Cavallers III part: Esperó Cremasants 210m/V

Finalment, sols ens queda explicar el capítol del segon dia de la nostra estada a Cavallers.
Va ser la via que em va agradar més, ca ser la que va requerir més esforç físic i mental dels tres dies.
Tot i no ser una gran via pel que fa a dificultat, les tirades de 60 metres sense cap assegurança, passos verticals i atlètics, comparat amb les rampes que veiem a escalar....va fer que la via fos especial!
Ens reunim per fer aquesta via, en l’Antxi, en Blai en una cordada i l’Albert Masó i jo en l’altra.
Per mi tot un orgull fer cordada amb un Masó fora del conglomerat de Montserrat o la Mola! Ens ho vam passar d’allò més bé per aquests blocs encaixats com en una partida perfecta de tetris!

Per arribar a peu de via creuem per sobre la presa i arrancaquem el camí cap a Comalestorres. Alló puja molt....però sols cal pensar que com a molt es una hora!
En arribar a la tartera veiem al davant les agulles on tenim la Blues, la Pistacho....i a mà esquerra la nostra agulla. L’Agulla Jordi Pujol, cap on ens dirigim, passarem per sobre dun gran roc que fa de contrafort de la 1º agulla. Un cop a sobre del gran roc, veiem als nostres peus una canal, i ja veiem en la primera feixa de l’agulla dos parabolts!
Es la primera R.....ups, el descens es exposadet però hi ha camí per baixar. Creuem la canal i ja estem a peu de via.
Com a material portem, tascons i friends, tot i aixó l’Albert (tot un clàssic) m’ha fet agafar un martell i alguns claus, per ell es un punt de seguretat molt important!
Us penjo el recorregut que vam fer nosaltres, tal com es pot llegir en els comentaris al post, el nostre primer llarg no es el que toca ja que l'original va més a la dreta. En el croquis penjo el que vam fer nosaltres, el primer llarg de la nostra variant com a molt seria V.

Pel que fa a la ressenya, les dues que portavem no ens van cuadrar massa amb els llargs que fam fer, sobretot pel tema de metres, així que us deixo el que ens va sortir a nosaltres. Igualment per al primer llarg li doanven V+, per nosaltres , ho ens vam equivocar molt o no amb feines arriba al V..tot i aixó entra pel diedre més evident fins a la primera reunió.

Llarg 1 (V,30m) no ho tenia massa clar, i finalement pujo per un diedre força marcat(el que més) que surt de la mateixa canal, fins la meitat es una mica trencat i després es perfecte! i ens porta fins sota els arbres, no es massa fàcil de protegir però no es difícil, fem reunió en dos parabolts amb argolla a la feixa.
Llarg 2 (IV+, 50m) Surt en placa tombada cap a la dreta a buscar el pás més fàcil, fins un arbre, i d’aquí recte amunt, una mica a l’esquerra de l’esperó, a passar per la dreta d’un sostret(tram molt vertical i guapo!!!!).....seguirem recte amunt sense pietat fins que s’ajeu una mica i trobem un arbre mort al mateix esperó i dos espits.
Llarg 3 (V, 60m) Surt recte amunt, es veu molt dret però es fa bé, hi trobarem l’únic clau de la via i única assegurança entre reunions. Passat els primers 20 metres més verticals, passem a una zona de rampes, ja més fàcils, on resseguint gairebé per l’esperó, arribem un collet on hi ha dos espits més!
Llarg 4 (IV, 40m) Aquest ja és més rampat, però molt especatular,
al fil de l’esperó, fins un tram final de blocs, on entrem per una canal, i a sobre trobem dos espits més.
Llarg 5 (IV-, 30m) Reseguirem per sobre de petits blocs fins al cim. La reunió no es just al cim sino en una repisa, el cim es com un dau, a sobre es plà. Els que hi pugin, si busquen dintre la fita que hi ha hi trobaran una sorpresa!
El descens....si el descens! Es divertit!
En al reunió final, hi ha un parabolt amb anella i un clau, d’on ens despenjem cap a l’esquerra, (mirat tal com em arribat a la reunió, pel darrera de l'Albert) i anem a buscar el darrera de l’agulla(rapel de 5 metres) d’on farem un destrepe fins al collet, d’on baixarem cap a la canal de la dreta de l’agulla (la que em creuat a peu de via). Aquí trobarem un altre rapel de 25 metres, i ja sols ens queda seguir baixant, destrepant per la canal fins al destrepe que em fet per arribar a peu de via, remontar-lo i tornar caminant cap a camping 3! A buscar les birres fresques!!!!
Una gran activitat amb molt bona companyia!!!!!!

Raquel ha dit...

Ara entenc el somriure de la vostra arribada...
Felicitats per la via!!

Que hi fa l'Albert Masó en territori hostil ? No em diguis que està fent el Cavallers pam a pam !

Es veu interessant aquesta via, no la coneixia.

PGB ha dit...

Ei família, bonica via en un bonic indret :)

Sobre el comentari, Llorenç, que m'has fet al blog... només mirant el vostre blog se'm obra la caixa de pandora i bufff... podria copiar totes les vies que heu fet i posar-me-les a la llista per anar a repetir :P

Bones,

veient la teva entrada m'ha fet gracia perque aquesta via la vaig repetir l'any passat. Ens va agradar molt, l'ambient és molt guapo.

Una cosa tantsols, la foto del primer llarg no em sona de res, vaja, estic segur que no varem pujar per aqui mateix, pero aquesta és la gràcia de l'escalada clàssica!!

Bona via i bon blog!

Jesús

Hola.
Viendo vuestra piada y las fotos ya se porque no os cuadraba la reseña.
-Los dos paraboles con anilla de la R1, no son la R1, es un rapel de abandono para las vías de más a la izquierda. La vía original va más a la derecha (no pasa por esa feixa), por un diedro desplomado (V+) justo al lado del espolón.
-Luego ya hicisteis un poco de travesía para coger la vía correcta.

Quin granet més ferm que s'intueix a les fotos! sembla una via molt alpina. A Cavallers no hi he escalat mai i mira quue hi he anat sobretot a fer esquí de muntanya, ganes m'en feu entrar!!
Felicitats per la via.

Hola LLorenç jo l'ha vaig fer l'any passat i la primera tirada és força més dura, comences per una mena de xemeneia-diedre(V+) un pel desplomada, jo crec que vosaltres vau entrar més a l'esquerra de la via i en la segona tirada vau rectificar cap a la dreta.
Enhorabona per la feina, ja veig que no vau parar a Cavallers

Ostres llegint els comentaris anteriors veig que ja tan explicat el que t'he comentat abans.

Bones Raquel!!

vam baixar molt contents!!! i mira que casi no quedaven cerveses!!! ens ho vam passar molt bé!

Gatsaule! va ser tot una esperiencia veure l'Albert entre el granit! aixó si portavem el martell i claus! sembla que li va agradar!

Jaume, segur que t'agradaria! es molt alpí i hi ha vies diferents al que estem acostumbrats a escalar per catalunya....

PGb, que s'acumula la feina! a veure si acabes d'estudiar tant i pots posar-te més a la paret! anims!!
Je je je, Jesus! sembla que no vam atinar l'entrada a la via!Com tu dius ja passen aquestes coses a la clàssica!
Gracias Luichy! ya me parecia a mí que el diedro que subimos no era V+! como mucho era un IV+ por lo complicado que era de protejer pero por el resto nada...a ver si puedo colgar el recorrido que hicimos y se ve por donde deciis que va la via!
Muchas gracias!

Merci Mingo!! també m'ha fet el mateix comentari en Luichy, sembla que vam fer una variant....es el que passa quan vas amb els Masó!! je je je! que acabes fent alguna variant !
Be, en deifinitiva, llestima que no acertessim l'entrada, però la variant d'entrada que vam fer, es prou estètica i no es el V+, com a molt IV+, així que si algú hi va i vol fer la nostra vairant ja sap...però entenc que es preferible fer l'original!!!

Felicitats pel post! Com tots els que feu, són veritables ressenyes molt valuoses fetes amb altruisme i ganes d'informar. Una tasca molt important digna d'elogi!

I sí, pamapamejant pel Pirineu, en un ambient preciós i alpí on trobava a faltar algun còdol!

Gràcies per acollir-me, amics kutres, i un record molt especial per a en Blai, un grandiós company de cordada molt ferm!

PD. Us sembla bé anomenar a la variant "variant vickynga"? Ella també pujava amb mi. Salut!