Sant Llorenç de Montgai, Via Directa al Cilindre 110m/6b(oblig V+)

Aquests dies ha fet mal temps, cap novetat per als que hem intentat escalar! així que busquem vies de menys compromís....
A tot afegir la companyia, que després d'intentar quedar, parlar i somiar, decidim quedar a Sant Llorenç de Montgai. La primera intenció es anar a la Pala Alta, però el cel gris i la pluja que cau al sortir del bar ens fa repensar el nostre destí. En Lluís proposa anar al Cilintre, paret que desploma i que la pluja ens deixarà tranquils, i que sembla que tots dos teniem en llista.
La via está completament equipada, vam passar amb unes 12-14 cintes. El grau obligat deu rondar el V+(si no fem 6b es recomanable portar algun friend o tascons).

Aproximació: Sortint de Sant Llorenç de Montgai direcció Camarasa(nord) trobem a sobre dels nostres caps el Cilindre, vermell i llaminer. Deixem el cotxe just sota la paret a l'altra banda de la carretera. Creuem i pujem a peu de paret en 3 minutets. La via s'inicia a la vertical d'un "tall" fi de ganivet que forma una bona bavaresa amb la paret.

Llarg 1(6a/35m) La primera xapa bastant amunt, però fàcil, entrem en la bavaresa, una mica pulida, però el canto es generós, a meitat el punt més dur...tot seguit entrem en una ziga-zaga entre bons cantos i d'anar fent fins just abans d'entrar a reunió on la roca desmillora, l'equipament incremanta i trobem algun blog amb molt mala pinta....

Llarg 2 (6b/40m) Ara ja plou, però aquí no et mulles... Sortim per l'esquerra de la reunió...anar a caçar la 2 xapa es tota una excursió d'aquí torna a la dreta un passet finet i encara una placa amb forats petits i més dura
el tram final desploma però el canto es molt generós, una mica pulit però que es deixa fer si li poses morro.
tram més dur de la via....diuen 6b....suposo que deu ser per la continuitat i per al que va de primer. De segon i amb descansos es va fent sense massa problemes.
Llarg 3+4(6a/35m) Ara plou més i enLluís s'ofereix a enllaçar els dos llargs per evitar mullar-nos massa en la R3. Es una bona opció ja que els dos llargs son curtets. Sortir de reunió passos verticals, fins arribar a sota el desplom, xapatge raro i sortir a la dreta per deixar enrrera les dificultats i entrar a reunió 3...ara ja seguir per terreny evident i més fàcil fins a cim on tenim els passos més verticals acabant el llarg.
a cim...segueix plovent, ens hem mullat però res comparat amb l'aigua que recullirem dels matolls en el descens!
En fi, una via que tenia moltes ganes de fer i que finalment ens hi hem posat, comença a estar pulida, tot i que no molesta massa per poder fer-la ja que els cantos son molt generosos en casi tota la via. La roca millora amb l'alçada.
Una bona activitat feta amb en Lluís que espero puguem repetir en properes ocasions!!!Merci!

Lai ha dit...

bones!

Aquesta via tmb tinc ganes de fer-la. M'agrada St. Llorenç, a part de que la meteo sol ser més benèvola, tens moltes opcions: via llarga equipada, semi, fàcil, difícil, esportiva de tots graus.... i sense caminar!. :)
Sense presses pots fer 2/3 vies en el dia!. :)
La roca del cilindre no l'he tastada mai, és conglomerat?. S'asembla a Riglos!.

Ei Llorenç, quin viote!! enhorabona, fent la Ribes-Sabaté em mirava aquest pany de paret i es vèia impresionant.

Una bona idea per aquests dies dolents... Com que encara no hi he escalat mai a Sant Llorenç de Montgai, hi tinc molta feina pendent!!

Eduard ha dit...

Aquesta és de les que li tinc més ganes de Sant Llorenç... Tot i ser curta, quan et poses al peu de via es posa contundent el tema. Enhorabona!!
Ei Joan no pot ser que no hagis fet res a Sant Llorenç, ja tardes!!! :P

joan asin ha dit...

Ei enhorabona aquesta és molt bona a mi em va agradar molt.

bones Lai! Sant Llorenç sempre acaba sent un recurs per als dies de pluja, la cova que hi ha més amnut estava plena de gent penjada! Aquí al Cilindre es conglomerat amb bolo gros i canto generós en la part inferior i massa a més fi a mesura que guanyes metres....bona opció per fer-la mab d'altres si la meteo t'ho permet!
Jaume! jo també la tenia mirada de quan vaig fer la Ribes Sabater! je je je! la via val la pena, i amb els descansos pertinents no tindreu cap problema!

Gatsaule! que dius ara! no m'ho puc creure! ...clar...els de Berga quan fa mal temps aneu al Pedra...je je je! suposo que us cau una mica lluny, pero no estaria mal anar-hi un cap de setmana...Montroig i Sant Llorenç....je j ejje

Eduard, aquesta t'agradaria, i n'hi ha alguna més de nova pel costat i es veu algun projecte a meitat coure...un bon raconet...

Joan Asín! no podia fallar que tu si que hi has escalat! Es la que més m'ha agradat de les tres que he fet al Cilindre.

joan ha dit...

feliçitats per la via. el segon llarg recordo que era d'escàndol, un flipe melancòlic de riglos, amb bolos grans i una mica de desplomet,una via per disfrutar de valent !

Felicitats jo aquesta la tinc pendent tot i que l'he tastada; fa mes de 35 anys i vam anar amb el J.E. Farreny i vam baixar pq la calor era insoportable, ara veig que si plou tb si pot anar.
Salut

Xavi ha dit...

Bones. Doncs jo sempre me l'havia mirat de reüll, semblava que la pedra no era massa bona. I fins fa poc no la vaig anar a fer. I la veritat és que és una de les vies que he trobat més bones de Sant Llorenç de Montgai, 100% recomanable!