Integral Sirigiya i Petit Guifré al Serrat de Muntaner 135m, V+/A1

Aquest dissabte donaven mal temps, així que decidim fer alguna coseta prou atractiva però amb ràpida sortida i aproximació curta...així que ens dirigim a Collbató, al Serrat de Muntaner a fer la Integral Sirigiya-Petit Guifré.

Aproximació: Anem a Collbató i pugem fins al carrer Muntanya i el carrer Pau Bertran, que acaba en un camí en bon estat, el seguim durant uns 900 metres, aquí veurem a la dreta un camí que puja recte cap al fons de la vall, nosaltres aparcarem a l'esquerra sota els pins. Agafar el camí que puja cap a la vall, i en poc passa a ser un caminet que en poc ens deixa molt prop de sota de l'Agulla del Frare de Baix, ara sols cal agafar alguns dels corriols que ens porten a peu de paret.(15 min)

Material: 15 cintes i estrep.
Iniciem la Via Sirigiya, equipada amb spits, clau, i pont de roca, tot una mica de solera....
Llarg 1(V/Ae, 25m): S'inicia sobre un bloc que ens porta a una fissura en diagonal a l'esquerra on veiem a part d'alguns spits amb solera, un clau amb cordino i un pont de roca.....

...aquí veiem algunes de les perles del llarg...
....tot seguit sortida en lliure a buscar el diedret i un nou pas per sortir a la dreta per l'esperonet, i pujar a la feixa on farem reunió.
Llarg 2(V/Ae, 45m): Aquí enllacem dos llargs ja que val la pena...sortida en artificial, i tot seguit una excursioneta, fins a reunió opcional, un pel exposat però fàcil...ara un passet dret i ja es tomba fins arribar a cim on fem reunió en una sabina.
Ara rapelem...caldrà baixar uns metres cap a la dreta....el cel fa mala cara...però aguantarà!!!
...ara ens posem a la Petit Guifré, canvi total de registre...ara son parabolts i reunions rapelables

Llarg 1 (V+/A0, 45m) Aquí també enllacem dos llargs, puja per la magnifica placa per gaudir, sostinguda i divertida, trobem la reunió que ens saltem,
...ara sortida per la dreta, potent...i anem a buscar l'espero a l'esquerra, on fem un passat de A0 i seguir per placa fins fins reunió just abans d'entrar a la zona més trencada....
Llarg 2(IV+/20m) pujar cap a la canal, i sortir per la dreta on tenim el passet de IV+ just a sobre la reunió...llarg de tràmit....
Descens: Ara amb un rapel d'uns 45/50 metres ens plantem a peu de via!

En fi, una activitat prou entretinguda per un dia com aquest, on el temps amenaça! Això si, val la pena anar-hi amb més ressenyes de la paret per si ens quedem amb ganes de fer més cosetes en aquest racó amb roca tant bona!

Aquest dissabte els del temps ens la van jugar!! nosaltres convencuts que plouria ja ni vam quedar!!! sort que diumenge va fer bò.
Una bona opció la vostra, poca aproximació i escalada interessant i variada.

I al final va fer bo....

Nosaltres fa dies que vam la segona part, i en tinc molt bon record! Bona via per a la tarda, ara que torna a fer caloreta...

Jaume, els del temps ens van fer fer els deures! buscant i remirant les millors opcions per no mullar-se i al final res! nosaltres per si de cas, vam ser conservadors!

Joan, la segona part es guapa, però fer-ho tot, es un bon recull d'experiències, s'incia amb Ae precari, i acabes en lliure sobre bons parabolts! escalada per tots els gustos en un curt recorregut...