Cerdà Vergés a la nord del Pedraforca - semifallo

Després de tenir-ho com a objectiu la setmana passada, tot i una previsió del temps no massa favorable, aquest dissabte vam anar a fer la combinada Cerdà-Vergés/Gran diedre/Pany....i camí de la sort fins al cim del Calderer.....

En definitiva, nosaltres com a autèntics desconeixedors de les respostes meteorològiques del Pedra, ens hi vam posar de bon matí....je je je..a les 9:00 a peu de via! (il·lusos!!!)
El cel enteranyinat i amb una mica de rasca..... vam poder arribar fins a l'entrada del gran diedre, aquí el cel es va posar molt lleig...bé, era negre i al nostre nivell, per sobre tot tapat.....i vam decidir rapelar la via abans d'acabar xops.... una via molt maca i interessant ......
L'aproximació la fem des de el refugi Estasen, per la senda que surt del davant amb punts blancs, seguim direcció al Gat, fins que trobem indicació C.V. i anem flanquejant per sota la paret fins arribar a la vertical de la via, remuntem la canal fins a peu de la via
La Via, portàvem la ressenya d'onaclimb i la de ressenya.net

Arribar a la R0 ja té la seva complicació, III+ amb una caiguda cap a un salt molt bonic, així que vam decidir fer-ho encordats, muntant reunió en una perdra més o menys gran fora de la part més trencada...està molt descompost....

Primer Llarg: IV+/V...surts per la dreta per zona molt descomposta per fer travessia per sobre la Ro fins a una canal per la que puges fins la R-1. Trobarem alguns claus, i molta pedra trencada...

Segon llarg: (V) diedre espectacular poc protegit, trobarem algun clau a partir de la meitat del diedre, però cal reforçar bastant, la placa de la dreta es bastant llisa, i l'adherència fa acte de presència....en un intent de recuperar un friend de més avall per aprofitar-lo més amunt, vaig patinar, i vaig comprovar com l'alien taronja aguanta una bona volada ....un ensurt i res més..... el diedre s'acaba i cal sortir a la dreta en placa sense opcions a protegir, fins la R-2. Crec que hi ha 4 claus en 35 metres de V mantingut....

Tercer llarg: (V+ ó A0/IV+) Tirada que puja també força dreta en placa, (un clau i dos "parabolts") fins sortir per una canaleta de la dreta un pèl podrida..fins la R-3, la placa es fineta...

Quart llarg:(IV) com diu la ressenya de'n Luichy, "bastante a pelo" surts amb tendència a l'esquerra (a la foto es on poso el primer friend) fem travessia a l'esquerra i pujo per unes vires més o menys descompostes per anar a buscar el pi de la R-4. És una mica tonto de protegir però no és difícil... o sigui ..."a pelo" no hi trobarem res...

Moment de decidir que tirem avall, el temps es lleig, després de menjar i veure una mica ancorats als cables que donen accés a les vies de la zona, iniciem els ràpels.

El cel que ens acompanya al moment de prendre la decisió...

La flora de la zona, crec que mai havia vist una corona de rei tant petita....

Així veiem el Pedraforca arribant al refugi.......

i així ens veiem nosaltres al refugi amb el Pedraforca al darrera........

Participants: Antxi, Blai, Llorenç

Guapa, eh la Cerdà-Vergés !! El diedre es molt bonic i espectacular i la roca molt bona, pel que fa a la nord del Pedra.

I l'equipament a l'alçada del que sempre ha estat el Pedraforca: un molt bon lloc per fer autoprotecció !! Llàstima que no us acompanyés el temps...

El diedre impresionant! i amb molt bona roca!! i si vols fer un curs mig-avançat(per al meu nivell clar!) d'autoprotecció, en aquest diedre el hi es! Està molt net i es el que fa que sigui molt interessant...sobretot fer-ho de primer!
Be, tornarem a acabar el que em deixat a mitges, la propera cap al gran diedre i amunt!