Sant Honorat, Via Retiro Espiritual, 200m,V/Ae

Aquest cap de setmana ens dirigim cap al nord, donat que diumenge tindrem feineta i tenimque guardar forçes, decidim anar a fer aquesta via tranquileta, de grau assequible, equipada, i en un espai molt interessant i solitari...la roca es una altra cosa!!!
Anem a Sant Honorat, a fer la via Retiro Espiritual, donat que es dificil fer una foto de tota la paret, aprofito la ressenya del Picazo i li dono una mica de color....

Aproximació: Per Peramola: vam anar per Peramola, prenent pista cap a la Cortiuda, i just passat la mola del Corb, i quan s'inicia el descens, surt una altra pista en paral·lel per la dreta que en uns 300m ens deixa al mas Torrent. Aquí deixem el cotxe, i ja veiem el cartell indicador cap al Corb. Caminem 20 minutets i estem al coll de Mu, d'on ja veiem les parets..(foto superior) d'on anem a buscar el peu de les parets i en 20 minuts més estem a peu de via!! cami planer, fàcil i per l'ombra en la seva primera part! un regal!!!
Equipament: La via está completament equipada (reequipada) amb parabolts, per tant els friends es poden quedar al cotxe, i amb 10 cintes ja farem, si enllaçem primer i segon, agafem 3 cintes més.

Llarg 1-2(IV+/Ae, 20+35m) Iniciem l'escalada amb la paret completament mullada!!
S'inicia a l'esquerra del gran arbre que trobem quan el camí creua el torrent, dos parabolts visibles, i excursió fàcil fins sota el desplom...
nosaltres el vam voler enllaçar amb el segon...i el fregament de la corda ens va fer una mala passada....així que si voleu fer-ho vigileu les cordes!!! hi ha més fregament del que us podeu imaginar!!
Llarg 3(IV, 40m) sortim a l'esquerra a buscar el terreny fàcil, torna a la dreta per tornar a l'esquerra per evitar la darrera panxa...

la boria ens comença a abandonar i començem a tenir bones vistes!!!!
Llarg 4-5 (V-, 30+25m) Nosaltres el fem fins al coll, on fem reunió en els arbres, (es millor) Surt per la dreta de la reunió, sempre seguint la canal herbosa, així que alguns passos casi es més fàcil fer-los per la terra que per la paret....ens saltem la reunió i fins al coll
Llarg 5-6(V, 10+45m) Anem a buscar la reunió del llarg 5 sota la fisura, aquesta es una reunió incomoda, sortint per l'esquerra per la fisura, una mica descomposta, tot seguit en placa sempre al costa
El decens el farem rapelant....de, ara si fem tots els rapels:
R6 -> R5
R5 -> R4
R4 -> R3
R3 -> R2
R2 -> terra

En fi, una via rápida en un lloc solitari, sols vigilar la roca, sobretot en els rapels, tot i que les reunions queden força protegides per la mateixa paret....sols el primer rapel te una mica de risc.

El lloc, es mereix una visita segurissim!!!!

joan asin ha dit...

Tinc pendent de fer una visita aquesta zona. Tothom em parla molt bé del lloc i de la roca a controlar, però és peatge que cal pagar, no?

Be, ja no podreu dir que que no heu escalat a Sant Honorat. La primera tirada devia estar bé amb la boira, pq ja de normal és humida. Nosaltres tb vam baixar en rapel però crec q és millor carenejar fins Sany Honorat i conéixer Sant Honorat. Clar q depen d'on tinguis el cotxe.
Enhorabona.

Sembla una bona via per conèixer la zona, gràcies per la idea! On us vau posar Diumenge?

Joan Baraldes ha dit...

Jo aquesta zona la he fet caminant i puc assegurar que l'indret és màgic. Ara falta anar-hi a escalar

salut i a tibar

Xavi ha dit...

Després de les obertures per Vilamala, la roca d'aquesta zona l'haurieu de trobar boníssima!! però bé, amb les boires i les pluges del dia abans la pedra es belluga una mica més, nosaltres també ho vàrem patir.
Records!
(el proper dia pugeu fins a Sant Honorat, les vistes són boníssimes, tot i la caminada per tornar al cotxe)

Joan Asin! esuna zona que val molt la pena visitar, hi ha algunes vietes més i força guapes, la roca es un preu a pagar, però tampoc es una cosa escandalosa! tenim més parets similars pel nostre pais!

Mingo! que ja hi vam fer la Aresta Idl-lica! i si el inici del primer llarg estava regalimant...per aixó vaig enviar-hi a l'Antxi de primera....je je je Prenc nota de la recomanació de pujar fins Sant Honorat!! per la propera...

Joan B, tant la Aresta Idil-lica com aquesta son prou fàcils i inviten molt per una primera visita!

Xavi!!! tot el contrari!!! je je je ! que la roca de Vilamala es molt millor que aquesta!! vaig tirar més pedres repetint la Retiro que obrint la de l'Arantxa!! tens que tastar la roca de Vilamala! es molt més bona del que sembla!!!