Ager, Agulla de l'embut, Via Cerdito Valiente, 95m/6a

Aquesta va ser la nostra darrera activitat enllestida al 2010, arribant a migdia a Ager, i amb el fred que feia no teniem massa opcions i ens vam apropar a aquestes vies que teniem guardades per situacions com aquestes....

La via triada es la Cerdito Valiente, curta, intensa en el 2 llarg i de rapidíssima execusió.

Aproximació: D'Ager ens dirigirem cap a Cap del Ras, sota paret, seguirem la pista fins que arribem a la canal de descens, un gran bloc de pedra a l'esquerra del camí ens marca on deixarem el cotxe, i a sobre mateix les vies(foto de piada feta desde el cotxe). Pujar caminant per caminet i tartera, evident, 15 minuts. La via s'inicia a la dreta d'un contrafort trencat, primer llarg rampat i "cerdito" picat a l'alçada de la primera xapa.

La via está completament equipada, amb 12 cintes exprés en tindrem més que suficient.

Llarg 1(30m/V) Llarg rampat d'adherència, amb un passet a meitat, anem fins sota el pany més vertical de la via.

Llarg 2(25m/6a) Sortida dura de la reunió, per seguir en placa fina, molt vertical i mantingut, fins que al final ens va deixant arribar dignament a reunió.
aquest llarg es el llarg difícil de la via, la resta son per disfrutar i no patir gens...

Llarg 3(15m/V): Llarg raro, molt curt, i que es millor enllaçar-lo amb la tirada anterior o posterior, es molt curt, simplement surt cap a l'esquerra per l'esperó i fa reunió a sobre.....

Llarg 4(25m/V) Llarg sobre roca boníssima però molt fàcil en els primers metres, i que te el seu pas arribant a reunió on trobarem un pas de placa finet d'adherència.
Descens: De cim veiem una vira a la dreta que baixa cap a peu de paret i cap al cotxe, en 15 minutes estem al camí.

En fi, una via prou interessant per fer com a complement d'altres, o per a dies migaprofitats per fer altres coses!!!!

Joan Baraldes ha dit...

Ei Kutres,
Aquesta és una zona molt interessant. Roca excel.lent i varies vies ben equipades.
Jo vaig trobar però que els graus estaven una mica ajustadets i els hi afegiria un +.
salut i a tibar

D'aquí no coneixia ni la via ni la zona.... Ens ho haurem de mirar per algun dia tonto!

Enhorabona. El segon llarg, deunidó. Jo crec que és més de 6a, sobretot la part de la placa.
Salut

Bones Joan B, es un bon racó per dies raros, vies curtetes, molt ràpides i al sol!
Sobre el tema dels graus...no se, es tant relatiu tot...per mi el primer i darrer llarg marquen més grau del que vam trobar, i el del mig...no se...va sortir en lliure, i estavem congelats.....no se jo...t'agafen en fred, i semblen més durs...
Gatsaule, es una bona opció per portar-la en cartera per si es gira la truita algun dia!

Mingo...el segón llarg es molt guapo, on vaig patir més va ser a la sortida de la R, molt dur, tot seguit en placa, si aprofites els descansos que hi ha i t'ho vas mirant, per mi va ser més fàcil la placa...cosetes que passen...je je je!