Collegats: Kollegats 340m/6a

El diumenge les coses van ser diferents, cansats d’escalar el dia abans la Pistacho asesino, i amb ganes de no patir tant fred, i poder coincidir amb l’Antxi i la Lu, decidim tirar cap al sud, així que ens dirigim cap a Collegats!!! La Clara i l’Oriol després d’un bon sopar ens abandonen per un “sport” de cotxes que en diuen F1 i cerveseta a la platja.

Així que diumenge al matí amb tot el moviment de la baixada dels Raiers i els del raffing i companyia ens despertem a la font de la Figuereta. A les 9 del matí arriben la Lu i l’Antxi!(com la trobava a faltar! Dormir amb un mascle a la furgo no es el mateix!)

En fi, que decidim les cordades i la via. Lu i Antxi, i Blai i jo....ens dirigim tots 4 cap a la Kollegats.... La via està practicament equipada, sols vam utilitzar l’alien blau en el 2 llarg, groc o verd en el 3 llarg, i el taronga en el 5 llarg. Alguna baga i poca cosa més.
Per mí va ser una via més exigent que la Tanger o la Cosmos, les assegurançes allunyen molt més i en el 4 llarg, falta el primer clau que indica la ressenya de Luichy (que ens va anar molt bé)

En fi, arribem a peu de via amb una xafogor impresionant! Costa fins i tot respirar, en aquest moment hi ha un amotinament i passem a votacions si seguim amunt o no!...finalment guanya el si.

Llarg 1:(V) S’inicia per un petit diedre-fisura, a buscar un parabolt que està sobre una panxa, la superem per l’esquerra i amunt fins un bosquet que entrarem en diagonal d’esquerra a dreta.

Llarg 2:(6a/A0) Sortida amb Ae, ...No hi ha res com tenir amics....per sortir tranquil de la reunió!
llarvors placa fina i per terreny fàcil arribem a una nova panxa, aquesta en marquen 6a, pero ni de conya!Es dur! Molt dur i desploma massa! Per mi es 6a/A0...Després ja segueix recte amunt fins una feixa on fem reunió. Aquí veiem l'Antxi en el pas...vist desde la R-3.
Llarg 3: (V+) Aquest sempre m’havia tingut encuriosit, i tenia ganes de fer-lo,

així que m’hi poso, sembla molt més exposat del que es al final, tot i aixó es molt aeri. Arribar al segon parabolt es el més fotut i es on la roca està pitijor. La resta de la travessia es una disfrutada!
Aquí veiem al Blai sortint de la R-2, la Lu a la reunió i l'Antxi pujant per sota!
Llarg 4: (V+) Aquest es per mí el més exposat, la ressenya marca un pont de roca, un clau i un parabolt....el clau no hi es i el parabolt està a campistraus!!! El vuelo sobre el pont de roca es de aupa! Hi ha un petit forat on es pot posar un friend però nosaltres el vam trobar regalimant d’aigua.....
El llarg surt en tendencia a la dreta, llavors amunt i passa per sota d’una sabina en travessia a la dreta i després tot recte amunt entrant a reunió per un diedre molt guapo amb canto.(la cinta no la considerarem bon canto!)
Llarg 5: (V) aquest surt cap a la dreta per terreny fàcil per superar un mur vertical amb canto....sortida en placa fina i reunió comoda!!! L'Antxi en la sortideta fina i tonta....
Llarg 6 (V+): Llarg amb dues parts, una primera per rampa de III+ fins una feixeta, i entrada a un mur vertical de presa petita de ¾ metres, per seguir en rampa fins a reunió.
Llarga 7 (V): Recte amunt per rampa, fins arribar a sota d’una panxa, (pas una mica patillero ja que per l’esquerra es molt més fàcil i manté la continuitat del llarg...) fet el pas seguim amunt caminant i fem reunió en unes alzines.....
Llarg 8 (I) : Ens serveix per arribar al cim caminant i recollir les cordes.....

El descens com sempre, anirem cap al sud, seguint les fites a buscar les cables de descens fins a peu de via i tornar per la carretera fins al cotxe.

Una via molt guapa, pero que molt, tot i aixó entre assegurança i assegurança s’escala molt! I en alguns casos moltissim!

Una molt bona via, ufff !

Hauries de posar en una columna diferent les vies que fas amb el Blai, he, he,...

Així no les poso a la llista !

Raquel ha dit...

Je, je... boníssima la foto del peu al cap!! Això sí que és un bon amic!! Je, je!!

Bones!!
Aveure ...
des de quan una cinta no es un bon cantu??? ;-)

La veritat que es una via durilla...
sort de la companyia de la cordada de davant... ;-))
i com no de la compi de cordada!!

Una disfrutada tornar-se a trobar a gust a la paret!!
moltes gràcies!!

una abraçada!!

Xavi ha dit...

Guapa via, amb la Cosmos i la Tanger la trilogia més recomenable de la zona.
Veig que el pas d'esqueneta l'evolucioneu una mica més, com cosa d'un pam, deus tenir unes cervicals ben reforçades jeje...
Records!

Llorens que dius de 6a res de res, el desplom de quasi el final de la segona tirada, al començament desploma bastant però hi ha canto tot i que el parabolt no esta massa aprop allo potser algo menys de 6a, però després és 6b, en altres ressenyes, el 7a del començament li posen 6c però dalt 6b.
Felicitats per la via esteu fets uns màquines pistacho,...., jo aquesta la tinc pendent l'any passat vàrem fer les dues primeres tirades i vam marxar.

Bona via i millor ressenya.

Ets un crak, segueix fent áquestes bones descripcions perque a la resta de mortals ens serveix de molta ajuda.

salut i k vagi molt rebe el picu!!

Je je je!!! Joan nno t'espantis!! que aquesta la volia anar a fer amb l'antxi, el que vingués el Blai aquest cop no era premeditat!!a part últimament em deixa tots els marrons!serà que es fa gran....Aquesta t'agradaria Joan, segur que no la trobes sobreequipada!

Raquel!! com que amic! el tio estava penjat de la segona xapa! i el meu cap li va servir per equilibrar-se! coses que passen!

Tens raó Lu! si està a la paret serveix!!! i si hi ha un parabolt i una cinta...no es culpa teva! Nosaltres també ens ho vam passar bé! Ep!! i la compi que tenies ...la millor!

Xavi, tens raó, son una bona trilogia, ara ja la tenim feta, encara ens queda la Discovery i després ens haurem de posar a les vies difícils de veritat! Ep!! que el Blai es un bon Monserratí evolucionat!

Mingo, cert, arribar al primer parabolt del desplom es fàcil...però sortir del segon i amb la xafegor que feia...era com imposible..tot i aixó els estreps sono molt útils! i de Máquines res! que som uns piltrafilles de la paret! i...per fí!!! una via que encara no havies fet!!!! je je ej

Merci Atori!!! que vagi bé per Dolomites!!! sort!!i segur que us fotreu en viotes guapos!!! a disfrutar!

Per al·lusions:
la sortida pot ser que sigui de 6c, s'ha de tivar fort i no m'atreviria a dir el contrari. El segon desplom de dalt te un parell de parabolts una mica lluny pel meu gust -sobretot un que no es veu fins que el tens al nas-, per sort duíem un allien petit que psicològicament va ajudar molt.
Respecte la versió pas d'esquena, està evolucionat degut a una mala experiència quan el meu ex-company d'escalada i actual company de l'Antxi em va fer un tractament rectal amb el dit. Ja se que a la meva edat ja he d'anar a mirar-me la pròstata però prefereixo lubricant i no magnesi ...