Via Quim Egozkue, 70m, 6a-,Agulla Geperuda, La Coma i la Pedra

Aquest cap de setmana la meteo no pintava massa bé, així que destinem els esforços a fer una via que teniem desde feia ja massa temps en cartera, suposo que el lloc, les espectatives sobre la qualitat de la roca, l'equipament i el grau ens feia tirar enrrera cada cop que sortia el nom.....
Finalment, ens hi apropem aquest diumenge.
Aproximació: Nosaltres sortim de Sant Llorenç de Morunys i ens dirigim a La Pedra, aquí just abans d'entrar al poble, agafem la pista que surt a l'esquerra i la seguim uns km fins que veiem a la nostra esquerra les agulles del Minguell, ara seguim pista fins que arribem a un pont sobre un barranc, aparquem abans de creuar-lo. Seguim caminant per la pista i en poc agafem el camí(filat elèctric) que passa per sota la casa, passada la casa i quan s'inicia la pujada, en un fort revolt a la dreta, nosaltres ens endisem al bosc i sense perdre ni guanyar massa alçada arribem a una zona oberta amb uns desploms i algunes vies....seguim endavant una petita desgrimpada delicada i ara ja hem de siutar l'agulla i buscar la seva canal de la dreta per pujar-hi, peu de via ens queda just sota la cova que es forma a la base de l'agulla.(25 min)

Material: Nosaltres vam utilitzar friends fins al nº3 i algun tascó petit. Vam deixar un clau a la reunió opcional ja que la sabina i el seu entorn no era massa confortable per 4 persones....

Llarg 1(25m, 6a-) S'inicia en un desplom, a protegir, i es el pas del llarg i cal obrir-se bastant de cames...., un cop superat entrem a la repisa
...i sortim per la placa de l'esquerra on trobarem un parell de parabolts, seguirem amunt acabant per terreny herbós i en una bona repisa trobarem un parabot que reforçem per fer reunió.
Llarg 2(15m, V+) Nosaltres fem la reunió opcional a la sabina, per tant aquest llarg es més curt....sortir per la dreta de la sabina(no per l'esquerra con jo!!) i trobem dos parabolts en el pas del llarg, tot seguit en travessia cap a l'esquerra fins una gran sabina, ara acompanyada d'un clau.
Llarg 3(25m, 6a-) Sortim per la placa fins al desplom, aquí un parabolt ens protegeix el pas però una llastra de l'esquerra et fa replantejar si fer-lo en lliure o no...jo faig A0, despŕes veient que la llastra "aguanta" la cordada del darrera l'alliberen sense problemes!
El descens el fem amb un rapel de 50 metres fins a peu de via dels 2 parabolts que hi ha a cim

....curiositats de la via....un serp completament disecada!!!
.....una panoràmica del cim una mica diferent.....
....i una altra panoràmica arribant a cim amb totes les vistes al darrera....
En fi, una bona forma de complementar el dia en la zona, es fer la via que queda just a la paret del darrera, la via "Bones Vibracions" 3 llargs fàcils de protegir amb equipament lleuger....

...una via per coleccionistes i romàntics de la comarca, sense ser una gran via, si l'has vist una parell de cops no podràs ressistir-te a pujar-hi un dia o un altre....es el que te escalar.....

Una bona curiositat..., tot i que per fer la foto final ja deu valer la pena! També és ben curiosa la serp, sembla viva!

Una agulla ben salvatge, en un entorn que per si sol val la pena, gràcies per donar-la a conèixer!!

Joan, es de les vies bones per fer dies raros....cal apretar i escalar a conciencia, aixó si curteta.

...de totes maneres si vols allargar el dia, just per les plaques del darrera puja la "bones vibracions" que vam obrir nosaltres fa un temps, justeta d'equipament però es deixar fer molt bé, crec i hi han 4 o 5 claus en tota la via....reunions en arbres.

Jaume, el racó es molt salvatge, val la pena per coneixer mon! i escalades diferents!