Via Gran Diedro 220m/V+, Torozo, Sierra de Gredos

Aquesta setmana santa decidim marxar cap a Madrid, a tastar una mica el seu granit i la seva peculiar forma d'escalar a la Pedriza i els equipaments mínimalistes de la sierra de Gredos....

Al final de tot el mal temps no ens deixa fer gaire cosa, tot i que(com diria en Mas del Polonia) ens ho hem passat molt bé amb la l'Uge, la Araceli, Marieta, Jose, Nacho, David,....escalar poc, però de pràcticar el castellà....uf!!

El primer dia ens apropem al Torozo! espectacular mole de pedra, que trobem a la Sierra de Gredos.

Aproximació: Hi arribem per la N-502 de Avila a Monbeltran, aparcant al Puerto del Pico on tenim un restaurant i un bon aparcament, del darrera del restaurant surt un caminet que puja fins una caseta de pastors, aquí anem a la dreta baixant una mica per anar a buscar la carena que ens conduirà a peu de paret, ara seguirem sota paret fins la canal que ens porta a l'esperó final de la paret,  aquesta canal ens deixa just a la vertical del gran diedre, trobarem l'inici de la paret, darrera del gran bloc, podem pujar per la canal més evident o per la placa de la dreta, la R1 està sobre la xemeneia a la dreta del bloc que fa el sostret....(40 minuts)
Material: Nosaltres vam portar un joc de friends fins al nº3 i un joc de tascons i bagues, i vam passar tota la via molt bé, però en el L3 vam tenir que estalviar bastant!

L'aproximació per sota la paret ja et deixa veure el percal que t'espera i el tipus de roca....
a la vertical de la via, cal pujar darrera del petit bloc que fa un sostret just a l'esquerra del meu cap per iniciar la via
Llarg 1(IV+/25m, net) Nosaltres l'iniciem per una canal evident que es va posant dreta per entrar en una xemenenia, la manca de referències, i croquis clars, fa que ens passejem per aquest primer llarg, com a resultat,...
....el fregament, tenim que fer reunió a meitat de la xemeneia....just a sobre hi havia les dues xapes.
Llarg 2(25m/IV+) Nosaltres fem el troçet que falta de xemeneia i ens saltem la reunió, aquí dues opcions, tirar per placa(dos spits dubtosos) o anar a la dreta a buscar una canal fàcil per tot seguit tornar a l'esquerra a buscar la base de la placa amb el diedre per la marcada vira.
Llarg 3(55m/V) Aquí s'anima la cosa, sortida pel diedre  a equipar, adherència i bona fissura, tot seguit un diedre amb fissura ampla, un clau a meitat, i per acabar un diedre molt vertical amb una fissura encara més ampla on el nº3 no tocava cantos
....així que amb corrent d'aire entre assegurances arribem a la reunió de dos claus sota el diedre.
LLarg 4(50m/V+) el mal temps i el cop al genol de l'Antxi a l'aproximació, fan que decidim no escalar aquest llarg de diedre i fer-lo per l'aparent millor sortida per la dreta....d'entrada si que pareix millor, però a l'alçada del 3 clau,(amb anella) el flanqueix a l'esquerra al balconet es d'infart, per sort a la fisura del diedre on anem a parar i ha un clau amagat, ara diedre llis i sortir per l'esquerra, amb adherència fins la base del muret on trobem un clau i una reunió d'espits on sols queden els casquillos.....seguim cap a l'esquerra pujant a l'esperó a fer reunió en les bolcs que el formen.
Llarg 5(55m, IV) Sortir de reunió en vertical, i en pocs metres una vira fàcil cap a la dreta ens condueix a un bon balcó on hi ha uns grans blocs per fer reunió, a sobre tenim una gran cova-desplom.
les vistes de la R4 montada sobre els blocs, les fotos dels anclatges millor no ensenyar-les.
Llarg 6(90m, III+) S'inicia l'aventura de sortir de la paret, superem el petit resalt que tenim al davant per l'esquerra i
...i tot seguit cap a  la dreta, deixant a la nostra esquerra la cova, seguint una vira fins una xemeneia fàcil, ara ja a l'ensamble fins a cim.....

Descens: De cim anem cap a l'esquerra a buscar unes fites, el descens es exposadet, nosaltres ho famcer desencordats, però no estaria de més fer-ho encordats...fins al collet, ara ja la canal de descens fins al camí d'aproximació, i fins al cotxe(45minuts)

En fi, una via molt guapa, on cal anar posant tot tipus de ferros i veure com treballa l'adherència, i la intuició per la paret. Poques referències en l'escalada fan que la via quedi molt al gust del consumidor. Que bonic es no saber si estas embarcat o pel cami correcte!i el cel gris! i sense friends de la talla corresponent!

joan asin ha dit...

Això fa molt bona pinta, per aquí no he estat mai. Meu fet venir ganes d'anar-hi.Enhorabona.

Jo tampoc hi he estat mai, aquí. Deu ser boa època, ara... Recorda una mica Cavallers, però sense parabolts, no? Espero que no fos res, el cop de genoll de l'Antxi!

Joan, tota la paret te molt bona pinta, i hi ha diferents vies per tots els gustos...un bon lloc on segur que hi tornarem ja que va quedar molta feina pendent!

Gatsalue, si que recorda cavallers, però amb fisures arrofonides, i sense parabolts, sols a les reunions i no sempre...com a mínim en aquesta via! tot un luxe per disfrutar de l'autoprotecció...

Uala! kina paret més Xula! i granit!
ara hehehe hem sembla que abans hauria de passar per CanCamalot ;)

Bé l'Antxi ja veig que seguint la tradició, no?

una abraçada!

laura pi ha dit...

Bona via, ja la teniem a l'agenda per la propera visita a los madriles. Si us ha agradat aquesta, molt aprop d'alla a Galayos, podeu xalar d'allo mes: granit perfecte, vertical i a protegir amb vies d'una mida ideal que permeten enllaços molt interesants a tocar un de l'altre.

salut i tapia!

Joan Baraldes ha dit...

Quina paret més maca !

Gràcies per la ressenya, però a mi a Madrid no m'hi veuran fins que siguem independents

salut i a tibar

Jo no sé si ho conec, quan vaig fer la mili amb un col.lega vam anar a fer el Moro Almanzor i un altre pic que no recordo, tb vam estar per Galayos, però Torozo no em sona, tot i que mirant la fotografia, fa molt bona pinta, llàstima que sigui tan lluny i ara amb la pallissa que el vam fotre no duen voler saber massa cosa de los putos catalanes, je je je. Bromes apart, enhorabona per l'activitat i ànims a l'Antxi, que el genoll sempre és delicat

Lu!! si unim forçes no cal anar a cancamalot! la paret es molt guapa, i hi ha més vies interessants....ja hi anirem!

Josep i Laura, Galayos també estava en la nosltra llista de llocs a visitar, però el mal temps, i la neu que ens van dir que encara quedaba per les canals ens va fer tirar enrera...queda pendent!merci per la recomanació!

Joan B!!! que quan siguem independents ja no ens aguantarem els pets! i llavors seran ells els que no ens deixaran entrar! Espanya te coses molt boniques! com altres paisos!Val molt la pena!

Mingo, si que vas voltar fent la mili! la paret te bona pinta, i la Pedriza també, ens hi queda feina! ...ara es mal moment per anar per Madrid amb matricula catalana! amb aixó no vull dir que tots els madrilenys siguin iguals, però sempre i com a tot arreu pots trobar-te impresentables! L'Antxi està millor, va ser una forta contusió a la ròtula, molt doloròs però res més, aixó si, cada petit copet sempre queia al genol....merci!

KAixo, la foto del topo es muy buena!!
Ayer escalamos la Guirles-CAmpos (que va junto al Gran Diedro) y quería realizar un topo de ella. ¿sería posible que me pasaras una foto como la del topo tuyo? txastisagasti@hotmail.com