Via Carles Andrés (V/90m), Cilindre, Sant Llorenç de Montgai

El nostre últim dia del pont, i després de passar 3 dies a Rubies, teniem que començar a conectar amb la societat i vam decidir baixar cap a Sant Llorenç de Montgai a fer una via que ens miravem sempre que anàvem a Sant Llorenç d eMontgai i sempre la reservàvem per dies millors....ara tocava...però primer passem pel bar del Jaume a reservar la Paella per a 2!

La via: molt guapa! equipament mínim, però just el necessari per passar amb tranquilitat.
Material: moltes bagues per ponts de roca i estalagmites, 8 cintes, i friends fins al 0,5(amb el semàfor d'aliens fem)

Aproximació: sortint de Sant Llorenç de Montgai direcció nord, aparquem just passat el pont. A sobre tenim el Cilindre, creuarem la carretera, i pujarem a buscar el caminet que passa per sota del cilindre cap a la dreta i que ens porta a la xemeneia que forma el cilindre amb la paret.(2 minuts)

Llarg 1(IV/30m): tot i que inicialment sembla molt brut, enseguida millora...no us asusteu! un primer ressalt, tot seguit fàcil casi caminant i al final escalar en "X" per superar dos trams de blocs empotrats ...
.....i una figuera i quedar en una bona plataforma, a l'esquerra trobarem un cap de burí i un pont de roca.
Llarg 2(IV+/30m): amb ambient si mirem amunt, la xemeneia es molt ampla, ....pujarem en X fins que l'amplada no ens o permet ...
...les vistes cap a fora mentre l'Antxi va pujant....veient un munt de cotxes davant de l'esperó Remacha.
....la xemeneia es torna es estretir i ara ja per terreny fàcil entrem fins al fons on trobarem a l'esquerra un parabolt i un pont de roca a l'estalagmita.
...arribant a la R2 i mirant el llarg 3...ups....
Llarg 3(IV+/15m): Sembla mentida però si, cal pujar amunt per sobre de la reunió a encintar l'estalagmita que veiem a sobre,....
Seguirem amunt, una altra estalagmita amagada en una coveta i més amunt una altra....la que es veu a la foto....i amb bon ambient a sota....ara es fa més estret i una bona panxa ens dificulta el pas, si ens posem a sobre d'esquena al cilindre ens quedaran a la cada dos burins i una bona roca per encintar a la dreta on fem reunió.
Llarg 4(15m/V): espectacular, preciós i intimidador de principi a final.....pujar fàcil fins les bagues que penjen del sostre....i dirigir-se cap a la llum en "X".....
anirem trobant algun pont de roca, i podem posar algun friend.....
...ja cap al final, trobarem uns espits una mica veterans a l'esquerra.....
....lo millor de tot....les vistes que tens mentre escales de primer.....entre les cames.....i veure com el que t'assegura està allà sota...
al final sortir bastant enfora per no quedar-nos encaixonats, sortirem en xemeneia fins al final pràcticament encara que no ho sembli...i trobarem 3 spits per fer reunió.
Descens: de cim anirem a l'esquerra a buscar un caminet fitat que ens portarà per sobre del cilindre fins el barranc de l'esquerra i que ens retorna a la carretera.(15 minuts)

.....i com no....LA PAELLA!!!! aquest cop si, amb una bona reserva i a fora a la terrasseta...i amb bones vistes, podem celebrar un pont com deu mane! 4 dies/4 vies...i de totes un molt bon record!

Espero que no us hagueu acabat els musclos i les gambes que nosaltres en tenim una a finals de mes.
Felicitats, Sant LLorens is diferent

Eooo!

la via ... quina impressió més rara....que fa!
hehehe! ara el que m'impressiona mes es el llarg aquest final que se'm resisteix!!! i mira que vosaltres l'encadeneu sense problemes!!
En horabona!

Mingo...merci! vam deixar alguna gamba..però no tardis massa que igual i tornem aviat!

Lu! la via impresiona...però el darrer llarg a cal Jaume..uf!! ens va costar bastant! els darrers passos ningú dels dos podia! vaig tenir que fer un sobreesforç! sort que després vam fer la corresponent migdiada!

Bloc Empotrat ha dit...

Bona via!. Nosaltres la vàrem fer l'endemà. Ja veig que al tram de les estalactites no m'ho vaig saber muntar bé,com vaig trobar a faltar el camalot del 3!.

A veure si coincidim!

Joan Baraldes ha dit...

Espectacular la via i..... la paella.
Felicitats per les 4 vies

salut i a tibar

Quina pinta que fa la Paella!! i el vinet...que m'en dieu del vinet!!! no sé que m'ha impresionat més, la via, la Paella o el vinet!
Que be que us ho sabeu muntar.

Marc, una via guapa! a les estalagmites...jo vaig entrar malament fins que hem vaig girar i tot va canviar de color! i l'estalagmita de la coveta...je je je que bona!

Joan B, merci! la combinació via-paella dona molt bon resultat! cal provar-ho!

Jaume! cal cuidar-se! tants dies per la paret....feia falta cuidar el cos! i llavors no ens estem de res! La paella espectacular..i el vinet..fresquet i boníssim! i no et dic res dels postres i la copa per tancar!

salte ha dit...

Bones.... felicitats per la via... penseu que originalment a la sortida no hi havia spits..... i s'havia de posar en pràctica tot el que se sabia de friends i fisurers.....

Escolta... que me vai trobar l'antxi al bar de vva de meia......i amb el company de cordada que naven me van recomanr unes vies de horta sant joan, és a dir que me van posar deures per fer... i no trobo el paper en que m'ho vaig apuntar......passa'm el mail de l'antxi (als loscomepiedrasvoladores@gmail.com)per preguntar-li els deures.... que vull treure bona nota a l'examen