes els cantos bons es fa bé!Pensavem que era molt més Ae, però gran error! els Ae son forçats i cal estirar-se bé sobre els estreps, i a partir de la meitat es en lliure a l'estil del llarg anterior amb un pas que cal veure per entrar a reunió sense massa problemes....la Lu se'l curra amb molt d'estil!!!!!

Llarg 6(IV+/55m) Segueix tota una rampa cap a la dreta uns passos al principi i un al final son la major part de dificultat....i no tirar pedres als de sota....

Llarg 7 (III+/35m): un llarg raro i una mica forçat que et porta a poder tenir unes bones vistes sobre la cara nord, no te cap secret més.

En fi, un dia d'escalada entretingut per Rumbau, on lo millor ha estat la companyia i les rialles a la paret!!!

Una via per descobrir aquest tipus de roca i la paret. escalada tranquila i agradable, tot i que cal anar amb la conciència d'anar netejant tot el possible per que cada cop sigui una via més agradable.
Ep!! que si tots ens esperessim a que estés la via més neta mai es netejaria!!!!!!

això, això...
com a mínim un bolo cada un, una llestreta...i anar fent entre tots!!

Crec que la via i el lloc s'ho valen, jo vaig disfrutar... però la companyia també fa molt!!

ara el que varem dir... la propera un calcari d'aquell de preses infinites ;))

una abraçada guapos!!

Enhorabona, despres dels relat de la Lu, tot i que el lloc i la paret atrauen, no tinc clar que la vulgui tastar. Vinga guapos salut

edunz ha dit...

ei, què bona la foto del llorença l'L4 amb el peu enfora! :) estilassu....
ja de pas com no ho heu comentat recordar que l'Ae el vam forçar el lliure quedant en 6c/6c+ a confirmar. No encadenat per un parell de passets, també perquè hi ha algun xapatge forçat a obrir.se més pensant en l'Ae, però surt

apa valents, quan trobeu el moment ens veiem per canalda, o hi anem plegats que ens ho passarem bé
salut!

PGB ha dit...

Carai, vau fer feina per l'Alt Urgell el finde ;)

Peeeeeeedraaaaaaaa!!!

Lu! poc a poc es va fent feina! els petits canvis sn poderosos!! je je ej

Mingo, no li tinguis tanta por! està molt ben assegurada, pateixes més als rapels que escalant.

Edu! es que la sortida cap a l'esperò es mereixia aquest pas!!! je je je Merci per l'ampliació de la graduació del Ae. Tot i que tela lo trencada que està laroc en el Ae, aquesta part sembla que no es va netejar massa! Aviat ens veiem a Canalda!

Pere, vam fer feina a l'Alt Urgell tenint com a seu per dormir i consumir alcohol el Solsonés....som així de raros!

Doncs desde que la vaig veure al blog del Xavi que l'hi tinc ganes, tot i la roca. De moment esperaré que es vagi netejant....

Veig tots tres us manteniu forts!

Raquel ha dit...

Però quin parell de companyes de cordada Llorenç!!! Mmmm... però quina envejaaaaaa!!!
Petonàs als tres!!

edunz ha dit...

el tram d'Ae el van natejar tant el Joan en l'obertura com en Xavi i cia en el que devia ser la primera obertura, gràcies amb ells la cosa estava més manejable, però encara li queda... s'ha d'apretar, i a més hi ha algun bolt sobre roca 'hueca' que no mola, ... cosetes..
fins aviat!

Joan! que si ens esperem tots mai es netejarà! Pensa que el que es trenca es petit, no hi ha grans bolos....je je je!
En cap moment vaig veure perillar el cotxe dels mossos com el dia de l'Aresta Rumbau...ejem...

Ep!!! Raquel, que jo sempre intento escalar amb les millors parelles d'escalada...millors en tots els sentits! no sols la tècnica! tot un luxe a les reunions!

Edu, bona informació per als esceptics i pacients!. I lo de la roca "hueca" ja no ho recordava! es veritat que hi ha més d'un canto que canta ! je je je

Xavi ha dit...

Vaja, 6a el pas de sortida del segon llarg? A mi se'm va atravessar una mica...i li vaig deixar el grau de 6b que li va posar l'Indi a la topo original. Veig que heu decotat una mica més el grau, és el que té estar massa fort!!

Bones Xavi! l'entrada al segon llarg, la vam fer tots 3 en lliure i tant fort no anem! Aixó del grau es molt relatiu no? pel que recordo era un pas d'equilibri sobre uns peus que hi havies de confiar que no es trencarien..., fet aixó pujar amunt amb molt bon canto...vaig trobar més difícil la part de sobre del llarg que era més dura! bé, les diferents repeticions ajustaran el grau!

INDI ha dit...

Ara falta empalmar el mateix dia la Sol de Mitja nit i aquesta.