Masmut, La Chorrera. La Chorrada 180m, V/Ae

Aquest cap de setmana baixem al poble a visitar a la familia i ens apropem a fer una vieta tranquila al Masmut...l'alicient el va donar la tromba d'aigua que ens va passar per sobre acompanyada de fort vent i la corresponent pluja de pedretes, fulles, aixó si, l'aigua gairebé no ens va tocar!!es el que ter anar per una via que puja tant acanalada!! quina sort!!

Realment es la via més fàcil que hi he fet i la que tenia més ambient! Via vertical i equipada per no patir gens, sols en algun artificial de cordinos.

Material: via molt equipada, 16 cintes, i navalla i cordinos per si cal canviar-ne algun, sino aliens o tascons per reforçar-los.

Aproximació: De Penya-Roja de Tastavins, ens dirigim al Masmut(cartell), en  pocs km de pista veiem un bon aparcament i les parets a la nostra esquerra.....baixar pel caminet cap a l'esquerra que ens porta a peu de paret en 3 minuts.

Llarg 1(V/Ae, 30m): s'inicia en una fisura cap a l'esquerra que superem en Ae amb cordinos, i 2 spits, el primer cordino millor reforçar-lo amb tascó o friend....

...per seguir per placa fàcil, superar una petita placa i entrar en una canal cap a l'esquerra i al final hi tenim la reunió
Llarg 2(Ae/V) Sortir de reunió en Ae, mirant enrrera la meteo no acompanya massa!!!
tot seguit uns passos en lliure, no massa, i entrem en la gran xemeniea! impresionant!
molt protegida però amb sortida en lliure fàcil però sense vistes a cap xapa, i amb tot el pati entre les cames! molt guapo!
Llarg 3(Ae/V, 25m) Sortir de reunió a superar la xemenia estreta...millor apurar en lliure fins al parabolt, el clau que hi ha dintre la fisura està una mica perjudicat per la humitat!! Sortir del parabolt es una mica de jaelo...ja ho veureu..tot per arribar a una repisa d'on anem a la dreta a buscar una placa molt equipada que podem fer dos passets amb Ae per sueprar una panxeta, i tot seguit lliure sobre roca delicada però molt equipada fins a reunió.
Llarg 4(IV+/Ae, 25m): Aquí ens agafa la pluja.....per sort la tromba d'aigua ve de l'oest i estem molt ben protegits, a l'Antxi no li toca ni una gota, i jo no hem mullo massa...a la foto, l'Antxi esperant que passi tota la tromba d'aigua per sobre....
El llarg es d'Ae fins superar els arbres on tenim una sortida facileta fins a reunió per terreny trencat.

Llarg 5(V/A0): sortim per la xemenia de la dreta, per sortir-ne tenim un passet delicat que ens fa dubtar per la roca...tot seguit una canal cap a la dreta, i arribem sota una bona placa, aquí veiem un parabolt a la placa i uns altres que pujen per la dreta, els de la dreta son de "Aquest any si", nosaltres creuem la placa en un A0 molt digne, i ens plantem sota una panxeta per entrar a reunió que superem amb un altre A0 encara més digne!!, reunió supercomoda!!
Llarg 6(IV/Ae, 20m) Es el més curt però el que impresiona més, sortir de la cova i trobar-te tot el pati sota els peus!!!per sortir en lliure en placa fàcil fins l'inici d'una bona vira.

...els contrallums i banlanç de blancs no deixa veure en les fotos el que tenim al cel!!! un marron....
Llarg 7(III, 25m): pujar per la vira cap a la dreta fins trobar el parabolt que ens invita a pujar a cim on trobarem la reunió..fàcil.....
...tot i que un pont de roca que trobem de camí es una mica de risa!

El descens el farem anant cap a l'esquerra i seguint les fites que ens retornen a l'aparcament en uns 10 minutets.

En fi una via perfecta per un dia una mica mandrós, amb pati, molt equipada, aproximació curta i en baixada, retorn curt i en baixada, i molt bones vies i solitaria.....que voleu més!!!!

Renoi per un dia mandrós! vaja pencada de via, es veu espectacular.

Eduard ha dit...

Buuua!! Des de que hi vam estar l'any passat que hi tinc ganes de tornar. El lloc és magnífic, salvatge... I la via es veu guapa. Una excusa més per planejar-hi una visita :D

joan asin ha dit...

Ei pinta molt bé només hi estat una vegada i ja tinc ganes de tornar-hi. Enhorabona.

Joan Baraldes ha dit...

Ei parella.
Molt xula i engrescadora la ressenya. Jo encara no conec la zona i ja va sent hora que hi baixi.
salut i a tibar

Jaume, la via es més espectacular que difícil! es la via més equipada que hem escalat al Masmut! i en molts altres llocs, Ae fàcil i molt poc obligada...

Eduard, coincidim! es un racó que enamora, cal anar-hi de tant en tant a retrobar-te amb aquestes parets, tot i que cada cop ens queden menys vies del nostre nivell!!!

Joan, el dia que hi tornis baixa uns quans dies! que hi ha molta feineta!

Joan B, es una bona via per no partir, la resta de vies clàssiques de la paret tenen un equipament més justet, aquesta s'escapa de la tònica!

Per mi Masmut tb és una assignatura pendent, a veure si podem venir un cap de setmana complert.
Felicitats per la via, jo apart de les que vosaltres aneu publican només conec la Peste que deu de ser la classica que s'ha de fer, no?

Bones Mingo....la Peste la vam fer fa unes poques setmanes també...com a clàssiques assequibles, està l'Aresta Gas, la Picotasso, la Peste, la Yula, i després la cosa ja pica una mica més, a part aquestes han estat reequipades i dona un plus de tranquilitat! d'aquestes les que vaig patir més potser es la Picotasso, però tampoc tant! Res comparable amb la Angelo Dibona del Ballart a la cara nord!

Ja tornes a estar en forma, Llorenç? Bon senyal!!

La via és veu molt maca, i pels que no hi hem escalat mai, aquests consells sempre s'agraeixen!!

Si Joan! la cicatriu tancada, ara sols queda que el callo intern desaparegui..de totes maneres la ma ja no molesta massa per escalar! tornem a estar al mercat!