Fuente Dé: Aguja Canalona, Via Normal 95m/IV

Canvi de zona, ara ens hem dirigit cap a Fuente Dé, aquí feliços natres pugem cap a dalt amb el telefèric per fer l’aproximació fins a Cabaña Verónica, sense saber el que allí ens hi espera(en el llibre no en diu res) es un refugi d’emergència, on no hi ha aigua, ni fonts... en fi, que com portàvem els sacs i aïllants, decidim deixar la carrega dintre la cova que hi ha just a sota la paret dels Horcados Rojos(1h 30m des de el telefèric), i ens dirigim a la Aguja Canalona, son les 14:00 i el fot molta calor!
Una vista d'on dormim..bivac, on escalem per la tarda, Aguja Canalona, i el que farem al dia següent....
Com a material cordes de 60, friends i tascons. Les reunions estan equipades per rapelar amb parabolts.

Desfem camí des de Horcados Rojos cap a telefèric i agafem el trencall que ens porta amunt cap al Collado canalona, camí normal a Penya Vieja. Veurem l’aproximació evident. En 1 horeta ens plantem a peu de via. No sabem prou bé com pujar fins a la feixeta d’on surt el diedre que ens porta cap al coll de l’agulla.
La via en teoria son 95 metres però fent el llarg d'entrada que vam fer nosaltres son uns 130m.

Llarg 1(IV) 35m aquest ens l’inventem, ja que després vam veure que amb una grimpada per la dreta també es podia pujar, nosaltres vam entrar per una canal vermellosa, que forma un parell de gorgs al seu interior, des de el segon gorg i quan es posa més lleig vaig tirar cap a la dreta per una fissura a buscar l’esperó i ja en la feixeta vaig anar cap a l’esquerra on vaig trobar 2 claus i un pont de roca.

Llarg 2 (III+) 30m aquest llarg encara tot un diedre-fissura, en direcció al coll del darrera de l’agulla, que ens porta fins una feixa intermitja(en la foto es on s'eixampla el diedre). Nosaltres ens vam saltar la reunió de 2 parabolts i la vam muntar sota el següent diedre on hi ha un clau.

Llarg 3 (IV+) 30 m. Llarg molt guapo on cal superar un parell de blocs en xemeneia, en alguns passos t'has d'obrir cap al buit si no vols tibar de braços com un boig...
fins al mateix coll de l’agulla, on hi ha alguna pedra solta, i que hem de tenir en compte a l'hora del rapel....

Llarg 4 (IV+) 35m. Aquest es molt aeri i espectacular....sortim amunt per pujar a sobre d’una placa tombada cap al buit per anar a l’esquerra a buscar una fisura molt guapa i vertical per la que pugem , hi trobarem algun clau i un friend abandonat(no es nostre!! i està molt enquestat!)...
..... pujarem fins sobre d’una llastra on veureu un clau petat que abans protegia el pas d’entrada a cim (pas de piano) molt més espectacular i aeri que difícil, veiem l'Antxi mirant-s'ho amb el pati al costat!!
.....i com jo amb la cara que se'm queda fent el pas...
la reunió com cal!!! al mateix cim!
El descens el fem rapelant, un primer rapel fins al coll, una altre de llarg fins la primera reunió dels claus i el pont de roca i l’altre per la canal vermellosa a terra.
Una visiteta al personal que hi ha a Cabaña Verónica abans de tenir que anar a una gelera a desfer neu per poder beure aigua i preparar el sopar!!
Una bona activitat per una tarda tonta.....sols ens queda tornar a la nostra cova, compartida amb 3 bascos.

Enhorabona de nou, per la feina feta. Vau estar de sort per què als picos no acostuma a fer tans dies de bon temps.
Salut

marc ha dit...

Guapes les activitats!!. Realment vau tenir sort a tenir tants dies de bo. Enhorabona.

Bones Mingo i Marc, el bon temps ens va acompanyar gairebé els 17 dies que vam estar per allà!
El més sorprenent es que nosaltres ens moviem entre 1.500m i 2.500m i per sota sempre hi havia el mar de nubols, casi tots els dies..i quan baixevem a algun camping ens deprimiem...nubols, humitat, boira...i era pujar cap a les vies, i passar a sobre dels nubols i descobrir un mon nou!!! sols 3 dies va fer mal temps...la resta molt bó!!!

Gemma ha dit...

Quina casualitat!
És el primer cop que us escric, però amb tantes casualitats...
Hem estat 2 setmanes a les Dolomites i ens van anar molt bé els vostres articles de l'estiu passat... vam fer la ferrada Santner i la via normal a la Torre Quarta Alta gràcies als vostres consells :)
I ara resulta que marxem 2 setmanes a Picos i buscant vies al Picu... un altre cop vaig a parar al vostre blog!!! Je je je... segur que els vostres posts ens tornaran a anar molt bé ;)
Recomaneu la Via Cepeda al Picu?

Moltse gràcie i felicitats per totes les escalades als Picos!

Bones Gemma! M'alegro que us anessin bé les nostres ressenyes! i que ara en pugueu aprofitar alguna de Picos! com a mínim serveix d'alguna cosa la feina que fem!

Per recomanar-te la Cepeda...es que desconec el vostre grau, experiencia, però si ja esteu feu habitualment via llarga desequiada no tindreu cap problema. La roca es molt bona i no està pulida, sols te un pas de V+ que es pot pretegir molt bé, la resta es molt fàcil, sols cal tenir una mica d'orientació, sentit comú i sort amb la meteo...i agafeu més d'un croquis! tota l'informació es poca!

Si vols més informació ja saps!
Sort!

PGB ha dit...

Altre cop una activitat complerta :)

Ei! Jo com la Gemma trec moltes idees de què fer del vostre blog ;) A veure si aquest any puc anar fent alguna de les vies llargues que ja heu fet per casa nostra.