Via Peus Negres, 130m 6b/Ae(Obl. V+), Serra de Busa, Navés

Seguint pel Solsonés i buscant el solet, ens dirigim a la cara sud de Busa, una nova via oberta per l'Indi a finals del 2010 ens atrau bastant...així que ens hi apropem a treure el nas..
...i sembla que ens vam emportar la primera repetició!!! bé com a mínim som la primera cordada que escriu en el pot de registre!

Material: Ens farà falta portar un joc de friends i tascons per poder superar el primer llarg, per la resta amb 18 cintes, estreps, i una baga sabinera ja fem.

L'aproximació la fem de per la carretera de Solsona a  Berga, agafant el trencall de Besora, i seguim la carretera-pista cap a Busa, a poc d'arribar al pla de Busa, agafem la pista que baixa cap a la dreta que ens porta a la cara sud de la paret, ignorarem un trencall a la dreta, i seguirem baixant fins que veiem que a l'esquerrasurt una pista abandonada sota la que s'intueix una bassa, i a la dreta tenim un bon entrant per aparcar. Pujarem per la pista abandonada fen un parell de corbes i arribem a una plaçeta, aquí veiem al davant la via, el dau caracteristic del primer llarg, pujarem per les fites fins les coves i anirem a la dreta  ala base del magnífic diedre.(20 minuts)

Llarg 1(30m, V) Molt guapo, un diedre completament net, a protegir i vertical, trobarem els parabolts quan arribem a sota el dau...

fins sota el gran dau....

la qualitat de la roca en alguns punts fa dubtar però tot aguanta més o menys i els ferros entren molt bé....

superar el dau es el punt on cal apretar més de tota la via, uns passets durs i a protegir que els podem superar en A1.

Llarg 2(30m, 6a) Primers metres molt vertical, fins sota al sostre amb roca delicada, ....

ens porta a sota el sostre d'on surtim per l'esquerra i ja ens porta a un tram de roca molt bona, on tenim un bon "alejillo"...

...fins al darrer tram per entrar a reunió amb uns passes de V+ per entrar a reunió bastant penjada....

Llarg 3( 40m, 6b/Ae, oblig V+): Encarem un pany de paret desplomat amb roca molt bona i cantos molt generosos, que ens van carregan els braços, fins que ja no podem més! ara Ae, es poden anar fent passos en lliure, però la molsa fa que no doni massa confiança fins al final entrant a reunió amb un passet fàcil.

Llarg 4(30m, IV) Llarg de tràmit per fer cim, una rampa fins un arbre i una plaqueta a darrera, passat el segon parabolt anem a la repiseta de l'esquerra on tenim reunió...si fa bon temps i no un vent gèlat com a nosaltres, val la pena pujar a estirar les cames per Busa.

Descens: La via es completament rapelable, fem 3 rapels R4-R3, R3-R2 i R2-terra.

El descens pel bosc va ser una mica accidentat, caient sobre un pi. Com a resultat un bon trau a la mà i uns puntets de sutura em faran estar uns dies fora de les parets!

En fi, una via que ens ha agradat, menys l'Antxi que va fer el primer llarg, la resta coincidim que es el més dur, i més guapo, els llargs 2 i 3 també tenen la seva gracia i sobre roca més bona del que pensavem inicialment!!!

marc ha dit...

que no sigui res aixó de la mà...
apa, salut i a recuperar-se

Mohawk ha dit...

Bones "kutres"!

Un dubte, la pista que surt a la dreta, abans de pujar al pla de Busa, és apta per a tots els cotxes?

Apa, que no sigui res el trau i aviat a seguir tibant!!

Si ja passa quan estas més relaxat és quan passen les coses, espero que aviat estiguis recuperat. Felicitats, esta clar més a l'Antxi, que s'ha currat el llarg més difícil.
Salut

Merci Marc! de moment entre dues i tres setmanes sense tocar paret...despŕes poc a poc....o no!!! je j ej

Mohawk...la Pista que puja a busa la van esfaltar no fa massa, i la que baixa a la dreta està un tram asfaltada un tram i la resta en molt bon estat fins i tot per turismes...com a mínim ara!!!!

Mingo, ja tens raó...quan menys atenció prenem...no se encara com vaig caure....no ho recordo...sols estar volant cap a l'arbre...en fi....res que no tingui solució! L'antxi s'ho va currar molt!....ella que deia que li faltava coco....je je je...

Parce ha dit...

Veig que no has perdut el temps aquest dies per la comarca. Havies de venir a Carnaval i deixar la tapia per un altre dia, home!!! Et volia dir per anar-hi però ja he fet tard, jeje!

Mohawk. La pista és molt variable en quan a qualitat. Amb una tempesta i quatre motos i/o quads tornarà estar feta una pena. De baixada es va fent, de pujada 4x4.

Salut.

Parce.

Parce! ho sento!! vam estar el dissabte a migdia per Solsona i vam veure la via al Roella...je je je...ens va faltar temps!
Segur que en trobarem alguna altra...de fet, alguna ja la tenim en llista!!

En pocs dies estic recuperat i en parlem!

Veus, aquesta no la sabia, així que la poso a la llista. Enhorabona i que no siguis res això de la mà!!

Ara és bon moment per anar-hi, que la pista està de conya. Nosaltres vam estar-hi fa dues setmanes i està de meravella!

joan asin ha dit...

Ei llàstima del final, aquesta ja la tenia a la llista a veure quan començo pel Solsonés...que hi tinc feina. Que et milloris.

Joan Baraldes ha dit...

Ei Llorenç.

Gràcies per la bona ressenya i que et recuperis ben aviat !!

salut i a tibar

Unknown ha dit...

Ei parella,

felicitats per la via i la troballa, i gràcies per la ressenya i els detalls. Sou uns professionals de la publicació! També feu setmana blanca?
Espero que et recuperis aviat de la ma, casumdena! Jo sempre dic que les baixades de vegades són més perilloses que l'escalada...

Xavi ha dit...

Té bona pinta la via, gràcies per la topo. A millorar-se!

Aquest "Indi" sembla que és omnipresent, no para!! aquí a Busa no he escalat mai i queda apuntada la via. Llàstima de caiguda, però si tan sols ha estat això encara sort que alguns els hi dóna per trencar-se...!!
Imagino que passejar per l'altiplà de Busa val la pena, a veure quan m'hi acosto.

Gatsalue, acaba de sortir del forn fa poc temps!!! tampoc cal estar a la última!aproximació curta, i descens en rapel...que vols més! je je je!

Joan Asin, aquesta es de les que t'agradarà, aixó si, reservat el primer llarg, i deixa els altres per als que fan més grau!!!

Joan B, merci! aquí s'ha de fer la combinada escalada i arròs de menuts a Cal Rial!!!

Wolgang, vosaltres si que no pareu que et veig per tot arreu! a veure qui t'atrapa!! anims! aquesta et sabrà a poc!!! je je je

Xavi, es una bona raó per tornar a Busa, tot i que ara ja n'estic mirant alguna altra per la paret, es molt guapa la raconada!

Jaume, l'Indi s'ho repasa tot! va deixant rastre per totes les parets....algun dia cladrà preguntar-li si es un projecte personal fer una via a cada paret de catalunya!! algun dia encara l'he de veure per la façana de casa meva!!!je je je! Com li deia al Joan B, cal fer-la amb l'arròs de Can Rial....en parlem!

Pekas ha dit...

Bueno.. que no sigui res lo de la mà... la serra de Busa es un indret ven curiós i maco.. Jo el coneixo de anar molt en btt... i de visitar la "pressó-fort"...

Eso sí.. quan veig la seva roca.. sempre penso.. uffff... ;-)))

Salut i a cuidar-se companys..,-))

Darderet ha dit...

Hola hola,
Sóc en Ricard darder. Us anirira bé posar-vos en contacte amb mi per passar-vos un text d'una moratòria d'escalada a Busa? En vull fer difusió i aniria bé que la pengéssiu al blog. Gràcies.