Montsec de Rubies: Via Festival Eròtic 145m/6a

Seguint el nostre cap de setmana romàntic, anem al lloc on volíem passar els tres dies que finalment sols hi escalarem 1 i sense fer-hi nit! Rubies.

El poble es preciós i el lloc espectacular....
Teníem dues opcions, el forat de la Pera o el Festival eròtic. Veient l'angle que portàvem, (tard) i que la cordada Lu-Jordi, es dirigia a la Festival eròtic, no vam tenir cap dubte en unir-nos a ells i seguir-los per la paret fins a cim!
Aproximació: Des de Vilanova de Meià, en direcció a la Roca dels Arcs, agafem desviament a l'esquerra cap a Rubies, passats uns 10km de pista no sempre en les millors condicions, arribem a un trencall on ja veiem Rubies a uns 500m...aquí deixem el cotxe, caminem fins al poble D'aquí un caminet ens porta per la canal que puja per la dreta de la paret..pujarem fins a l'alçada del peu de paret on farem el flanqueig cap a l'esquerra a buscar el peu de via sota una gran alzina.

La via: Està semiequipada i cal portar alguns friends. La roca, passem per roca dolenta i per roca molt bona, així que a repartir-se bé els llargs, el primer i tercer la roca es no es gaire bona i el segon i últim tenen una roca molt bona excepte els acabaments de cada llarg....

Llarg 1(IV): Llarg completament desequipat, rampat que ens ajuda a posar-nos sota la part més vertical fent reunió en un spit a l'esquerra d'un arbre.
Llarg 2(6a): surt vertical amb bona roca, per placa per seguir per un diedre-fissura que es deixa protegir bé per sortir en placa i passos fins perdent verticalitat fins reunió
Llarg 3 (V) : Surt en tendència a l'esquerra, un primer clau, seguim a buscar l'extrem esquerre del sostre per sobre de blocs dubtosos..superat el sostre per l'esquerra, pugem a la placa de sobre i ja sobre bona roca i bon canto arribem a una reunió molt incomoda i penjada....
Llarg 4 (6a-): surt per la placa vertical, sols veiem dos spits, això significa que després hi ha mol bon canto....tot i això sortir del segon spit no fa gracia.....seguirem amunt mentre el llarg perd verticalitat fins a cim.
Descens, tot i que des de l'última reunió podem anar a la dreta a buscar el camí de descens, nosaltres vam preferir fer una petita grimpada fins al cim per poder gaudir de les vistes del Pirineu nevat...el tram de grimpada diria que es més difícil que el primer llarg de la via!
Via ràpida i fàcil per poder gaudir del paisatge, el poble i si anem amb temps, combinar-la amb alguna altra del sector.

Jo veig que sabeu triar els llocs macos del MOntsec.
Salut

Joan Baraldes ha dit...

Hola Llorenç,
Nosaltres fa uns quants dies que la varem fer després d'abandonar a la segona reunió de la via la Guineu Lliure i estic completament d'acord amb els teus comentaris. Si aneu a fer la de la Guineu ja comentarem que us sembla

salut i a tibar

Mingo, tenim racons molt bonics a catalunya, i l'escalada es una excusa per vistar-los! Ara es una bona època per visitar el Montsec, i les seves petites joies!

Ostras, la Guineu la teniem en vista però després de la vostra piada, ens vam acollonir una miqueta! je je je, a veure si ens hi apropem un cap de setmana d'aquests! el mateix et dic, si hi torneu ja direu algo!!

Raquel ha dit...

Doncs això de Rubies es veu preciós... almenys hi haguéssim pogut fer nit, no? Je, je...
I la via també... me l'apunto per un dia que en Marc tingui guàrdia!! Je, je!!

Huola!!!

una jornada disfrutona de veritat!!
bona via, companyia, paisatge...
posats a demanar.. la via amb tres o quatre llargs mes... seria rodona!!

una abraçada!!

Bones Raquel!! Es un lloc molt guapo...i val la pena visitar! inclús amb en Marc!! i feu l'integral de Rubies que fa uns 500m!!je je je

Lu! cert, la jornada hagués millorat amb uns metres més però anavem tard! a la propera en fem un parell i llestos!!

Unknown ha dit...

Ei bou!! Una corda de cànem quedaria més romàntica a les fotos. L'altre dia vaig veure en una botiga de Reus que encara es fa el mític casc cassin. Super autèntic!!

Per cert, aquest finde l'anterior i entre setmana vaig estar als teus barris. Vaig perdre el teu telefon i et volia trucar. Només tenia el de la Rakel i no me l'agafava... Kagüen!!

Vam fotre uns quants pegues al pub d'Horta, ja em fet colegues i tot. Només dir que coneixiem als de "cal carter" ja ens convidaven a cubates!! La setmana que ve i tornem avere si els fotem fora del futbolin.

Apa bou, a tibar-li!!

ja ja ja!!! ke cabrón!!!!
La corda de canyem la guardem per reequipar la KRT!!!!je je je!!
Veig que t'has sabut fer ammics rapit a Horta!! son bona gent!
Ara, en futbolin ho tindràs fotut! i si els fas fora, avisa'm! que vindré a recuperar l'orgull del poble!

A veure quan coincidim!! que vaig veure les teues piades a les Valls i em vas fer molte enveja!! i por!!!

La Festival eròtic fa dies que la tinc present, a veure quan ens hi arribem, aquest hivern si el fred afluixa hem de fer una bona campanya!

Jaume! si matineu en podeu fer un parell! val la pena, després dels 10km pel camí s'agraeix poder escalar bé i al solet una bona estona!

Doncs no té mala pinta la via, tot i que reconec que de Rúbies, el que més m'agrada és el lloc!

Potser és pels records d'alguna nit al poble mentre féiem veure que buscàvem fòssils....