Montserrat, Vinya Nova: Via Mares del Sur (220m/6a)

Aquest dijous, al més pur estil Gatsaule, ens vam apropar a Montserrat. Teníem festa i la volíem aprofitar.

Inicialment volíem fer la aresta Ribas, però el dia no era massa clar, i anàvem tard, així que ens vam passar de l'aresta i vam arribar fins la Mares del Sur.
Avui no tinc massa temps així que penjo la ressenya de http://www.ressenya.net/

D'entrada, es una via equipada per sota, per gent amb bastant coco! això fa que les xapes estiguin a campistraus! Tot i això està ben protegida, i cal portar algunes bagues i alguns friends per protegir-se.

Aproximació: Be, cal arribar a la Vinya nova, a la cara sud de Montserrat, des de el Bruc residencial....hi ha indicacions per tot arreu...aparquem al parking de sota...d'aquí en direcció a les parets surt un camí que el seguirem fins trobar unes marques blanques que ens porten cap a la canal més gran i ampla, que la remuntarem pel costat dret, pugem fins al peu mateix de la aresta Ribas, d'aquí surt un caminet cap a l'esquerra una mica trinxat i el seguirem fins arribar a peu de via, el primer llarg està en una placa, que s'acaba en un petit sostret on hi han dos parabolts...els primers allunyen molt i es difícil de veure'ls !

1 llarg (30m/6a): surt en una petita fissura per passar a placa, i acabar en un desplom molt ben protegit, la sortida no tant i la roca una mica delicada. 5 parabolts, i es pot muntar un pont de roca.

2 llarg (25 m/IV+): per la fissura de sobre de la reunió, i de la feixeta sortim per la canal de l'esquerra, sempre pel terreny més fàcil fins reunió. Tirada neta, el més difícil son els primers 3 metres.

3 llarg (35 m/V): Sortir recte amunt per una llastra podrida a l'esquerra, per sortir en placa (hi ha un spit a uns 4/5 metres, recte amunt, passat un ressalt cap a la dreta fins trobar reunió.....3 o 4 xapes...

4 llarg (4o m/V): Surt cap a la dreta, puja per una llastreta una mica podrida, fins l'alzina i després diagonal a la dreta, i més enllà amunt!!!Pot ser el llarg amb la roca més dolenta. en la foto arribant al primer spit....

5 llarg (45m/V): tot i que no ho sembli, es surt per l'esquerra! cap al pati i amunt al costadet d'unes herbetes hi ha el parabolt! molt amunt! el llarg es espectacular, però les xapes estan molt lluny! Es pot posar algun friend en algun forat i algun merlet, tot i això, les xapes te les has de guanyar sense mirar enrrere! El parabolt està a les herbetes de dalt de tot de la foto....no caiguis abans!

6 llarg(20m/IV): recte amunt per placa,...sols hi ha un parabolt i un merlet.....el que es veu que està posant en la foto!

En fi, una via amb molt caràcter per a una matinal! molt guapa i d'escalada molt interessant! abstenir-se els que busquin una via ben equipada. Ideal per nostàlgics del genuí equipament Montserratí!
Ah!!! una cordada a la roca gris! els vam anar sentint i veiem en alguns moments del dia,l'única companyia que vam tenir!!! quina tranquil·litat!

Participants: Anxi i Llorenç

Descens: Vam repelar la via, també es pot seguir amunt i agafar el mateix descens que des de la Aresta Ribas....però aquest no l'hem fet!

Raquel ha dit...

Doncs aquetsta me l'apunto, que encara no l'he feta!!
Però no deixeu d'anar a l'Aresta Ribes... que a mi em va deixar mooolt bon gust de boca!!! (bé, no sé si per la via en sí, o per què va ser la meva primera via en cordada femenina... tot un repte!! Sobretot el descens... je, je!)

Bones Raquel! El grau crec que no està al teu nivell!! com a molt es V. Els 6a es un pas.
Per mi els millors llargs, el primer, el cinqué i el sisé.

El segon es de tramit, i el quart està una mica trencat....
Tot i aixó, la via val la pena, sobretot el 5 llarg....jo vaig flipar una mica....
i la aresta ribes!!! ja fa massa que intento anar-hi i sempre em surt alguna excusa!!!

tindré que pemdre-m'ho en serio!

Osti tu, així que escalant en dijous, que no ho saps que això només ho podem fer els privilagiats ?

Jo aquí amb la pota ranca i vosaltres aprofitant el temps..., on s'es vist això ? I a més en una via de la llista, grrrrrr !

Té molt bona pinta, enhorabona !

Joan!! je je je, aquesta es de les teves, tot i aixó una em vaig quedar amb una mica de ganes de fer alguna tirada més! quan arriba la part bona, fas dos llargs i cap a casa!

A veure quan et recuperes i en fem alguna conjuntament! però res de Canalda!

Doncs l'aresta Ribes no seria mal lloc, si no anem abans a Busa....

De moment el peu sembla que progressa adequadament i amb una setmaneta ja podré fer alguna cosa.

Miquel Sabadell ha dit...

Hola kutresc, aquesta és una de les que tinc en el punt de mira per fer en solitari...Ei l'altre dia, hem veu conèixer ven cansat i fet pols...jejej només volia menjar i dormir...kuan veu marxar l'Edu em va dir qui era-ho...la Lux si que vaig enterar-me ,però vosaltres si no m'ho diu l'Edu ni m'entero...

Joan, de moment busa fa molt bona pinta! si el temps es ho permet,.....allí ens veurem!
Miquel! si que estabes una mica trinxat però era comprensible! no n'hi havia per menys!Encatat d'haver-te congut!