Malanyeu, Via Neusnidó 130m/6a+

Ja fa dies que la vam fer...cap al novembre....però ara la publico...tard..però faig la feina!

Per fi, i després de molt insistir van arribar dies de molt fred! potser massa...així que vam tenir l'excusa perfecta per anar a Malanyeu! La via triada va ser una altra pendent de la llista...la Neusnidó equipada per  Joan B.

La via ens va sorprendre i agradar.

Aproximació: Sortint de Malanyeu, baixem pel camí cap a les parets fins una masia, aquí agafar caminet que puja per la dreta, es torna planer i tot seguit baixa al barranc per quedar sota paret, ara cal pujar i buscar la vertical de la "V" que forma la vegetació al mig de la paret, lleugerament a l'esquerra trobarem una "N" que per una rampa ens porta a una panxeta dura.(20 minuts.)

Completament equipada passarem amb 12 cintes. Recomanen portar un camalot de 1 o 2.....

Llarg 1(35m/6a+): Obligat deu ser V/V+...S'inicia amb una rampa que ens porta cap a un desplomet on tenim el 6a... un parell de passos finets, un descans, i el 6a+, un pas on cal estirar-se i ja estem sobre la repisa, ara desapareixen les xapes i tens una placa amb ponts de roca, més fàcil, fins que trobem a mà dreta una sabina i una reunió amb claus.

Llarg 2(25m/V+): Surt cap a l'esquerra, per evitar els arbres de sobre, per tornar en diagonal a la dreta amb algun pas finet fins arribar a la fisura on fem reunió.
Llarg 3(30m/6a) Mantingut, ara puja recte, un primer desplomet fàcil i a disfrutar de l'escalada dins al darrer tram, on trobem un pas raro de xapar, un flaqueix a la dreta i encarar una zona més espectacular que dificil fins a reunió.
Llarg 4(40m/V+): Raro, rampat a l'inici, una sortida de placa una mica herbosa....i per una nova rampa cap a l'esquerra anem a buscar un arbret que ens ajuda a superar el pas més complicat del llarg per acabar per un diedre fins a reunió....dificil d'interpretar desde la reunió, però prou evident quan s'escala...
Descens: Tot i que es més recomanable baixar per la cresta cap a l'esquerra..nosaltres no anem massa bé de temps, i el fred apreta, així que rapelem i cap al cotxe!!!!!!!

En fi, que l'hem disfrutat, prou intensa, llestima del darrer llarg una mica raro....pero els tres primers mereixen una visita, o dos! Felicitats Joan

Joan Baraldes ha dit...

Ei Kutres,
Me'n alegro que us hagi agradat. Personalment crec que encara li falta algun retoc ja que comque la vaig equipar des de dalt, quan l'he repetit hi he trobat coses a millorar.
Salut i a tibar

Coi aquesta via hi ha molta gent que la fa. Jo d'aqui he fet la que deia el vèrtex que s'havia de fer. Hauren d'anar-hi, doncs el lloc m'agrada i pot ser una excusa per compartir amb els escaladors de Berga.
Enhorabona

Joan B, no cal que hi toquis gaire cosa més! que no vam trobar res a faltar. felicitats.

Mingo, suposo que es fa molt per la novetat, i que va a buscar un pany de paret interessant, tot i que el darrer llarg es una mica rarot...Hi ha moltes més vies igual d'interessants a la paret i que tenim pendents encara!

Doncs curiosament el darrer llarg és el que més em va agradar, sobretot perquè és original i divertit.

Però tota la via és molt bona, i els parabolts ben posats. A vegades som nosaltres qui ens entestem a anar per on no toca...

Jo considero que aquesta via, la dels senzills i la stock de cock son les millors de la paret.
Ara be, es una opinió subjectiva com gairebé totes.
A tibar que son quatre dies.
Jordi P.

Joan, quan dic rarot, es per que vist desde la reunió el darrer llarg, no s'interpreta massa clar...i un cop t'hi poses, si que es segueix amb naturalitat.

Jordi P, la dels sencills no l'he fet encara....però la stock de coc es molt guapa!...sembla que totes son de l'estil buscant el màxim de continuitat de la paret.