Via Ulls de Falcó Ae/IV+, 110m. Vilamala

Aquestany 2012 hem baixat bastant el ritme de publicacions com a resultat de la gestació de la nostra descendència.
Tot i això jo si que he anat escalant i fent algunes coses, tot i que no ho he publicat tot, si que he anat publicant aquelles vies que m'han agradat especialment.

La darrera via que per mi ha estat una bona sorpresa, i interessant, sempre d'una manera molt subjectiva, on molts cops té tanta o més importància l'entorn que la via.

La via Ulls de Falcó, a la sempre acollidora, tranquil.la, i màgica raconada de Vilamala. Oberta a finals del 2007 per dos escaladors molt identificats amb la Comarca. Ens hi vam apropar el dia 31 de decembre per intentar acabar l'any amb bon sabor de boca. Tot i els -4ºC que marcava al sortir de casa, vam poder escalar amb el solet al clatell!

OPCIÓ: per fer-la més llarga, podem escalar els primers llargs de la Indigneu-vos o la Arantxa al Pais dels sons trobats, i abans del pany final marxar cap a la dreta, creuar la canal i estem a la R0 d'aquesta via. Una altra forma de sortir del fons de Vilamala. També podem fer els primers llargs de la Via Camí dels Alamalivons,  marxar a l'esquerra a buscar la R0.

Material: 5 cintes, estrep. Tot i que la ressenya marca que està equipada, no està de més portar algun friend.

Us deixo també la ressenya original.

Aproximació:de Solsona, o Sant Llorenç de Morunys a Coll de Jou, al Km 21,5 a la revolt de Fanerals, deixem el cotxe, d'aquí baixarem, mirant al sud, cap a Vilamala, i al fons Montserrat, baixarem cap a la dreta per un caminet estret, i seguirem fins que el llom per on caminem es torna esperó, desgrimparem els tres resalts fins al coll, l'últim es el més delicat(II+) al coll agafarem la canal que baixa cap a l'esquerra, anirem desgrimpant per la canal, fins el punt on la zona herbosa de la placa gairebé toca amb la canal. Aquí, a mà esquerra, trobarem un replà petit a toca de la canal que ens invita  a entrar a paret escalant, veurem una minisabina a la nostra vertical a uns 4/5 metres, un parabolt un pel mes amunt i a dalt de tot el diedre per on surt la via. Aquí s'inicia la via.(10minuts de baixada).

Foto de l'aproximació amb el pany de paret per on pujen les vies Arantxa al Pais dels Sons trobats, Indigneu-vos, i Mussol Gris.

...i la prespectiva de la paret, la via puja per l'esquerra del marcat diedre.
Llarg 1(II, 50m): Tot i que es de II, cal escalar, veurem la sabineta i uns metres més amunt, l'únic parabolt del llarg. Seguirem recte amunt a buscar la vertical del diedre, sense arribar-hi, i per sota de la franja de roca vermella(ja la veureu) i en la zona més plana de la via, trobarem la reunió amb 1 pont de roca, 1 spit i 1 parabolt.
Llarg 2(IV, 30m): Es molt guapo, cal escalar, i no distreures, la roca es bona. Hi trobarem 2 parabolts i alguna sabina. Nosaltres vam fer servir els camalots 0,75 i 1 ja que els múltiples forats donen molt joc. Pujar per la dreta del diedre, sense tocar-lo fins uns metres per sobre d'una sabina, en un balconet, reunió comoda.
Llarg 3((Ae/IV+, 30m): Tot i l'aspecte desde la reunió, la roca es molt bona! un mar de codols ens acompany per trobar un parell de parabolts amb prou alegria, del segon parabolt podem marxar a l'esquerra a sortir pel camí que hem fet a l'aproximació, ....nosaltres vam tirar recte...
.... amunt a fer un parell de passos de Ae, i a sobre trobarem la reunió.
Descens: de cim, desfarem camí pujant fins al cotxe on arribem en 10 minutets mal contats....

En fi, una via que em va sorpendre molt gratament, un via amb caracter. Val la pena la visita, sols per escalar la via, en un racó molt tranquil, tot i que ja hi ha algunes vies. Ara amb la fresqueta, es un bon racó per escalar al sol!!!

Ep Llorenç! veig que vas sortint, com va l'Antxi amb el tema?
Aquesta via juntament amb les que vas obrir i d'altres poden servir per arrodonir una escapada a Vilamala

Bones Jaume! i bon any! de moment tot molt bé! esperem que en un mes tot canvii!
ARa hi ha vies per tots els gustos, Aquesta i a la seva dreta la Camí dels Alamalivons. I al pany de l'esquerra, la Arantxa al Pais dels Sons trobats, més a l'esquerra la Indigneu-vos i després la Mussol Gris de l'Indi...una mica més avall cap al fons de Vilamala hi ha la Ressaca estiuenca. Aquestes son les més noves, però al llibre del J.M. Cases, Escalades al Solonés, n'hi ha un grapat més amb més caracter i poques repeticions per descobrir el racó!

Joan Prunera ha dit...

Que tal Llorenç? En hora bona. En van explicar la nova notícia l'altre dia. Ja faras "cinc cèntims, tu i l'Angi, vaja. Aquesta via va ser la primera que vaig conèixer de la zona. tindre que anar un dia.

Salut i bones escalades

Bon any Joan! L'Antxi ja fa dies que no escala! i diria que no ho porta massa bé! je je je! però pel que fa a l'embaràs el porta fantàsticament! En poc tindrem la resolució!
Aquesta via es de les teves! metres, grau atractiu, i escalada romàntica! Salut!

Sembla una bona idea per algun matí perdut d'hivern..... Ja saps que Vilamala m'agrada molt, així que segur que tard o d'hora hi acabem anat!!

Que jo vaig darrera teu i després també se'm complicarà tot una mica....

Joan! ens segueixes de molt a prop! je je je! tranquil, ja buscarem nosaltres les vies per anar a fer esportiva! aquesta es una bona matinal per la zona! i si et quedes amb ganes, amb un rapel et pots fer un parell de llargs guapos de cualsevol altra via del sector!